|
Elgiganten: Power er ikke en konkurrent |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
kasper bille
Junior bruger Oprettet: 24-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-November-2015 kl. 16:12 |
Det er min erfaring at mange unge mennesker har brug for ligeså meget vejledning, og typisk fordi de har undersøgt på nettet i forvejen og er blevet 'lovet' lidt for meget der. Så der er klart brug for fagfolk, og de koster, om det så er elektronik eller grøntsager de skal købe er vel egentlig underordnet.
Jeg så jo gerne at vi alle købte lidt bedre produkter og beholdt det i længere tid og var glade for det vi havde, og ikke bare tænkte at vi skulle have noget billigt og så købe nyt om lidt igen fordi at man mener at teknikken er løbet fra det man har. Altså jeg har et pioneer plasma, og det er sgu ligeså smart som alt andet når jeg har smidt min oppo blu-ray og apple tv til, plus at der er pænere billede på end de fleste fjernsyn i dag. Ja det kostede dengang, men det har kunne svare sig.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hovedparten af Hr og Fru Danmark har brug for vejledning, og vi har allesammen brug for god service. Men med den vanvittige konkurrence der er på prisen på elektronik, er der ikke råd til vejledning og god service. Det hele er endt i "brug og smid væk, det koster alligevel ikke ret meget at få nyt" koncept. Og imens drukner vi i skrald
|
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
"som kan sælge det hele til det halve"
Det lyder jo egentligt meget fornuftigt. Service og vejledning er godt nok noget jeg sjældent har haft brug for. Det da kun hvis man skal købe den rigtige strikkegarn til svigermor man får brug for den slags. |
|
kasper bille
Junior bruger Oprettet: 24-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvis service er vigtig, hvorfor støtter i så ikke jeres lokale forretninger med en indehaver som har knoklet for at få stablet biksen på benene og lagt sine egne penge i den, i stedet for bare at gå til dem der har råd til at tabe flest penge?
Prøv forestil jer hvis der ingen butikker er i jeres by inden for en overskuelig fremtid, fordi man udelukkende har fokuseret på pris. Så ender det med at der ligger et stort indkøbscenter eller to i hver by som kan sælge det hele til det halve, men service er en by i rusland, og vejledning kan man skyde en lang pil efter, osv. osv.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9325 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gad vide om de har samme holdning i Elgiganten i Herlev. Her kan man da netop kalde power for en direkte konkurrent.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er det jo ikke en formue det drejer sig om.
Apple har elendig service uanset hvor der produkter er købt. Elgiganten giver pengene retur inden for 14 dage. Hvad power og andre gør ved jeg ikke. Og ja det er dårlig stil at overrule sin sælger foran kunde. Det viser tydeligt en dårlig leder der ikke har uddannet sit personale ordentligt. Han burde have taget tabet og sagt at sælgeren fremover ikke kan give denne rabat fremover. |
|
papman
Bruger Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Han mente, at Power var for små til at være en konkurrent. Men sjovt nok har jeg tidligere fået Elgiganten til at matche prisen hos MM-Konsol, som på daværende tidspunkt kun havde en lille butik på landet i Darup ved Roskilde (nu er de flyttet til Osted).
|
|
papman
Bruger Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bor i Taastrup, hvor der endnu ikke er nogen Power, så det var noget nemmere at tage i Elgiganten. Men nu har jeg skam også tænkt mig at besøge Power eller Computercity og lægge mine penge dér i stedet. |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10304 |
Funktioner
Tak(0)
|
papman - hvis ham lederen i Elgiganten ikke mente at Power er en konkurrent, hvad mente han så de var?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4576 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg har inden for de sidste par måneder købt et Panasonic 4K TV på tilbud i ElGiganten og en Intel Compute Stick på tilbud hos Power. Men denne tråd får mig til at tænke på, at service koster penge. Jeg tror at vi skal til at tænke på hvor vi køber vores varige forbrugsgoder. Min mening er nok, at vi skal til at kigge på hvor meget ElGiganten er dyrere med en bestemt vare. For at se, hvor meget vi vil betale mere for ElGigantens kendte 14 dages returret? For visse varer er der andet end den absolut billigste pris der gælder. Hilsen Carsten. |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis Power er billigere, men alligevel ikke betragtes som en konkurrent, må det vel være fordi de er at betragte som værende i en helt anden liga end Elgiganten? (Det er vist et selvmål dér...)
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2322 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor ikke bare købe varen i den butik der havde/har det bedste tilbud?! Det virker jo til at både Bilka og Elgiganten var inden for rimelig rækkevidde i forhold til dig. Jeg vil til hver en tid belønne den butik der kan præstere den billigste pris, ved at lægge mine penge hos dem. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |