recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tidsplan for 4K dansk tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidsplan for 4K dansk tv?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:15
Kommer hele HBOs og Netflix egenproduktioner ikke snart i 4k?

Det vil rykke for mig. Sammen med 4k sport. Jeg ser aldrig DR eller TV2 mere.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:32
http://digitalt.tv/norsk-blindtest-flest-foretraekker-hd-skaerme-frem-for-ultra-hd/

Redigeret af fiskerendk - 10-December-2015 kl. 20:34
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:41
Ved godt lidt off topic, men nogle der har set hvordan en dvd ser ud på 65 tommer 4k skærm fra ca. 3 meters afstand?
Har stadigvæk pænt mange film på dette format...
Køber næppe samtlige klassikere igen kun de virkeligt sprøde titler måske, som jeg også har på Blu-ray nu.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:44

Jeg har set SD på et 4K panel, det syntes jeg ikke var noget at klappe af.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Ved godt lidt off topic, men nogle der har set hvordan en dvd ser ud på 65 tommer 4k skærm fra ca. 3 meters afstand?
 
Jeg har ikke set det, men formoder stærkt at det ser ud som på enhver anden 65" skærm, UHD eller ej.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Ved godt lidt off topic, men nogle der har set hvordan en dvd ser ud på 65 tommer 4k skærm fra ca. 3 meters afstand?
Har stadigvæk pænt mange film på dette format...
Køber næppe samtlige klassikere igen kun de virkeligt sprøde titler måske, som jeg også har på Blu-ray nu.

Jamen lad mig sige det på den måde, at jeg i flere år ikke købte DVD, men kun BD. Så for et års tid siden lånte jeg en DVD som jeg bare måtte se. Det så så godt ud, at jeg nu køber næsten lige så mange DVD´er som BD. Så jeg klapper en del.

Men som altid, det afhænger også her af optagelsens kvalitet,men naturligvis også af TV´ets kvalitetSmile


Redigeret af Hother - 10-December-2015 kl. 21:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Ved godt lidt off topic, men nogle der har set hvordan en dvd ser ud på 65 tommer 4k skærm fra ca. 3 meters afstand?
Har stadigvæk pænt mange film på dette format...
Køber næppe samtlige klassikere igen kun de virkeligt sprøde titler måske, som jeg også har på Blu-ray nu.


Jamen lad mig sige det på den måde, at jeg i flere år ikke købte DVD, men kun BD. Så for et års tid siden lånte jeg en DVD som jeg bare måtte se. Det så så godt ud, at jeg nu køber næsten lige så mange DVD´er som BD. Så jeg klapper en del.

Men som altid, det afhænger også her af optagelsens kvalitet,men naturligvis også af TV´ets kvalitetSmile


Det skulle vel ikke være Laconia?
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

http://digitalt.tv/norsk-blindtest-flest-foretraekker-hd-skaerme-frem-for-ultra-hd/
Det får du aldrig Hother til at tro på
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 21:47
Nu er det selvfølgelig også bare nordmænd ;)
Så måske de bare ikke ved bedre. Men læste det bare tidligere idag og syntes lige den kunne smides ind i debatten.

Den giver måske i virkeligheden et billede af hvor lille forskellen er når det kommer til stykket medmindre man har en kæmpe skærm eller sidder meget tæt på.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

http://digitalt.tv/norsk-blindtest-flest-foretraekker-hd-skaerme-frem-for-ultra-hd/
Det får du aldrig Hother til at tro på

Nej ikke rigtigt. Hvilke TV blev brugt, hvilken video kvaliteter blev vist (for det kan faktisk være sådan, at en ret ringe video kvalitet kan se dårligere ud på et UHD TV). Men nej - info er for ringe.

Men det jeg brugte som eksempler i denne tråd var nu primært UHD video, og lidt DVD.Smile

Men som altid, hvis man ikke tror på hvad jeg skriver, så kom selv her og se efterWink


Redigeret af Hother - 11-December-2015 kl. 00:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Du følger som sædvanlig ikke med. En iPhone 6S' 12 mp camera bider skeer med de bedste cameraer på 16, 20, 23 mp derude.
/
 

Nej vel, på ingen måde. Kameraet er ganske udmærket, men er ikke i NÆRHEDEN af et kamera i den bedre ende - Det ville da også være mærkeligt hvis det var tilfældet.


Redigeret af Kasper_J - 11-December-2015 kl. 09:04
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 08:50
-slet mig:)

Redigeret af Kasper_J - 11-December-2015 kl. 09:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu