recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Supra strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Supra strømskinne

 Besvar Besvar Side  <12345 21>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


... eller på urimelig vis tager fork til indtægt for noget de ikke mener.


Øh jo, det gør du så...

M.v.h.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:57
Hvis man følger en lille bitte smule med og har "opdaget" at Sven er en del af en klub hvor de kan høre hvad som helst, hvor en del bygger efter Duelunds principper med garn, silke, linolie osv og når nu Sven skriver at han kan høre at en lille glimmerpære i en kontakt sender støj ud på nettet (og dermed giver dårligere lyd), ja så er det vel ikke ret svært at det han postede omkring hende med den fabelagtige hørelse, er noget han bifalder og poster fordi han selv kan høre stort set hvad som helst.

Nogle folk kan simpelthen høre alt og jeg glemmer aldrig artiklen om VDH kabelringene Clown
Jeg vil mene at disse folk TROR de kan høre det og TROR så meget på det at de rent faktisk bilder sig så meget ind at der er en forskel, at de oplever en forskel.
Det er præcis det branchen tjener fedt på Wink

VDH Kabelringe til forbedring af lyden i rummet Clown =
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er der forskel på, at skrive om en persons hørelse (hvorfra strømmen leveres ), som et indsat citat skrevet af Duelund, eller som dig påstå, at det er Palvigs egen oplevelse? Han kommenterer på et indlæg, hvor der skrives om hendes fantastiske hørelse, hvor dette citat indsættes af Palvig.
I den tråd, skriver Palvig endda, jeg kan ikke udtale mig om der er forskel ( nok ikke korrekt citeret ), men han giver udtryk for, at damen var kendt for sin fantastiske hørelse.
Så alt andet, end det han rent faktisk skriver, er noget han ikke kan tages til indtægt for. Så for sidste gang, nej han har ikke sagt det, han har citeret en hr. Duelund.

Hvad er det du ikke kan forstå Jetex? Jeg har citeret Sven ordret med copy/paste omme på side 16 og endda laget et link så du selv kunne læse sammenhængen. Ud af det jeg har citeret, har jeg konkluderet at Sven mener at det er muligt at høre forskel på om strømmen kommer fra det ene eller det andet værk. Hvis Sven ikke selv mener det, kan jeg ikke se nogen grund til at referere historien uden gøre opmærksom på at han ikke er enig i, at man rent faktisk kan høre den omtalte forskel. Jeg kan heller ikke se at Sven har skrevet, at han ikke kan udtale sig om om der er forskel, men han har derimod skrevet at han ikke ved om kul eller A strøm er bedst. Hvis ikke det er den passage du tænker på, så begynd venligst at copy paste eller linke. Det vil gøre det meget nemmere.

"Ja hun havde en fabelagtig hørelse. Hun kunne faktisk fortælle, om strømmen kom fra et kulfyret værk eller A-kraftværk. Hvad der så var bedst, ved jeg ikke." (min fremhævning)

Lad mig tilføje, at den eneste grund til at jeg stadig deltager i denne farce af en diskussion er fordi du bliver ved med at drage min integritet i tvivl, så lad mig slå helt fast, at jeg ikke har til hensigt at stikke nogen noget i skoene uanset hvor uenig jeg er med dem. Jeg kan ikke se at jeg på nogen måde har gjort mig skyldig i at manipulere med citater for at få det til at se ud som om der står noget andet end det der var meningen, eller på urimelig vis tager folk til indtægt for noget de ikke mener.


Redigeret af Trumle - 05-December-2015 kl. 23:09
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Det har jeg ikke sagt nogen sinde!


Det har jeg heller ikke påstået!
jeg skriver du er overbevist om det!!!

Note: og det var så a-kraft og ikke strøm fra vindmøller, beklager.


Hvor?

Klaus


Hvor hvad?
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg kan ikke tage Sven Palvig seriøst!, han er overbevist om at man kan høre forskel alt efter om man får strøm fra vindmøller eller kulkraftværk.!


Nej, det har han ikke....

Klaus


jeg kan ikke forstå dit indlæg, det giver ingen mening.
han jeg skrevet noget om Sven har noget???



Tilgiv mig mit sludder, jeg prøver igen:
Hvor skriver Sven at han er overbevist om at man kan høre forskel på a-kraft eller kulkraft?

Klaus


Hvis man skriver sådan her i en tråd, er man så ikke overbevist om at man(=nogen) hører forskel? (og jeg har ikke skrevet at Sven kan)

Citat Sven:
Ja hun havde en fabelagtig hørelse. Hun kunne faktisk fortælle, om strømmen kom fra et kulfyret værk eller A-kraftværk. Hvad der så var bedst, ved jeg ikke.
Citat Slut.



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg kan ikke tage Sven Palvig seriøst!, han er overbevist om at man kan høre forskel alt efter om man får strøm fra vindmøller eller kulkraftværk.!


Nej, det har han ikke....

Klaus


jeg kan ikke forstå dit indlæg, det giver ingen mening.
han jeg skrevet noget om Sven har noget???



Tilgiv mig mit sludder, jeg prøver igen:
Hvor skriver Sven at han er overbevist om at man kan høre forskel på a-kraft eller kulkraft?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Det har jeg ikke sagt nogen sinde!


Det har jeg heller ikke påstået!
jeg skriver du er overbevist om det!!!

Note: og det var så a-kraft og ikke strøm fra vindmøller, beklager.


Hvor?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

jeg ser ikke lige helt præcis hvor du vil afsted med det der.?
Jeg hoppet fra hifigalleri da 9 ud af 10 af de nye bruger var med Cerwin Vega. Og så samtidige at dem med noget seriøst udstyr søgte asyl her på recordere frem for de andre sider.


Hvad er der nu i vejen med Cerwin-Vega? Altså udover at det er et mærke som alle har råd til? :-)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg kan ikke tage Sven Palvig seriøst!, han er overbevist om at man kan høre forskel alt efter om man får strøm fra vindmøller eller kulkraftværk.!


Nej, det har han ikke....

Klaus


jeg kan ikke forstå dit indlæg, det giver ingen mening.
han jeg skrevet noget om Sven har noget???
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Det har jeg ikke sagt nogen sinde!


Det har jeg heller ikke påstået!
jeg skriver du er overbevist om det!!!

Note: og det var så a-kraft og ikke strøm fra vindmøller, beklager.

Redigeret af MulleB - 05-December-2015 kl. 22:07
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 21:54
jeg ser ikke lige helt præcis hvor du vil afsted med det der.?
Jeg hoppet fra hifigalleri da 9 ud af 10 af de nye bruger var med Cerwin Vega. Og så samtidige at dem med noget seriøst udstyr søgte asyl her på recordere frem for de andre sider.

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:





Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Hold nu op! Der er ingen indikationer af at Sven er blevet fejlciteret eller er citeret ude af kontekst for at tage Sven til indtægt for noget han ikke mener. Hvis det var tilfældet havde Sven nok for længe side klargjort hvad meningen var. Ellers står muligheden da også stadig åben.</span>

Mig bekendt, et par indlæg tilbage, gør Palvig det meget klart, at han ikke har udtalt sig omkring forskellen på el produceret ved kul, vind eller a-kraft. Da han postede det indlæg/citat, var det også omkring forskellen på elkabler, og i den anledning, måske som et kuriosum, kom med et indlæg omkring en persons evner til at udpege el produceret ved forskellige metoder.

Hvor?

Han kan da ikke sige at han ikke har udtalt sig om forskellen mellem kul og A strøm, når han selv kommer med en historie om en der kunne høre forskel.

Det burde du af alle vide, du prøver jo på, at tage Palvig til indtægt for et citat, da han indlægget før svarer på påstanden med "Det har jeg aldrig sagt". Hvis jeg har citeret forkert, har du misforstået hvad jeg skriver, eller også er det blot ikke blevet dobbelt blindtestet.


Men Sven har jo sagt det, selvom han påstår noget andet. Det var det jeg viste ved at citere og linke til det jeg citerede. Tror du det er en anden end Sven der har skrevet det jeg citerede, og har sat Svens navn på? Der kan da ikke være i tvivl om at der er Svens værk hvis du skimmer de to tre sidste sider i gennem i den anden tråd om powerkabler, og i øvrigt er bekendt med hvad han ellers har skrevet. Hvad har det også at gøre med dobbelt blindtest. Det giver ingen mening.

Jeg holder her, hvis jeg kan slippe af sted med det :-)




Er der forskel på, at skrive om en persons hørelse (hvorfra strømmen leveres ), som et indsat citat skrevet af Duelund, eller som dig påstå, at det er Palvigs egen oplevelse? Han kommenterer på et indlæg, hvor der skrives om hendes fantastiske hørelse, hvor dette citat indsættes af Palvig.
I den tråd, skriver Palvig endda, jeg kan ikke udtale mig om der er forskel ( nok ikke korrekt citeret ), men han giver udtryk for, at damen var kendt for sin fantastiske hørelse.
Så alt andet, end det han rent faktisk skriver, er noget han ikke kan tages til indtægt for. Så for sidste gang, nej han har ikke sagt det, han har citeret en hr. Duelund.

Redigeret af JeTex - 05-December-2015 kl. 22:01
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu