recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sanser og fornuft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sanser og fornuft

 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
Forfatter
Besked
debunk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Januar-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér debunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:08
 

Redigeret af debunk - 29-Januar-2016 kl. 00:58
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:



Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ikke rigtigt, et ulige antal fasevendte komponenter, ophæver de korrekte fasevendte enheder.


De er bare ikke fasevendte, det kan man ikke når de sidder på samme fase.

Det kan være polaritetsvendte, men det er irrelevant når det er vekselstrøm man sætter på en spole.

<span style="line-height: 16.8px;">
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

</span><span style="line-height: 16.8px;">Selv Luxman har kvajet sig ved  lave en indikator på nogle af deres forstærkere der viser om strømstikket vender "rigtigt" i stikkontakten.</span><div style="line-height: 16.8px;">Men det har de nok lavet for at forhøje prisen, for det står jo i nogle bøger at det ikke har nogen betydning.<div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">
</span>
<div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">
</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">"Vi har en feature som ingen af vores konkurrenter har, derfor er vores forstærkere bedst!"</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">
</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">Marketing Wink</span>

For jeg kan jo ikke vende stikket i strømskinnen, så en komponent i stereokæden, får vendt sin fase i forhold til resten enhederne?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


For jeg kan jo ikke vende stikket i strømskinnen, så en komponent i stereokæden, får vendt sin fase i forhold til resten enhederne?

Nej, for fase og nul går blot til hver sin ende af primærspolen. Der vil stadig gå den samme vekselspænding i den, selvom du vender polariteten.

Og det vil ikke betyde noget, da det alligevel bliver lavet til jævnstrøm før det bliver brugt til noget.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af debunk debunk skrev:




Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:


Jeg troede faktisk at det var underbygget idet du kan måle f.eks 115 V fra chassis til jord og vender du stikket falder det til f.eks 43 V
Og da chassis normalt har forbindelse (0 ohm) til signal stel, bør der vel også være en forskel.
Man skal så bare huske at måle apparaterne hver for sig så de ikke er koblet sammen andet end i stikdåsen.
Men igen; <span style="line-height: 16.8px; : rgb250, 250, 250;">Hvis ikke det gør en forskel at vende fase & nul når der er tale om vekselspænding, hvorfor ændrer lyden sig så </span><b style="line-height: 16.8px; : rgb250, 250, 250;">radikalt<span style="line-height: 16.8px; : rgb250, 250, 250;"> hvis man vender + & - på begge højttalere ?</span>



Det er jo den problemstilling jeg også her prøvet at gøre jetex opmærksom på. I måler på noget andet end i lytter til og antager bare at der har en eller anden betydning uden i øvrigt at forklare hvorfor det skulle være relevant. Hvorfor skal man også måle apparaterne hver for sig når det ikke er sådan de bliver brugt i praksis. Skærmen i kablerne forbinder jo apparaterne elektrisk, så de kæmpe spændingsforskelle du måler når apparaterne ikke er forbundet forsvinder når kablerne kommer på.

Hvorfor skal jeg finde årsagen til dine påståede oplevelser, som ikke bliver mere eller mindre rigtige af at du skriver med fed. Jeg kan slet ikke se hvad det har med sagen at gøre at du bytter om på + og - på dine højttalere. At bytte om på nul og fase i stikkontakten har ikke samme effekt som at bytte om på + og - på højttaleren, hvis det er det du tror. Igen samme problemstilling: Slyng noget tilfældigt ud på forum og lad det være op til andre at finde ud af om det er noget snak.



Hvor tror du, at den øgede krybestrøm i enheden ved forkert fase "forsvinder" hen? Går den mon i signalkablets skærm, med forringet lyd til følge?
I den sammenhæng, er jeg egentlig fløjtende ligeglad med målinger. Forskellen i den reproducerede lyd er så stor, at jeg ikke er et sekund i tvivl om, hvad korrekt fase tilført anlægget gør for lyden i mit setup.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Hvis ikke det gør en forskel at vende fase & nul når der er tale om vekselspænding, hvorfor ændrer lyden sig så radikalt hvis man vender + & - på begge højttalere ?

Trick-spørgsmål, for det gør den ikke, i hvert fald ikke på musik. Jeg har hørt nogle syntetiske testsignaler hvor det er hørbart, men jeg har aldrig hørt de samme effekter i musik. Og så vidt jeg ved er det aldrig blevet bevist i blindtest at man kan konstatere omvendt polaritet i musik blot ved at lytte. Nogen hævder at det kan høres på optagelser af trommer, men jeg har aldrig set noget bevis for det.


Ok, så har i noget at øve jer på, for med Eric Clapton, Tears in heaven vil jeg garantere for at jeg kan fortælle dig 10 ud af 10 gange, eller 20 ud af 20 om + & - sidder som de skal eller omvendt.
Det skal være på mit eget setup af den eneste grund at der kræver at højttalerne er faselineære.

Har i nogensinde prøvet at lytte til Amused to death med Roger Waters ?
Der snakker vi Q-sound hvor lyden kommer både bagfra, oppefra, langt ude til siderne - Vel at mærke hvis anlægget kan.
Det er også et elektrisk signal der kommer ud af højttalerkablerne, men hvordan vil i måle det man hører fra 2 stereohøjttalere ?

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


For jeg kan jo ikke vende stikket i strømskinnen, så en komponent i stereokæden, får vendt sin fase i forhold til resten enhederne?


Nej, for fase og nul går blot til hver sin ende af primærspolen. Der vil stadig gå den samme vekselspænding i den, selvom du vender polariteten.

Og det vil ikke betyde noget, da det alligevel bliver lavet til jævnstrøm før det bliver brugt til noget.

Og det er tilsyneladende ikke ligegyldigt, hvilken side af spolen fasen rammer, da det målbart ændrer krybestrømmen henover kabinettet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af debunk debunk skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:


Jeg troede faktisk at det var underbygget idet du kan måle f.eks 115 V fra chassis til jord og vender du stikket falder det til f.eks 43 V
Og da chassis normalt har forbindelse (0 ohm) til signal stel, bør der vel også være en forskel.
Man skal så bare huske at måle apparaterne hver for sig så de ikke er koblet sammen andet end i stikdåsen.
Men igen; Hvis ikke det gør en forskel at vende fase & nul når der er tale om vekselspænding, hvorfor ændrer lyden sig så radikalt hvis man vender + & - på begge højttalere ?

Det er jo den problemstilling jeg også her prøvet at gøre jetex opmærksom på. I måler på noget andet end i lytter til og antager bare at der har en eller anden betydning uden i øvrigt at forklare hvorfor det skulle være relevant. Hvorfor skal man også måle apparaterne hver for sig når det ikke er sådan de bliver brugt i praksis. Skærmen i kablerne forbinder jo apparaterne elektrisk, så de kæmpe spændingsforskelle du måler når apparaterne ikke er forbundet forsvinder når kablerne kommer på.

Hvorfor skal jeg finde årsagen til dine påståede oplevelser, som ikke bliver mere eller mindre rigtige af at du skriver med fed. Jeg kan slet ikke se hvad det har med sagen at gøre at du bytter om på + og - på dine højttalere. At bytte om på nul og fase i stikkontakten har ikke samme effekt som at bytte om på + og - på højttaleren, hvis det er det du tror. Igen samme problemstilling: Slyng noget tilfældigt ud på forum og lad det være op til andre at finde ud af om det er noget snak.

Den kæmpe spændingsforskel jeg måler når apparatet står alene, hvor bliver den af når apparaterne kobles sammen og ad hvilken vej ?

Fase & nul i stikkontaken og + & - på højttalersignalet er begge AC som skulle være ligegyldigt hvilken vej det vender, hvor er forskellen så ?

Og så skriver jeg med fed for at udtrykke mig tydeligere og gør det gerne igen, det er blandt andet derfor muligheden er der.

Jo længere de her debatter går jo mere går det op for mig (min egen opfattelse) at der er nogle der har gjort sig mere umage og brugt rigtig meget tid på at lytte istedet for at læse.
Det virker en smule som om der mangler et niveau eller 2 før vi snakker samme sprog, for man skriver jo ikke bare man hører sådan for at være på tværs, men fordi man vitterlig hører det.
Jeg skal ikke nedgøre nogles anlæg, men i de fleste tilfælde kræver det et vis niveau af anlægget før man hører bestemte ting, så som at vende + & - på begge højttalere.

Jeg vil gå så langt at sige at hvis ikke den forskel opfattes (og især på nævnte nummer), så er jeg ikke længere i tvivl om niveauerne eller mangel på samme og så er der ingen grund til at diskutere/debattere yderligere.
Der findes mange hekserier derude mht kabler, vægtmus, kabelfødder osv, men der er altså ting der ikke er de rene hekserier.

Til top
debunk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Januar-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér debunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 18:46
 

Redigeret af debunk - 29-Januar-2016 kl. 00:59
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af debunk debunk skrev:



Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af debunk debunk skrev:




Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:


Jeg troede faktisk at det var underbygget idet du kan måle f.eks 115 V fra chassis til jord og vender du stikket falder det til f.eks 43 V
Og da chassis normalt har forbindelse (0 ohm) til signal stel, bør der vel også være en forskel.
Man skal så bare huske at måle apparaterne hver for sig så de ikke er koblet sammen andet end i stikdåsen.
Men igen; <span style="line-height: 16.8px; : rgb250, 250, 250;">Hvis ikke det gør en forskel at vende fase & nul når der er tale om vekselspænding, hvorfor ændrer lyden sig så </span><b style="line-height: 16.8px; : rgb250, 250, 250;">radikalt<span style="line-height: 16.8px; : rgb250, 250, 250;"> hvis man vender + & - på begge højttalere ?</span>



Det er jo den problemstilling jeg også her prøvet at gøre jetex opmærksom på. I måler på noget andet end i lytter til og antager bare at der har en eller anden betydning uden i øvrigt at forklare hvorfor det skulle være relevant. Hvorfor skal man også måle apparaterne hver for sig når det ikke er sådan de bliver brugt i praksis. Skærmen i kablerne forbinder jo apparaterne elektrisk, så de kæmpe spændingsforskelle du måler når apparaterne ikke er forbundet forsvinder når kablerne kommer på.

Hvorfor skal jeg finde årsagen til dine påståede oplevelser, som ikke bliver mere eller mindre rigtige af at du skriver med fed. Jeg kan slet ikke se hvad det har med sagen at gøre at du bytter om på + og - på dine højttalere. At bytte om på nul og fase i stikkontakten har ikke samme effekt som at bytte om på + og - på højttaleren, hvis det er det du tror. Igen samme problemstilling: Slyng noget tilfældigt ud på forum og lad det være op til andre at finde ud af om det er noget snak.


Hvor tror du, at den øgede krybestrøm i enheden ved forkert fase "forsvinder" hen? Går den mon i signalkablets skærm, med forringet lyd til følge?
I den sammenhæng, er jeg egentlig fløjtende ligeglad med målinger. Forskellen i den reproducerede lyd er så stor, at jeg ikke er et sekund i tvivl om, hvad korrekt fase tilført anlægget gør for lyden i mit setup.


Nu kender jeg ikke lige definitionen på "krybestrøm", men jeg har jo allerede skrevet at forskellen på den ene og anden orientering på stikket, giver en forskel i den strøm der løber i skærmen på ca. 5 uA i mit anlæg og forklaret at det giver anledning til et lille, lille  bitte spændingsfald som er ca. 100 db nede i forhold til alm. signalstyrke. Det er målt og beregnet i henhold til den forklaring du selv har linket til, og det er så lille en spænding, at der ikke er nogen grund til at tro at det skulle give hørbare effekter. Slet ikke i den størrelsesorden du taler om.


Hvordan kan du udtale dig om, hvad jeg hører?
Min oplevelse omkring emnet, som beskrevet tidligere, opstod ved et tilfælde. Og jeg tror ikke, at hverken du eller for den sags skyld undertegnede, ville bruge noget der lignede flere timer på fejlsøgning, hvis man ikke havde hørt forringelsen. Hvorfor skulle man tjekke om signalkabler sad rigtigt, højttalerkablers fastspænding, nærlytning af diskanterne på få cm afstand, osv. Jeg troede virkelig, at min hørelse på få dage, havde mistet evnen til erkendelse af høje toner. Der gik som sagt et par dage, og pludselig ud af det blå. Jamen for dælen da, kan det virkelig være den nye stikdåse. Den gamle tilbage igen, og tilsyneladende svineheldigt, bliver stikket vendt fra forstærkeren i stikdåsen "forkert". Der er angivelser på netledningen i forhold til fase og nul, det tjekkede jeg ikke ved remontering ( ej heller da forstærkeren blev tilsluttet i november ), men ved held igen, rigtig fase i forhold til forstærkerens nettilslutning.
Det måtte jeg undersøge nærmere, og Google har mange tips, så der blev målt for strøm henover kabinettet. Og ganske som beskrevet i linket, kan der konstateres en forskel henover kabinettet ved fasevending.
Jeg har også sendt email til producent i UK, for her kan du som forbruger ikke vende fasen utilsigtet. Men efter engelske forhold, sidder faseben på forstærkeren til højre og ligeså i væggen. Det er for Danmark stik modsat, og medleveret ledning er til danske forhold korrekt markeret. Men så har du vendt fasen til forstærkeren, og ved et tilfælde, fik jeg den kedelige lydoplevelse. Og så er der frit valg, sidder stikbenene forkert til Danmark, eller skulle skulle netledningen have været markeret anderledes?
Sælger har også været adspurgt, og han kunne oplyse mig om, at det er ganske normale oplevelser for fasevending, og måske i særdeleshed for engelske forstærkere. Så her måtte jeg bede sælger om, at man nok i fremtiden burde anføre det i manualen, og i særdeleshed når medleveret udstyr påfører utilsigtet fasevending.
Og ved du hvad, alt dette har jeg gjort, fordi du mener, at jeg ikke kan høre forskel. Ville du have gjort det samme, hvis du ikke kunne høre forskel?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
debunk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Januar-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér debunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 19:39
 

Redigeret af debunk - 29-Januar-2016 kl. 00:59
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Hvor tror du, at den øgede krybestrøm i enheden ved forkert fase "forsvinder" hen? Går den mon i signalkablets skærm, med forringet lyd til følge? 
I den sammenhæng, er jeg egentlig fløjtende ligeglad med målinger. Forskellen i den reproducerede lyd er så stor, at jeg ikke er et sekund i tvivl om, hvad korrekt fase tilført anlægget gør for lyden i mit setup.

Forklar så venligst den helt præcise forskel i lyden, når det elektriske signal der kommer til højttalerne er 100% identisk uanset hvilken vej du vender strømstikket?

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Ok, så har i noget at øve jer på, for med Eric Clapton, Tears in heaven vil jeg garantere for at jeg kan fortælle dig 10 ud af 10 gange, eller 20 ud af 20 om + & - sidder som de skal eller omvendt.
Det skal være på mit eget setup af den eneste grund at der kræver at højttalerne er faselineære.

Har i nogensinde prøvet at lytte til Amused to death med Roger Waters ?
Der snakker vi Q-sound hvor lyden kommer både bagfra, oppefra, langt ude til siderne - Vel at mærke hvis anlægget kan.
Det er også et elektrisk signal der kommer ud af højttalerkablerne, men hvordan vil i måle det man hører fra 2 stereohøjttalere ?

Har du prøvet det? Altså i en ordentlig blindtest? Jeg tror du vil blive overrasket.

Og QSound gør bl.a. brug af højttalernes fase i forhold til hinanden, derfor virker det fint så længe højttalerne er i fase med hinanden, uanset polaritet. Hvilket de selvfølgelig altid skal være, QSound eller ej.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Fase & nul i stikkontaken og + & - på højttalersignalet er begge AC som skulle være ligegyldigt hvilken vej det vender, hvor er forskellen så ?

Forskellen er at højttalersignalet ikke bliver lavet til jævnstrøm før det bliver brugt.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Jo længere de her debatter går jo mere går det op for mig (min egen opfattelse) at der er nogle der har gjort sig mere umage og brugt rigtig meget tid på at lytte istedet for at læse.
Det virker en smule som om der mangler et niveau eller 2 før vi snakker samme sprog, for man skriver jo ikke bare man hører sådan for at være på tværs, men fordi man vitterlig hører det.
Jeg skal ikke nedgøre nogles anlæg, men i de fleste tilfælde kræver det et vis niveau af anlægget før man hører bestemte ting, så som at vende + & - på begge højttalere.

Bare fordi man er gået meget langt i den forkerte retning bliver det ikke lige pludseligt rigtigt, uanset hvor meget tid man bruger på det. Det er ikke sådan det virker, og der er utallige eksempler på at folk har forsket sig langt ud af en tangent hvor det bliver mere og mere vildt. Og så viser det sig at en del af deres udgangspunkt var helt forkert, og har forplumret resultatet.

Ligeledes får man heller ikke automatisk ret, bare fordi man selv synes man har lyttet til meget musik og derfor har "erfaring", og er hamrende sikker på at man hører forskelle som slet ikke er der.

Og hold nu op med den gamle and med at "så er anlægget ikke godt nok". De mindste hørbare forskelle konstateres meget ofte i tests hvor der bruges hovedtelefoner, og ikke nødvendigvis specielt dyre hovedtelefoner.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Jeg vil gå så langt at sige at hvis ikke den forskel opfattes (og især på nævnte nummer), så er jeg ikke længere i tvivl om niveauerne eller mangel på samme og så er der ingen grund til at diskutere/debattere yderligere.
Der findes mange hekserier derude mht kabler, vægtmus, kabelfødder osv, men der er altså ting der ikke er de rene hekserier.

Så du slår altså i bordet og siger "basta, sådan er det, fordi jeg siger det!" samtidigt med at du på elegant vis lige nedgører hørelsen og udstyret hos alle der ikke hører samme forskelle som du tror du hører.

Det minder ærligt talt lidt om religion, når en person stiller sig op siger at noget ikke er til diskussion, uden den mindste form for bevisførelse.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:



Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ikke rigtigt, et ulige antal fasevendte komponenter, ophæver de korrekte fasevendte enheder.


De er bare ikke fasevendte, det kan man ikke når de sidder på samme fase.

Det kan være polaritetsvendte, men det er irrelevant når det er vekselstrøm man sætter på en spole.

<span style="line-height: 16.8px;">
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

</span><span style="line-height: 16.8px;">Selv Luxman har kvajet sig ved  lave en indikator på nogle af deres forstærkere der viser om strømstikket vender "rigtigt" i stikkontakten.</span><div style="line-height: 16.8px;">Men det har de nok lavet for at forhøje prisen, for det står jo i nogle bøger at det ikke har nogen betydning.<div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">
</span>
<div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">
</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">"Vi har en feature som ingen af vores konkurrenter har, derfor er vores forstærkere bedst!"</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">
</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 16.8px;">Marketing Wink</span>

Ja, for det kan da under ingen omstændigheder have noget at gøre med, at det forbedrer lyden. For de ting mit anlæg ikke har, det er marketingsgøjl og hokus pokus, ikke sandt?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu