recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tvangslukker din iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tvangslukker din iphone

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


The Apple way or no way.

Det skal da nok hjælpe at komme med den slags udtalelser. Der er over 1 mill iPhone ejere i DK. Tror du ikke du skulle stikke snotten ind
Du burde vide, at han ikke er for smart. Alt hvad der omhandler Apple, skal der hakkes på. Men sådan er det for alle dem, som har android. Bliver der skrevet noget om android, så gider Apple folk ikke kommentere det. 
Host host... nu skal du vist vare din mund Wink
Er selv Android-bruger, men står også for resten af familiens iPads og iPhones når der skal opdateres og laves backup. Mener da bestemt IOS er et fint til dem der ønsker noget enkelt og ligetil at arbejde med.
Men jeg savner samme fleksibilitet som i Android og derfor skifter jeg ikke.
Så jeg er også en af ALLE Android-brugere som heller ikke hakker på IOS, men blot kommenterer... sagligt forhåbentligt!
Big smile Jes
Hold da op, hvor føler i jer truffet. Det pisser mig af, når sådan en som radiomanden, hvergang lige lukker noget lort ud. Det er dem som intet har med Apple at gøre, som er de værste. Prøv at tage ind på ekstra bladet, og gå ind i Apple nyheder. Hvergang står de på ryggen af hinanden, for at hakke/lukke lort ud. Så prøv at gå i android nyheder. Der sker ikke det samme.
Men kære ven dog.
Du satte ALLE Android-brugere i samme bås, selvom du så pludselig begynder at dele os op!!!
Det pisser MIG af at skal placeres i sådan en gruppe. Læs dog lige hvad jeg skrev om IOS. Hvor meget hakkeri var der i det? Men det kan nogen gange være svært at se sine egne fejl... Velbekomme.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


The Apple way or no way.

Det skal da nok hjælpe at komme med den slags udtalelser. Der er over 1 mill iPhone ejere i DK. Tror du ikke du skulle stikke snotten ind

Slap dog af. Kommentaren er jo helt relevant og aktuel. Det er ligefrem et forhold alle eksisterende millioner af ejere bør tage notits af og være opmærksom på så de ikke kommer i uønsket uføre! Det er en viden der potentielt kan hjælpe mange.

Og hvad er det for en mærkeligt halvfacistisk argument med at det at der er 1 million med en bestemt telefon gør at man burde stikke snotten ind?!? ... ?!?  ... ?!? 

Der er også millioner i verdenen der ikke syntes man skal tegne profeter eller statsministre. Men det betyder for pokker ikke at resten skal stikke snotten ind!

Det er da væsentligt at være vidende, så man f.eks. også personligt kan tage afstand til folk man syntes er blasflemiske eller selskaber man syntes er overmåde proprietære.



Redigeret af TBC1 - 08-Februar-2016 kl. 19:35
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


The Apple way or no way.

Det skal da nok hjælpe at komme med den slags udtalelser. Der er over 1 mill iPhone ejere i DK. Tror du ikke du skulle stikke snotten ind


Slap dog af. Kommentaren er jo helt relevant og aktuel. Det er ligefrem et forhold alle eksisterende millioner af ejere bør tage notits af og være opmærksom på så de ikke kommer i uønsket uføre! Det er en viden der potentielt kan hjælpe mange.

Og hvad er det for en mærkeligt halvfacistisk argument med at det at der er 1 million med en bestemt telefon gør at man burde stikke snotten ind?!? ... ?!?  ... ?!? 

Der er også millioner i verdenen der ikke syntes man skal tegne profeter eller statsministre. Men det betyder for pokker ikke at resten skal stikke snotten ind!

Det er da væsentligt at være vidende, så man f.eks. også personligt kan tage afstand til folk man syntes er blasflemiske eller selskaber man syntes er overmåde proprietære.



Hvorfor skulle jeg lade sådan en udtalelse passere ukommenteret? Radiomanden benytter enhver lejlighed til at håne Apple devices og deres ejere. Han bidrager jo ikke med noget som helst konstruktivt med sådan en udtalelse.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:06
Alle hoveddelene fra iPhone 5s og nyere har indbygget hardware som gør det muligt for Apple at kontrollere om reparationen er foretaget af en autoriseret reparatør.
De har dog først nu valgt at tage funktionen i brug med tilbageknappen.

Det må forventes at der begynder at komme lignende blokeringer på skærm, mikrofon og tactile engine.

Hvis uheldet er ude og man for flere måneder siden har fået skiftet knappen, så er eneste løsning at henvende sig til en uautoriseret reparatør og få sat den gamle knap i og bede dem genskabe hvordan en original telefon ser ud. Herefter kan man gå til en autoriseret Apple reparatør og få tilbageknappen skiftet til en som virker.
Hvis man ikke har den gamle knap, så må man betale for en ny telefon, indtil at der kommer et hack til telefonen. Ouch

Det har iøvrigt været kendt i reparationkredse i mere end et halvt år.


Redigeret af Cyberguyen - 08-Februar-2016 kl. 20:21
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:36
Hvad stødende er der ved den kommentar?

Jeg ville da helt sikkert fravælge et nyt æble produkt hvis fremtiden er at de styrer hvad man skal gøre med sin enhed!
Fair nok hvis garantien bortfalder, men at det ikke kan anvendes fuldt ud er da helt godnat.

Bliver du så provokeret fordi du føler dig lidt "snydt" men ikke vil indrømme at de har dit i sin hule hånd Kampus, eller bløder dit hjerte så meget for Apple at du bare MÅ gå med på Radiomandens "provokation" hvilket jeg nu engang ikke synes det er.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Hvad stødende er der ved den kommentar?

Jeg ville da helt sikkert fravælge et nyt æble produkt hvis fremtiden er at de styrer hvad man skal gøre med sin enhed!
Fair nok hvis garantien bortfalder, men at det ikke kan anvendes fuldt ud er da helt godnat.

Bliver du så provokeret fordi du føler dig lidt "snydt" men ikke vil indrømme at de har dit i sin hule hånd Kampus, eller bløder dit hjerte så meget for Apple at du bare MÅ gå med på Radiomandens "provokation" hvilket jeg nu engang ikke synes det er.


Thumbs Up
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:53
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:04
Det er vel ikke en løsning? Der står "brug den originale touchID-sensor". Yes... Hvis man har fået den skiftet, så sætter man den nok ikke bare lige igen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:23
Det er en kæmpe svinestreg af Apple og ufatteligt dumt.

Svinestregen: Argumentet med at det er for kundernes egen skyld holder jo slet ikke. Hvis man har stjålet en telefon og kan komme til at se billeder eller andre dubt personlige ting, ved at udskifte en fingeraftrykslæser, så er det sku' da alligevel for sent at telefonen lukkes ned af en opdatering 2 månede senere. At de deudover ikke melder ud højt og tydeligt, gør det bare endnu værre.

Dumheden: Apple har (havde?) en stor engageret kundeskare som er meget brandloyale. Tror de helt seriøst at de kan tillade sig at pisse dem op ad ryggen. iPhone har for længst mistet sin glans og et sagligt valg af iPhone kan i dag kun begrundes med preferencer og ikke ydelse eller kvalitet. 


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Hvad stødende er der ved den kommentar?

Jeg ville da helt sikkert fravælge et nyt æble produkt hvis fremtiden er at de styrer hvad man skal gøre med sin enhed!
Fair nok hvis garantien bortfalder, men at det ikke kan anvendes fuldt ud er da helt godnat.

Bliver du så provokeret fordi du føler dig lidt "snydt" men ikke vil indrømme at de har dit i sin hule hånd Kampus, eller bløder dit hjerte så meget for Apple at du bare MÅ gå med på Radiomandens "provokation" hvilket jeg nu engang ikke synes det er.

Du har fandme for travlt med at gå i brechen for ham
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er en kæmpe svinestreg af Apple og ufatteligt dumt.

Svinestregen: Argumentet med at det er for kundernes egen skyld holder jo slet ikke. Hvis man har stjålet en telefon og kan komme til at se billeder eller andre dubt personlige ting, ved at udskifte en fingeraftrykslæser, så er det sku' da alligevel for sent at telefonen lukkes ned af en opdatering 2 månede senere. At de deudover ikke melder ud højt og tydeligt, gør det bare endnu værre.

Dumheden: Apple har (havde?) en stor engageret kundeskare som er meget brandloyale. Tror de helt seriøst at de kan tillade sig at pisse dem op ad ryggen. iPhone har for længst mistet sin glans og et sagligt valg af iPhone kan i dag kun begrundes med preferencer og ikke ydelse eller kvalitet. 
Som jeg har forstået det, så ligger fingeraftrykket ikke inde i selve id sensoren. Så det vil ikke betyde noget for sikkerheden at skifte knappen ud.
Men man kan forestille sig at der måske kommer idknap som kan stjæle ens fingeraftryk.
Jeg tror dog at Apple har lavet sikkerheden, for at man kun vælger at gå til et autoriseret service værksted. Så de kan tjene de ekstra penge.

Der er også tale om at Apple har lavet den nye 3D touch funktion på iPhone 6S, for at man ikke skal kunne bruge panserglas, da følsomheden er nedsat.
Når folk ikke bruger panserglas, så er der flere iPhones med knuste skærme som skal udskiftes af Apple.
Med skrækken over om Apple skal låse telefoner med uægte skærme, får folk til at valfarte til Apples værksteder som kun udskifter telefonen med en refurbished.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er en kæmpe svinestreg af Apple og ufatteligt dumt.

Svinestregen: Argumentet med at det er for kundernes egen skyld holder jo slet ikke. Hvis man har stjålet en telefon og kan komme til at se billeder eller andre dubt personlige ting, ved at udskifte en fingeraftrykslæser, så er det sku' da alligevel for sent at telefonen lukkes ned af en opdatering 2 månede senere. At de deudover ikke melder ud højt og tydeligt, gør det bare endnu værre.

Dumheden: Apple har (havde?) en stor engageret kundeskare som er meget brandloyale. Tror de helt seriøst at de kan tillade sig at pisse dem op ad ryggen. iPhone har for længst mistet sin glans og et sagligt valg af iPhone kan i dag kun begrundes med preferencer og ikke ydelse eller kvalitet. 
Som jeg har forstået det, så ligger fingeraftrykket ikke inde i selve id sensoren. Så det vil ikke betyde noget for sikkerheden at skifte knappen ud.
Men man kan forestille sig at der måske kommer idknap som kan stjæle ens fingeraftryk.
Jeg tror dog at Apple har lavet sikkerheden, for at man kun vælger at gå til et autoriseret service værksted. Så de kan tjene de ekstra penge.

Der er også tale om at Apple har lavet den nye 3D touch funktion på iPhone 6S, for at man ikke skal kunne bruge panserglas, da følsomheden er nedsat.
Når folk ikke bruger panserglas, så er der flere iPhones med knuste skærme som skal udskiftes af Apple.
Med skrækken over om Apple skal låse telefoner med uægte skærme, får folk til at valfarte til Apples værksteder som kun udskifter telefonen med en refurbished.

Det virker til at være med ond hensigt de har lavet det seneste lille nummer med opdateringen. Der er jo ikke noget nyt i at opdateringerne forringer iPhones. Jeg har et vennepar der har iPhone 3GS og IPhone 4, som du ikke har opdateret siden der kom meldinger om at næste opdatering vil gøre deres telefoner langsomme. Deres telefoner fungerer stadig rigtig godt uden hakken i interface. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu