recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par Windows 10 spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par Windows 10 spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 15:10
Hej.
Hvad koster Windows 10 ?
Og hvor kan den købes ?
Mvh.nesager

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:



Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


[Jeg ved ikke hvad det hedder, men jeg tror at serienummeret ligger i BIOS, og så kan man lave en clean install


Direkte fra den downloadede ISO fil udenom Windows update? Man bliver jo bedt om at taste sin produkt key ind.

Flemming


Den produkt key man skal taste ind er den man har KØBT til Windows 10. Det virkede ikke med 8.1 key.

Og jeg var nødt til at gå uden om Windows Update, da jeg havde kørt kompatibilitetstesten, og fået at vide at jeg desværre ikke kunne opdatere til 10 pga. en skærmdriver fra WMware. Til trods for at jeg kørte Windows 10 preview med samme driver :-(


Jeg formoder, at du så ikke bootede fra dit installationsmedie, men blot klikkede på setup filen og dermed ikke fik en helt clean install og hvor der også blev dannet en Windows old fil som du så kunne slette eller lade blive slettet automatisk efter en måned - er det korrekt?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Hvad koster Windows 10 ?
Og hvor kan den købes ?
Mvh.nesager


Se her: http://www.recordere.dk/2015/06/her-er-prisen-paa-windows-10/

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg formoder, at du så ikke bootede fra dit installationsmedie, men blot klikkede på setup filen og dermed ikke fik en helt clean install og hvor der også blev dannet en Windows old fil som du så kunne slette eller lade blive slettet automatisk efter en måned - er det korrekt?

Flemming

Netop. Jeg satte også prik ved at Intet skulle gemmes fra Windows 8.
Og Windows.old fjernede jeg så med Diskoprydning.

Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Det kan du som tidligere nævnt indtil udgangen af juli måned 2016.
Men hvordan bar du dig ad med at lave en clean install af Windows 10? Andre har nævnt at det ikke kan lade sig gøre, men at man skal igennem en upgrade først.

Flemming

Hvordan jeg bar mig ad med at lave en clean install af Windows 10? Det var nu meget simpelt.
Jeg læste på Microsofts hjemmeside at du godt kunne lave en clean install, du skulle bare hente opdateringen først, sådan din produktnøgle fra Windows 8.1 blev skrevet ned i dit bundkort/BIOS til Windows 10.
Og så fandt jeg dette link, som bekræftede dette: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10# - Hvis du scroller ned ca. midt på siden så vil du kunne læse:

Note

If you upgraded to Windows 10 on this PC by taking advantage of the free upgrade offer and successfully activated Windows 10 on this PC in the past, you won't have a Windows 10 product key, and you can skip the product key page by selecting the Skip button. Your PC will activate online automatically so long as the same edition of Windows 10 was successfully activated on this PC by using the free Windows 10 upgrade offer.

Så jeg opgraderede mit Windows 8.1 til Windows 10 igennem den app jeg havde nede i uret i højre hjørne, og da det var hentet, installeret og aktiveret, så gik jeg ind på https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 - her hentede jeg så en ISO fil med Windows 10 64-bit og lavede et USB-drev. Med det USB-drev kunne jeg så boot op og installere Windows 10.

Som der står i det jeg har skrevet med kursiv, så har jeg ikke en Windows 10 nøgle, men i og med at jeg havde opdateret Windows 8.1 til Windows 10 og aktiveret det, så var det allerede registreret og jeg skippede bare de to gange jeg blev bedst om at skrive min Windows 10 nøgle ind. Og rigtigt nok da Windows 10 var clean installed og maskinen var online, så tog jeg Egenskaber for Denne pc, og der står Windows som aktiveret.

Ganske nemt og simpelt Big smile
          
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 21:11
Er det ikke noget hø at keyen nu er skrevet til dit bundkort. Dvs det er blevet til en OEM version, hvor du nu skal købe ny windows hvis dit bundkort står af??
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 21:21
Man skal vel bare kontakte MS, og få en nøgle...

M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 21:25
Det er kun hvis du har en retail version af Windows 7/8 at det sker. Desuden så kan jeg ringe ind og få en ny, da jeg har købt computeren med Windows 8.1.

Men nu skal jeg heller ikke have nyt bundkort da det er en bærbar, og jeg skal heller ikke have nyt der til, for så køber jeg en ny i stedet.
          
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 21:27
Henrik B. Det kunne jeg ikke da mit bundkort gik i stykker.

Men nu har du bærbar :-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Henrik B. Det kunne jeg ikke da mit bundkort gik i stykker.


Ringede du til "talemaskinen"?

M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 21:52
Altså jeg har nok været ud for før at andres computere gik i stykker, og så var de "låst" med deres gamle bundkort, men så ringede de til Windows og fik en ny nøgle, da de opgav deres gamle nøgle, og så var alt som det skulle være.
          
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 22:22
Næh. Fik ikke fat på en talemaskine. Nok et forkert nr, var til noget alm support gut :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu