recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg og placering af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg og placering af projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kelstrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg og placering af projektor
    Sendt: 12-December-2015 kl. 21:10
Dav 

Jeg vil gerne sætte en projektor enten lige over min sofa (der er strøm i loftet der) eller på et stativ bagved. Der vil være tre m til lærredet. Jeg er lidt tændt på at projektoren ikke sidder fast i loftet, da jeg så kan flytte udstyret til andre rum i huset.

Hvor stort et lærred skal jeg bruge til 3 m afstand?

Ang. lyd, er det muligt at få surround-højttalere der kører bluetooth, så jeg ikke behøver trække kabler alle mulige steder?

Vil surround fungere, hvis baghøjttalerne hænger i loftet, dvs. et godt stykke over ens ører (eller er dette ligemeget)?

Kan nogen anbefale et sæt udstyr der dækker lærred, full HD projektor, surround forstærker og højttalere for op til 15.000? Hvilket mærke projekter er godt uden at være for dyrt? Er der mærkbar forskel på kvaliteten af lærreder?

Mange spørgsmål, ved det godt, ville bare i gang! Mange tak for al hjælp!
Med venlig hilsen

Søren Kelstrup
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 21:44
Så nemt er det ikke.

Men på projektorcentral er der en beregner så kan hjælpe diig..

På brugtmarkedet kan du få de meste af dine ønsker opfyldt.

Og ja der er kæmpe forskeld på lærreder.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 22:13
Det er et spørgsmål man ikke kan svare på.

Foran hver enkelt projektor er der et objektiv og det er forskelligt fra projektor til projektor.

Så størrelsen på billedet afhænger af projektor og afstanden mellem projektor og lærred.

Jeg har selv en Optoma HD20 og ca. 3½ til lærred, hvor jeg så har et billede på 100".

Jeg har lige sat et projektor op hos min søn (Epson 5210) og her er c. samme afstand og her er lærred 106".

De 2 projektor jeg her nævner har ikke lens shift og så er det nødvendigt at de bliver monteret i en bestimmt højde for at billede passer med lærred. Køber man derimod en projektor med LensSift, er man ikke bundet så meget. Men så er projektoren også dyrer.

Så du skal finde ud af, hvor stor du gerne vil have billedet o så kan du begynde at kigge efter en projektor der kan give det billede ud fra 3 m.

Som nævnt tidl. så er projectorcentral et godt sted at starte:
http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu