recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Supra strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Supra strømskinne

 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 03:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:


Hvis du ikke ved om du kan høre forskel på om der er en glødelampe på eller ej og du bare har læst at den sender støj ud på nettet, så er det noget af en påstand at kaste af sig som du gjorde.

Det er almen kendt - og kan måles - at lysstofrør (FLC) kan forårsage støj på elnettet. Så derfor kan en glødelampe (FLC) i en strømskinne også - dog i mindre grad. Ligeledes kan trafo'er og LED-pærer.

M.v.h.

Er det så lysstofrøret eller elektronikken til det. der gør det ?
Er det så LED´ene eller elektronikken til dem, der gør det ?


Redigeret af 8x100 - 06-December-2015 kl. 03:19
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 

Jeg HAR læst hele den tråd igen, og fatter ikke, at du konkluderer hvad andres holdning er, blot fordi man smider et citat i en debat. Palvig kommenterer for h.... på en andens indlæg, og smider citatet i den forbindelse, som et led i svaret på andet indlæg. Der tilkendegives jo intet om, at man også finder historien valid.
Fuldstændig korrekt, der manipuleres ikke med citater, kun med hvem der måske har skrevet dem (oprindeligt ). Hvorfor anføre, at Palvig siger/skriver selv, når han citerer en anden?




<div style="line-height: 16.8px;">Nu stopper du! Jeg manipulerer ikke med noget som helst og i modsætning til dig anstrenger jeg mig hel del for at citere korrekt og angive relevante henvisninger, så du og alle andre selv kan læse dem der hvor de hører til og i den rette sammenhæng.
<div style="line-height: 16.8px;">
<div style="line-height: 16.8px;">Jeg har allerede svaret (på side 18) på dit spørgsmål om hvordan og hvorfor jeg fortolker det jeg har citeret omme på side 16. Den måde som det er skrevet på og med alt andet Sven plejer at skrive in mente er der ingen grund til at tro at den historie Sven refererer fra Duelund ikke skulle være i overensstemmelse med hans egen mening. Læs selv nogle af Svens indlæg fra den anden powerkabel tråd. Den eneste måde man kan få det til at se ud af noget andet er med retoriske kunstgreb, som at indvende at det ikke eksplicit er skrevet at Sven deler mening med den han refererer, selvom der ikke er nogen grund til at tro andet. Hvis der er noget der er manipulation er det da om noget det!<div style="line-height: 16.8px;"> <div style="line-height: 16.8px;">Udover det gider jeg ikke spilde mere tid på det her ævl og dine halve og hele beskyldninger. Det er under lavmål.


Det som er under lavmålet er, at du tillægger Sven holdninger, som han slet ikke har givet udtryk for!

M.v.h.

Og det er lige netop det som jeg anfægter, at tillægge nogen en holdning, blot fordi man citerer en anden persons oplevelser. Men det er tilsyneladende ikke alle, der kan se, at det er et problem.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 10:54
Er I færdige?

Edit: Åbenbart ikke, vorherre til hest Confused


Redigeret af HenrikStevn - 06-December-2015 kl. 11:22
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Det var JeTex der skrev det med afkobling som jeg citerede fordi jeg synes, det var godt skrevet. Se Citations tegn. At nogle mener at det IKKE betyder noget...
Hvad apparater står på kan vi så godt blive enige om, at det på virker meget.

Og det indlæg blev skrevet, som et ironisk tiltag, ud fra denne og tråden omkring vigtigheden af en centerhøjttaler. Det som egentlig kan undre, er jo, at de der mener det ikke kan høres, har de nogensinde selv afprøvet med forsøg. Så kan man jo diskutere ud fra forskellige oplevelser, eller ingen oplevelser omkring forbedringer.
Hvis ting virker åbenlyst tåbelige, ryst på hovedet og gå videre, eller afprøv det og få nysgerrigheden stillet.
Derfor skal jeg prøve noget, som er beskrevet på nettet, og med forbavsende gode resultater. Det allerbedste er prisen, omend ikke gratis, men tæt på i forhold til gængse produkter og løsninger. Et vibrations og afkoblings forsøg med Ikeas bambus skærebræt som underlag/hylde, og udskåret klodser af selvsamme produkt som fødder under enhederne. Dette græsmateriale og måden det flettes på i et skærebræt, skulle medføre helt fantastiske evner i forhold til afkobling og vibrationsdæmpning i elektronikken.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg kan ikke tage Sven Palvig seriøst!, han er overbevist om at man kan høre forskel alt efter om man får strøm fra vindmøller eller kulkraftværk.!


En ting er, at du ikke kan tage mig seriøs; men det mindste du kan gøre er da at citere mig rigtigt!

Jeg har IKKE sagt, at jeg kan høre forskel på vindmølle strøm eller kulkraftværk. Jeg har sagt om en dame, der har sagt, at hun kunne!
Det har jeg gjort tidligere, fordi jeg selv synes, at det er interessant, at nogle har så god en hørelse, at de kan høre noget, vi andre ikke kan. I øvrigt var det om atomkraft eller kulkraft. Om det har sin rigtighed ved jeg ikke og jeg har aldrig selv lyttet til strøm fra forskellig leverandører. Jeg tror ikke, at jeg kunne, hvis der var, men jeg vil heller ikke sige, at det er umuligt. Jeg ved det ikke. Men damen havde ret de gange de kontrollerede hendes udsagn. Det synes jeg er interessant og også de ting hun gjorde for andre, fordi måske var der noget, jeg selv kunne bruge. Er det ikke det der gør en til hi-fi entusiast?

Jeg kan godt lide det som JeTex skrev: "Altid nemt, at tage noget ud fra en sammenhæng, og påstå, at det er personens holdning.
Foreligger der blindtest, målinger eller andre fakta, der underbygger påstanden om Palvigs tilslutning til emnet? Og hvis der foreligger sådanne beviser, så må vi formode, at det beror på en fejltolkning af data.
For det er jo ikke alt målbart der kan høres, men hvis det kan høres, så skal det også være målbart. For der er jo i virkeligheden ikke hørbar forskel, på noget som helst, hvis det blot er lavet rigtigt. Derfor vil alle DACs, drev, forstærkere, kabler osv. lyde fuldstændigt ens, og hvis der er forskel, så må vi have taget fejl. Og hvis måledata bekræfter en forskel, så har vi fejltolket måledata, eller også er enheden behæftet med fejl.
Afkobling og vibrationsdæmpende foranstaltninger, har heller ikke indflydelse på gengivelse af lyd, ej heller på følsomt måleudstyr. Det kan slet ikke lade sig gøre, at digitale kredsløb i en cd afspiller, støjforurener de analoge signaler. Og igen, hvis det ikke kan måles, så kan det under ingen omstændigheder høres. Og selvom det kan måles, så har vi nok taget fejl, hvis vi kan høre det.
Og hvis 100 personer testlytter på to forskellige højttaler set-ups, og en tredjedel foretrækker sæt A, en tredjedel foretrækker sæt B, og sidste tredjedel ikke hørte en forskel, så må konklusionen jo være, at det sikkert var samme højttaler eller ingen forskel i lyd. Vrøvl, 66 personer kunne høre en forskel, de resterende kunne ikke eller var døve."

En ting den nu omtalte dame der påstod, at hun kunne høre forskel på hvor strømmen kom fra, hun tog hjem til dem der skrev på "The Absolute Sound". Dem der testede dyrt udstyr og formodentlig havde en god hørelse. Hun kunne trimme deres lyd så meget, som de ikke selv kunne. Hun trak signalkabler fra strømkabler. En her på www.recordere.dk har lige skrevet at det ikke betyder noget. Hun brugte lange strømkabler osv. osv. Hun bandt kabler op, så der var afstand imellem dem. Hun lod strømmen gå igennem en stor træstød, som hun vandede, så der var den rigtige fugtighed. Og pludselig kunne ejeren af lytterummet også høre en stor forskel til det bedre. Mange bække små gør en stor å. Jeg synes det er interessant. Betyder det, at jeg dermed siger, at damen har fuldstændighed ret i det? Nej, det gør det ikke! Skal jeg kun skrive om ting, som jeg selv har erfaret, eller er det i orden at skrive om ting, som andre har erfaret, men man finder interessant?


det var sgu da utroligt!. Hvor har jeg skrevet at du har sagt det?
Jeg har skrevet du er overbevist om det, og med ovennævnte kan jeg konkludere at jeg har ret i min antagelse.

Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 

Jeg HAR læst hele den tråd igen, og fatter ikke, at du konkluderer hvad andres holdning er, blot fordi man smider et citat i en debat. Palvig kommenterer for h.... på en andens indlæg, og smider citatet i den forbindelse, som et led i svaret på andet indlæg. Der tilkendegives jo intet om, at man også finder historien valid.
Fuldstændig korrekt, der manipuleres ikke med citater, kun med hvem der måske har skrevet dem (oprindeligt ). Hvorfor anføre, at Palvig siger/skriver selv, når han citerer en anden?




<div style="line-height: 16.8px;">Nu stopper du! Jeg manipulerer ikke med noget som helst og i modsætning til dig anstrenger jeg mig hel del for at citere korrekt og angive relevante henvisninger, så du og alle andre selv kan læse dem der hvor de hører til og i den rette sammenhæng.
<div style="line-height: 16.8px;">
<div style="line-height: 16.8px;">Jeg har allerede svaret (på side 18) på dit spørgsmål om hvordan og hvorfor jeg fortolker det jeg har citeret omme på side 16. Den måde som det er skrevet på og med alt andet Sven plejer at skrive in mente er der ingen grund til at tro at den historie Sven refererer fra Duelund ikke skulle være i overensstemmelse med hans egen mening. Læs selv nogle af Svens indlæg fra den anden powerkabel tråd. Den eneste måde man kan få det til at se ud af noget andet er med retoriske kunstgreb, som at indvende at det ikke eksplicit er skrevet at Sven deler mening med den han refererer, selvom der ikke er nogen grund til at tro andet. Hvis der er noget der er manipulation er det da om noget det!<div style="line-height: 16.8px;"> <div style="line-height: 16.8px;">Udover det gider jeg ikke spilde mere tid på det her ævl og dine halve og hele beskyldninger. Det er under lavmål.


Det som er under lavmålet er, at du tillægger Sven holdninger, som han slet ikke har givet udtryk for!

M.v.h.

Og det er lige netop det som jeg anfægter, at tillægge nogen en holdning, blot fordi man citerer en anden persons oplevelser. Men det er tilsyneladende ikke alle, der kan se, at det er et problem.


når man som argument skriver et citat med en som kan høre forskel på om strømmen kommer fra kulkraft eller a-kraft, så mener du ikke at Sven tror at man(=nogen) kan høre forskel?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og det er lige netop det som jeg anfægter, at tillægge nogen en holdning, blot fordi man citerer en anden persons oplevelser. Men det er tilsyneladende ikke alle, der kan se, at det er et problem.


Man bruger vel ikke citater i en debat uden at have en mening med det.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:30
Hold da op jeg er proppet efter den Brunch på Flammen
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:54
Ik noget at sige til at der er krig i verden
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og det er lige netop det som jeg anfægter, at tillægge nogen en holdning, blot fordi man citerer en anden persons oplevelser. Men det er tilsyneladende ikke alle, der kan se, at det er et problem.


Man bruger vel ikke citater i en debat uden at have en mening med det.

Se, det er lige præcis det nogle ikke fatter Big smile
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Hold da op jeg er proppet efter den Brunch på Flammen

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og det er lige netop det som jeg anfægter, at tillægge nogen en holdning, blot fordi man citerer en anden persons oplevelser. Men det er tilsyneladende ikke alle, der kan se, at det er et problem.


Man bruger vel ikke citater i en debat uden at have en mening med det.


Se, det er lige præcis det nogle ikke fatter Big smile

Selvfølgelig kan man man da citere, endda helt uden, at man på nogen måde tilslutter sig holdningen i det der citeres. Og ikke mindst, at citere, gør dig ikke til ophavsmand af holdningen.
Det er jo ikke citatet Palvig bringer, der er problemet, det er de konklusioner der drages om Palvig.
Battle of sexes

Redigeret af JeTex - 06-December-2015 kl. 13:07
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu