recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tidsplan for 4K dansk tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidsplan for 4K dansk tv?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 16:49

Det er næppe deres væsentlige salgsargument, og det er jo stadigvæk ikke de fleste der har det.
Telefon kameraer er da fint, men de kan ikke alt, og ikke altid super til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er der så reel nogen grund til at købe 4K?
Jeg ved godt streaming vinder frem, men streaming har jo også sin begrænsninger i forhold til fysiske skiver (bitstream, komprimeringsfaktoren osv). Og hvis fysisk skiver er en niche (hvilket jeg ikke er uenig i), så er det vel i realiteten begrænset, hvor mange der, ud fra de præmisser, har brug for 4K. Alligevel er der efterhånden adskillige 4K TV apparater markedet.


Der er den lidt oversete fordel, at dem der streamer 4k får adgang til en betydeligt bedre stream end dem der kun har HD. De får mere båndbredde og streamen er kodet efter en mere effektiv algoritme. Man kan ikke engang betale sig til en bedre stream hvis man "kun" har HD.


Redigeret af Trumle - 10-December-2015 kl. 16:55
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er næppe deres væsentlige salgsargument, og det er jo stadigvæk ikke de fleste der har det.
Telefon kameraer er da fint, men de kan ikke alt, og ikke altid super til det.

Du følger som sædvanlig ikke med. En iPhone 6S' 12 mp camera bider skeer med de bedste cameraer på 16, 20, 23 mp derude.

http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/apple-iphone-6s-den-fremtidssikrede-iphone-test,lid.35229/
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er der så reel nogen grund til at købe 4K?
Jeg ved godt streaming vinder frem, men streaming har jo også sin begrænsninger i forhold til fysiske skiver (bitstream, komprimeringsfaktoren osv). Og hvis fysisk skiver er en niche (hvilket jeg ikke er uenig i), så er det vel i realiteten begrænset, hvor mange der, ud fra de præmisser, har brug for 4K. Alligevel er der efterhånden adskillige 4K TV apparater markedet.


Der er den lidt oversete fordel, at dem der streamer 4k får adgang til en betydeligt bedre stream end dem der kun har HD. De får mere båndbredde og streamen er kodet efter en mere effektiv algoritme. Man kan ikke engang betale sig til en bedre stream hvis man "kun" har HD.

Det er jeg med på. Men indholdet på streamingtjenester er jo begrænset, specielt til serier. Hvad så når serierne er set, (det tager vel sammenlagt et par måneder på netflix). Hvad gavner dit 4K Tv så i de resterende 10 mdr af året? Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 17:03
Med fast blænde og et ufatteligt lille objektiv, kan den sikkert tage gode billeder, når forholdene er til det. Men så godt som et et godt kamera (måske endda med lavere opløsning) bliver det aldrig.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er næppe deres væsentlige salgsargument, og det er jo stadigvæk ikke de fleste der har det.
Telefon kameraer er da fint, men de kan ikke alt, og ikke altid super til det.

Du følger som sædvanlig ikke med. En iPhone 6S' 12 mp camera bider skeer med de bedste cameraer på 16, 20, 23 mp derude.

http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/apple-iphone-6s-den-fremtidssikrede-iphone-test,lid.35229/

Ahh.. nu er billedekvalitet altså mere end mp (opløsning). Så jeg ville ikke helt sætte min lid til en mobiltelefon i dag, (jeg har selv en 4K mobil. Jeg er ikke imponeret).
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er der så reel nogen grund til at købe 4K?
Jeg ved godt streaming vinder frem, men streaming har jo også sin begrænsninger i forhold til fysiske skiver (bitstream, komprimeringsfaktoren osv). Og hvis fysisk skiver er en niche (hvilket jeg ikke er uenig i), så er det vel i realiteten begrænset, hvor mange der, ud fra de præmisser, har brug for 4K. Alligevel er der efterhånden adskillige 4K TV apparater markedet.


Der er den lidt oversete fordel, at dem der streamer 4k får adgang til en betydeligt bedre stream end dem der kun har HD. De får mere båndbredde og streamen er kodet efter en mere effektiv algoritme. Man kan ikke engang betale sig til en bedre stream hvis man "kun" har HD.

Det er jeg med på. Men indholdet på streamingtjenester er jo begrænset, specielt til serier. Hvad så når serierne er set, (det tager vel sammenlagt et par måneder på netflix). Hvad gavner dit 4K Tv så i de resterende 10 mdr af året? Wink

Der kommer også løbende nyt indhold i 4k, så du løber ikke tør når der er gået et par måneder.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 17:24
Det er vel også svært at undgå et 4k tv, hvis man vil have en skærm der ligger i middel klassen eller der over.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 17:48
Jeg er sq lidt bange for, at flere af jer er lidt bag ud.LOL

UHD TV, jamen her er der flere fantastiske videoer i UHD på Youtube og deres VP9. Bestemt ikke noget som jeg vil undvære. Bevares, det er ikke serier og alt det der. Men det skønne videooptagelser om alt muligt - i timevis. Det er bare en hel anden billed oplevelse end at se Full HD.

UHD og mobiltelefoner. På den ovennævnte streaming side findes der faktisk flere UHD videoer optaget med mobil telefoner. Helt klart, disse optagelser har ikke helt samme professionalisme som ja - de professionelle optagelser, men flere er bestemt værd at se. Man kan endda støde på en optagelse af selveste Hr. HummelmoseLOL

Jeg synes egentlig at det er lidt synd for de af jer der går glip af UHD - og særligt måske for de af jer, der bare ikke ved bedre.  

Eneste minus, man skal have en ret hurtig bredbåndshastighed for at få glæde at det beskrevne.


Redigeret af Hother - 10-December-2015 kl. 17:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 18:26
Klart at der vil blive flere og flere kilder, men broadcastet fra feks de Danske TV stationer - som tråden handler om - det kommer måske slet aldrig til at ske . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 19:37
Personligt er jeg glad for at være "bagud" med det sidste nye.
Specielt fordi selve mediet ikke er 100 procent på plads endnu her tænker jeg især uhd Blu-ray for selve tv kanalerne er jo ikke engang 1080 endnu, samt bitrate grundet voldsom komprimering gør at man først rigtigt får glæde ved full hd tv ved Blu-ray film eksempelvis.
Selvfølgelig har jeg da tabt kæben over 4K skærme rundt omkring når man har set demo af dem, men hvem herinde har ikke før blevet benovet over først dvd, eller laser disk endnu før. Var jo klasser over VHS. Da jeg ved en messe så full hd første gang fra projekter,noget NFL blev man jo virkelig benovet. Sådan er det og det fortsætter i et endnu hurtigere tempo. Sådan at udviklingen de næste 5 år er som de sidste 10 år ca (gæt)
Skal helt sikkert have mig en 4k skærm, men ikke før at minimum en fornuftigt afspiller kan købes for rimeligt fornuftigt beløb. Har efterhånden kæmpe dvd samling og en ok Blu-ray samling. Og tvivler på hvor godt en dvd Skive står på 4k fjernsyn nogen der har prøvet iøvrigt?
Tror ikke jeg hopper med i teknologien før HDR bliver mere mainstream.
Købte også først fladskærm i 2009 da der var kommet mere hul på bylden omkring hd kanaler eller hd light som meget nu er. Men lad os nu se om ikke 8k bliver præsenteret før jeg når at købe 4k. Også må jeg leve lidt bagud igen, dog med væsentligt færre penge skudt i det sidste nye.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 19:41

Selvfølgelig er der TV kanaler i 1080, det er bare i og ikke p, da det ikke er en Broadcast standard.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu