recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En bizar oplevelse i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En bizar oplevelse i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

@cyberguyen hvordan kan du være sikker på, at deres systemer ikke skulle kunne leve op til lovgivningen.
Spørger for at blive klogere.
Jamen korrekt - jeg kan ikke være sikker på at de ikke lever op til lovgivningen. Men et lille hint er når en kasse assistent skifter kasse uden at logge ind. Så betyder det at de ikke har personlig adgangskontrol og derved ikke overholder lovgivningen.

Jeg tvivler også på at deres kommunikation er krypteret og at den kun opbevares sålænge det er nødvendigt.

Ligeledes tvivler jeg på at de kan oplyse mig korrekt om hvor mine CPR nummer ender i deres system og at det er garanteret imod videregivelse til 3. part.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 19:48
Alt det bøvl er jo opstået efter de fjernede billedet fra dankortet. Har man ikke kørekort, står man ofte i situationen at man intet id har på sig... 

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

@cyberguyen hvordan kan du være sikker på, at deres systemer ikke skulle kunne leve op til lovgivningen.
Spørger for at blive klogere.
Jamen korrekt - jeg kan ikke være sikker på at de ikke lever op til lovgivningen. Men et lille hint er når en kasse assistent skifter kasse uden at logge ind. Så betyder det at de ikke har personlig adgangskontrol og derved ikke overholder lovgivningen.

Jeg tvivler også på at deres kommunikation er krypteret og at den kun opbevares sålænge det er nødvendigt.

Ligeledes tvivler jeg på at de kan oplyse mig korrekt om hvor mine CPR nummer ender i deres system og at det er garanteret imod videregivelse til 3. part.

Det ville undre mig meget, hvis Elgiganten gemmer oplysningerne. Du kan jo godt bruge CPR nummer til kredittjek på f.eks RKI eller Debitorregistret uden at man gemmer oplysninger i eget system om opslaget.

Jeg tror måske man skulle overveje at give dem lidt mere kredit end, hvad du gør. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu