recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pan DX900 eller LG OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pan DX900 eller LG OLED

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 22:52
Hdtvtest.co.uk har på vejen hjem fra Las Vegas udstillingen, været over New York hvor de har fået lov til en "minitest" af de nye LG OLED. Og de er voldsomt begejstrede over både billedgengivelse, - men også omkring de synlige fejlrettelser der er lykkedes . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 11:43
Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.

Get HIFI or die trying c",
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.


Sådan er vi så forskelligeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.


^ Enig

DX900 skal i 58" koste 44.499 svenske bananer, hvilket er cirka 35.000 danske kroner. Ud fra hvad jeg har nået at se - og jeg får syn for sagen igen tirsdag - så er DX900 et virkelig herligt LCD-tv og kan meget vel være det bedste LCD nogensinde, men kløften imellem bedste OLED og bedste LCD udvides netop nu, den skrumper ikke.

Og man kunne sågar få buet 55" 4K HDR OLED for 18.999 kroner forleden.

2016 bliver året hvor high-end LCD begynder at blive irrelevant med forbrugerbrillerne på, simpelthen fordi priserne på OLED begynder at blive realistiske. I 2017 vil det samme med al sandsynlighed ske for 65" segmentet.
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 10:09
Panasonic DX900-serien skulle komme i marts.2016,
og fås hos P&P radio til disse start-priser =

TX-58DX900E
Kommer Marts.
Totalpris: Kr. 35.695,-
Internetspris: Kr. 34.995,-

TX-65DX900E
Kommer Marts.
Totalpris: Kr. 45.695,-
Internetspris: Kr. 44.995,-

Link til P&P radio

http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/panasonic-lcd-2016/uhd-4k.html

Cybersp@ce

Redigeret af Cybersp@ce - 28-Februar-2016 kl. 10:16
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan slet ikke forstå at man vil se på DX900 nu hvor at man har OLED.

Det er en teknologi der på stort set alle punkter er bedre, og med de priser de begynder at komme i, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at springe på, når vi snakker topmodeller.

Flad 55" oled til 24999kr. i denne uge, og forvent kun at denne pris bliver bedre i løbet af 2016.


^ Enig

DX900 skal i 58" koste 44.499 svenske bananer, hvilket er cirka 35.000 danske kroner. Ud fra hvad jeg har nået at se - og jeg får syn for sagen igen tirsdag - så er DX900 et virkelig herligt LCD-tv og kan meget vel være det bedste LCD nogensinde, men kløften imellem bedste OLED og bedste LCD udvides netop nu, den skrumper ikke.

Og man kunne sågar få buet 55" 4K HDR OLED for 18.999 kroner forleden.

2016 bliver året hvor high-end LCD begynder at blive irrelevant med forbrugerbrillerne på, simpelthen fordi priserne på OLED begynder at blive realistiske. I 2017 vil det samme med al sandsynlighed ske for 65" segmentet.

Mja altså, nu havde jeg en OLED fantast på besøg den anden dag. Her streamede jeg noget LG OLED 4K demo. Den besøgende var i den grad overrasket over sortniveauet på mit 65CX800E, og udtalte at han egentlig kun kunne se at OLED´s sortniveau var noget mere "Fyldigt", men sort var det! Men nu har mit Panasonic CX800E  nok også et billede niveau som I aldrig magtede at frembringe.

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile


Redigeret af Hother - 28-Februar-2016 kl. 10:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:00
Hother_ det er så en mening du har besluttet dig for . Og respekt for det. Men det ændrer ikke ved at du tidligere har valgt at gå efter det bedste billede (plasma) på trods af buzz,indbrændingsfare osv . Uanset hvor godt Pana 900 performer, så tyder alt på at de bedste OLED kommer til at være i en helt anden liga . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile


Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hother_ det er så en mening du har besluttet dig for . Og respekt for det. Men det ændrer ikke ved at du tidligere har valgt at gå efter det bedste billede (plasma) på trods af buzz,indbrændingsfare osv . Uanset hvor godt Pana 900 performer, så tyder alt på at de bedste OLED kommer til at være i en helt anden liga . .

Alle skal jo selv vurdere hvad de mener er mest rigtigt at investere i - det har jeg jo også gjort. Omkring mit valg af plasma tidligere skyldes det jo, at plasma billede mæssigt dengang var markant bedre end LCD/LED. Sådan er det jo slet ikke mere. Jeg kan sætte mig ned nyde et rigtigt fornemt billede - uden overhovedet at skænke eventuelle opkommende billedfejl en tanke. Det nyder jeg helt utroligt.

Jamen jeg glæder mig til erfaringerne med de nye OLEDSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile



Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.



Hvorfor er du nervøs for det? Hvor gammelt er dit plasma? Har det nogle år på bagen, er det jo intet problem.
Jeg har haft 3 plasma, og har ALDRIG oplevet fastbrænding. Det ene havde i starten en smule retention (få minutter). Heller ikke den Nytårsaften, hvor TV'et stod på TV3 i 9+ timer, oplevede jeg problemer.

M.v.h.
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile



Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.



Hvorfor er du nervøs for det? Hvor gammelt er dit plasma? Har det nogle år på bagen, er det jo intet problem.
Jeg har haft 3 plasma, og har ALDRIG oplevet fastbrænding. Det ene havde i starten en smule retention (få minutter). Heller ikke den Nytårsaften, hvor TV'et stod på TV3 i 9+ timer, oplevede jeg problemer.

M.v.h.


Jeg har et Panasonic VT50 fra 2012 og oplever meget ofte image retention.

Der kommer striber i bunden af billedet hvor underteksterne er, kanal-logoer hvis de har været på skærmen i et par timer og menu-ikoner fra ofte brugte afspillere, som f.eks. Chromecast og min blu-ray afspiller.

Som regel er det meste væk efter nogle timer, men jeg har haft meget genstridige "skygger".

Dog har jeg ikke været ude for at der er decideret burn-in, jeg har kunnet fjerne det med "rullebjælken" over nogle nætter.

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvor sart man er og hvorvidt man lægger mærke til det.

Min bedre halvdel ser det ikke medmindre jeg gør opmærksom på det og jeg ser selv kun de fleste tilfælde på lyse baggrunde el.lign.

Jeg syntes det skæmmer billedet og er en irriterende bekymring at have i baghovedet når man egentlig bare burde slappe af og nyde det gode billede.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 14:30
Der er kun én enkelt kanal, der giver lidt tendens til at kanal logo kan ses i et kvarter efter man har forladt kanalen og det er Kanal 4 og det noget kraftige pink/lyserøde logo i øverste venstre hjørne. Her kan man under reklamerne tydeligt se logoet i nogle minutter, men så er det væk. Kanal 5 og 6 giver slet ikke det problem. Mit er et plasma. Men så længe det forsvinder ret hurtigt, gør det mig ikke så meget, men man burde ikke have disse logoer, synes jeg og slet ikke så voldsomme som mange er.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu