recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par Windows 10 spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par Windows 10 spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Kan man forresten installere Windows 8.1 igen og så installere Windows 10 på et senere tidspunkt, med det gratis opdateringstilbud? Hvor skal man senest have benyttet sig af den gratis opdatering?

Inden for den første måned skulle du kunne "gå tilbage" til dit gamle OS. Jeg har ikke selv prøvet det. Jeg testede windows 10 preview på ren maskine. 
Den gratis windows 10 opdatering kører indtil juli 2016.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


[Inden for den første måned skulle du kunne "gå tilbage" til dit gamle OS. Jeg har ikke selv prøvet det.


Hvor har du det fra? Jeg mener ikke der er nogen tidsbegrænsning på hvis man har sit gamle OS på et installationsmedie eller backup image.

Flemming

Redigeret af fltk - 30-Juli-2015 kl. 11:21
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 11:29
Kandersen: Tusind tak for din gennemgang af mine 100 spørgsmål til professoren. Hvis jeg, lige som dig, er af den opfattelse, at det kan sgu være lige meget om de ved hvor min computer befinder sig og jeg er lidt ligeglad med de der bannere på forskellige sider viser det jeg har søgt på, så gør det vel ikke noget at jeg bare valgte "ekspress" funktionen og sagde "slå til" til alle de indstillinger jeg nu blev spurgt om.

Jeg er vel til dagligt "udspioneret" nok igennem facebook og min mobiltelefon og MacBook Pro, så om min bærbare computer også har GPS slået til osv. det kan være det samme.

Mht. det med Windows 8.1. Hvis vi nu leger at jeg kører træt i Windows 10, kan jeg så i næste uge "clean install" Windows 8.1 igen og så vente knapt et år med at installere Windows 10 igen?
          
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


[Inden for den første måned skulle du kunne "gå tilbage" til dit gamle OS. Jeg har ikke selv prøvet det.


Hvor har du det fra? Jeg mener ikke der er nogen tidsbegrænsning på hvis man har sit gamle OS på et installationsmedie eller backup image.

Flemming

læste det som en udtalelse fra Microsoft i går.. Skal se om jeg kan finde det igen.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


[Inden for den første måned skulle du kunne "gå tilbage" til dit gamle OS. Jeg har ikke selv prøvet det.


Hvor har du det fra? Jeg mener ikke der er nogen tidsbegrænsning på hvis man har sit gamle OS på et installationsmedie eller backup image.

Flemming

Fandt det hurtigere andre steder:


Det ligger altså som en feature under recovery, i den første måned.


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Kandersen: Tusind tak for din gennemgang af mine 100 spørgsmål til professoren. Hvis jeg, lige som dig, er af den opfattelse, at det kan sgu være lige meget om de ved hvor min computer befinder sig og jeg er lidt ligeglad med de der bannere på forskellige sider viser det jeg har søgt på, så gør det vel ikke noget at jeg bare valgte "ekspress" funktionen og sagde "slå til" til alle de indstillinger jeg nu blev spurgt om.

Nope, brug du bare express.

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Mht. det med Windows 8.1. Hvis vi nu leger at jeg kører træt i Windows 10, kan jeg så i næste uge "clean install" Windows 8.1 igen og så vente knapt et år med at installere Windows 10 igen?

Se ovenstående link.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Fandt det hurtigere andre steder:
URL=http://www.howtogeek.com/220723/how-to-uninstall-windows-10-and-downgrade-to-windows-7-or-8.1/]http://www.howtogeek.com/220723/how-to-uninstall-windows-10-and-downgrade-to-windows-7-or-8.1/
Det ligger altså som en feature under recovery, i den første måned


OK, det er så som jeg formodede - det er kun roll back funktionen der kun virker én måned.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 13:45
Kandersen tak. Men da jeg clean install mit Windows 10, hvor jeg formaterede først, så kan jeg ikke "Roll back" men jeg vil så høre om jeg alligevel bare kan formatere igen og så installere Windows 8.1 fra scratch. Derefter køre Windows Update og gøre klar til at hente Windows 10 igen, men så denne gang vente lidt og se tiden an, imens jeg kører med 8.1.
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Kandersen tak. Men da jeg clean install mit Windows 10, hvor jeg formaterede først, så kan jeg ikke "Roll back" men jeg vil så høre om jeg alligevel bare kan formatere igen og så installere Windows 8.1 fra scratch. Derefter køre Windows Update og gøre klar til at hente Windows 10 igen, men så denne gang vente lidt og se tiden an, imens jeg kører med 8.1.


Det kan du som tidligere nævnt indtil udgangen af juli måned 2016.
Men hvordan bar du dig ad med at lave en clean install af Windows 10? Andre har nævnt at det ikke kan lade sig gøre, men at man skal igennem en upgrade først.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Kandersen tak. Men da jeg clean install mit Windows 10, hvor jeg formaterede først, så kan jeg ikke "Roll back" men jeg vil så høre om jeg alligevel bare kan formatere igen og så installere Windows 8.1 fra scratch. Derefter køre Windows Update og gøre klar til at hente Windows 10 igen, men så denne gang vente lidt og se tiden an, imens jeg kører med 8.1.


Det kan du som tidligere nævnt indtil udgangen af juli måned 2016.
Men hvordan bar du dig ad med at lave en clean install af Windows 10? Andre har nævnt at det ikke kan lade sig gøre, men at man skal igennem en upgrade først.

Flemming

Jeg ved ikke hvad det hedder, men jeg tror at serienummeret ligger i BIOS, og så kan man lave en clean install.

Det kunne ikke lade sig gøre at lave clean install i en virtuel maskine.

Venlig hilsen
KB
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


[Jeg ved ikke hvad det hedder, men jeg tror at serienummeret ligger i BIOS, og så kan man lave en clean install


Direkte fra den downloadede ISO fil udenom Windows update? Man bliver jo bedt om at taste sin produkt key ind.

Flemming

Redigeret af fltk - 30-Juli-2015 kl. 14:47
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


[Jeg ved ikke hvad det hedder, men jeg tror at serienummeret ligger i BIOS, og så kan man lave en clean install


Direkte fra den downloadede ISO fil udenom Windows update? Man bliver jo bedt om at taste sin produkt key ind.

Flemming

Den produkt key man skal taste ind er den man har KØBT til Windows 10. Det virkede ikke med 8.1 key.

Og jeg var nødt til at gå uden om Windows Update, da jeg havde kørt kompatibilitetstesten, og fået at vide at jeg desværre ikke kunne opdatere til 10 pga. en skærmdriver fra WMware. Til trods for at jeg kørte Windows 10 preview med samme driver :-(





Redigeret af Brixen - 30-Juli-2015 kl. 14:58
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu