recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tvangslukker din iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tvangslukker din iphone

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


The Apple way or no way.

Det skal da nok hjælpe at komme med den slags udtalelser. Der er over 1 mill iPhone ejere i DK. Tror du ikke du skulle stikke snotten ind
Slap dog af. Kommentaren er jo helt relevant og aktuel. Det er ligefrem et forhold alle eksisterende millioner af ejere bør tage notits af og være opmærksom på så de ikke kommer i uønsket uføre! Det er en viden der potentielt kan hjælpe mange.
Og hvad er det for en mærkeligt halvfacistisk argument med at det at der er 1 million med en bestemt telefon gør at man burde stikke snotten ind?!?
...[KLIP]
Hvorfor skulle jeg lade sådan en udtalelse passere ukommenteret? Radiomanden benytter enhver lejlighed til at håne Apple devices og deres ejere. Han bidrager jo ikke med noget som helst konstruktivt med sådan en udtalelse.
...men det gør du jo heller ikke med din respons...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Hvis man ikke har den gamle knap, så må man betale for en ny telefon, indtil at der kommer et hack til telefonen. Ouch


Se, det er jo en ret interessant vending, og en mulig konsekvens, som Apple måske ikke lige har overvejet.
  
Det bliver (hvis det ikke allerede er) en tronestol for hackerne, at bryde det her stunt.. Og så kommer Apples såkaldt sikkerhed til brugerne i den grad til at stå for skud. Jo flere de har pisset på, desto større er risikoen for, at det giver bagslag. Og så er spørgsmålet, hvem står bedst distancen, hackerne eller producenterne.
Logisk set, så er hackerne altid foran i det game, ud fra devicen, at en virus scanner kan ikke opdage en virus som endnu ikke lavet... På spørgsmål om høne og ægget, så kommer virus/hackeren altså før fix/antivirus/producent.
Hvis ikke Apple allerede havde fået skabt opmærksomhed omkring denne funktion, så har de i allerhøjeste grad gjort det nu.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det virker til at være med ond hensigt de har lavet det seneste lille nummer med opdateringen. Der er jo ikke noget nyt i at opdateringerne forringer iPhones. Jeg har et vennepar der har iPhone 3GS og IPhone 4, som du ikke har opdateret siden der kom meldinger om at næste opdatering vil gøre deres telefoner langsomme. Deres telefoner fungerer stadig rigtig godt uden hakken i interface. 
Jeg mener ikke man kan tale om at opdateringerne forringer iPhones.
Prøv at installere windows 10 på en maskine fra år 2000, og fortæl mig om at Microsoft forringer computeren?
Faktisk er Apple næsten uden sidestykke når vi taler om support og opgraderinger af gamle enheder. De fraholder nogle funktioner fra de ældste modeller, så de ikke bliver for langsomme.
Alternativet vil være at Apps ikke virker og at sårbarheder ikke lukkes.

Tager man Android, så skal man være heldig at have en telefon som modtager opdateringer 2 år efter købet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 

Tager man Android, så skal man være heldig at have en telefon som modtager opdateringer 2 år efter købet.

Det er mobil producenternes valg, og den aftale der er indgået imellem Google og dem. Jeg tror ikke Google synes det er den ideelle løsning for forbrugerne. Men de blev tvunget til at tilgodese mobilproducenterne her. 



Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Hvis man ikke har den gamle knap, så må man betale for en ny telefon, indtil at der kommer et hack til telefonen. Ouch


Se, det er jo en ret interessant vending, og en mulig konsekvens, som Apple måske ikke lige har overvejet.
  
Det bliver (hvis det ikke allerede er) en tronestol for hackerne, at bryde det her stunt.. Og så kommer Apples såkaldt sikkerhed til brugerne i den grad til at stå for skud. Jo flere de har pisset på, desto større er risikoen for, at det giver bagslag. Og så er spørgsmålet, hvem står bedst distancen, hackerne eller producenterne.
Logisk set, så er hackerne altid foran i det game, ud fra devicen, at en virus scanner kan ikke opdage en virus som endnu ikke lavet... På spørgsmål om høne og ægget, så kommer virus/hackeren altså før fix/antivirus/producent.
Hvis ikke Apple allerede havde fået skabt opmærksomhed omkring denne funktion, så har de i allerhøjeste grad gjort det nu.
Nu er der altså forskel på et hack og en virus.
Jeg tror der går lang tid før der kommer et hack til hardwaren på iPhone.

De nye kopisikringer er godt implementeret uden hovsa løsninger og det gør at krypteringen giver maksimal beskyttelse. Nu er der langt imellem svaghederne.

Den nye Denuvo sikring til spil er ikke knækket flere måneder efter at spillene er udgivet, noget som ikke er set siden Starforce sikringen som mange husker.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Nu er der altså forskel på et hack og en virus.
Kommer vist mest an på, om du er ramt af det ene eller det andet, eller hvem du er. Mange mener en Trojan ikke er en virus, da den ikke ødelægger maskinen. 
Hvad syne du vi skal kalde det? 

Bortset fra det er jeg ikke ubetinget uenig med dig. Men at der går lang tid, det tror jeg nu ikke. Igen, jo flere der pisses af, desto flere vil arbejde imod det, eller hen mod det.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 De nye kopisikringer er godt implementeret uden hovsa løsninger og det gør at krypteringen giver maksimal beskyttelse. Nu er der langt imellem svaghederne.

Er de nu også det? Når Apple argumentere deres stunt med, at det er for brugernes sikkerhed at de lukker enheder der ikke køre med originale dele. Så sættes deres sikkerhed altså decideret på prøve.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Den nye Denuvo sikring til spil er ikke knækket flere måneder efter at spillene er udgivet, noget som ikke er set siden Starforce sikringen som mange husker.

Selvom det er en stor industri (spil) så tror jeg altså at der er noget mere prestige i at hacke Apple og deres sikkerhedssystem.

Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:04
[/QUOTE]
Tager man Android, så skal man være heldig at have en telefon som modtager opdateringer 2 år efter købet.
[/QUOTE]

Tja, troede da også at IOS ville virke perfekt på ældre modeller. Men her i huset lød et ramaskrig fra pigerne, efter en opdatering til seneste version af deres iPhone 5. Resultat blev langsomme telefoner og "ting" der pludselig begyndte at fylde hukommelsen. Og den ene bruger endda kun Facebook på sin. Resultat blev to nye 6'ere. Så meget for opdatering af ældre modeller, også hos Apple. 
Ved ikke om det er generelt, men her blev det et problem.

PS: Ved ikke lige hvad der gik galt med "Quote"? Måske lidt fummelfingre ved telefonerne også... he he?


Redigeret af Jessemand - 09-Februar-2016 kl. 00:06
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:06
Virus er selvreplikerende kode på tværs af flere enheder.
En trojan er en skadelig payload som eksekveres af brugeren under påskud om at være et andet program.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Tja, troede da også at IOS ville virke perfekt på ældre modeller. Men her i huset lød et ramaskrig fra pigerne, efter en opdatering til seneste version af deres iPhone 5. Resultat blev langsomme telefoner og "ting" der pludselig begyndte at fylde hukommelsen. Og den ene bruger endda kun Facebook på sin. Resultat blev to nye 6'ere. Så meget for opdatering af ældre modeller, også hos Apple. 
Ved ikke om det er generelt, men her blev det et problem.

PS: Ved ikke lige hvad der gik galt med "Quote"? Måske lidt fummelfingre ved telefonerne også... he he?
Vi bruger stadig iPhone 4s og 5 i firmaet, så det kommer an på hvilke Apps man benytter.
Mon ikke bare dine piger er lidt mere krævende brugere end gennemsnittet af smartphone brugerne?


Redigeret af Cyberguyen - 09-Februar-2016 kl. 00:11
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Den nye Denuvo sikring til spil er ikke knækket flere måneder efter at spillene er udgivet, noget som ikke er set siden Starforce sikringen som mange husker.
Selvom det er en stor industri (spil) så tror jeg altså at der er noget mere prestige i at hacke Apple og deres sikkerhedssystem.
Det er to meget forskellige scener.
Jeg tror der er mere profit i at knække iPhone sikkerheden, men det er mere noget som professionelle forbrydere går efter.

Den som bryder PlayStation kopisikringen får meget mere anderkendelse af sin scene og gruppen bliver i en periode rockstjerner. LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 07:26
Ser ud til, at der snart starter et juridisk slagsmål:
http://www.theguardian.com/business/2016/feb/08/apple-under-pressure-lawyers-error-53-codes
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 08:34
har selv ipad - iphone og imac. Jeg er ingen IT ørn...derfor. Jeg syntes at man blander en masse sammen ( typisk for disse Apple tråde )

MIN holdning er klar. Der kan være nok så mange argumenter for at montere originale reservedele i en telefon....og argumenter er der åbenbart mange af.

Det korte af det lange - når jeg betaler 6000,- af mine surt tjente penge. Så er det MIN telefon. Hvis jeg vælger at montere uoriginal reservedel i den. Så er det det jeg gør. INGEN bestemmer ( ud over mig ) hvordan jeg behandler min telefon......fordi det er min!! betalt af mine egne penge. Jeg syntes godt nok at Apple er gået LANGT over grænsen. Det her handler ikke om hvor vidt det er bedre med originale reservedele. Det handler kort og godt om det er i orden at implementere et "virus" som bliver aktiveret ved mont af uoriginale reservedele.....af producenten selv. man kan vel også kalde det en gidseltagning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu