recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming eller filmkøb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming eller filmkøb?

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming eller filmkøb?
    Sendt: 15-April-2016 kl. 03:40
Oprindeligt skrevet af wernermeyer wernermeyer skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Nu er det jo ikke, så det ikke er muligt at streames.
 
Der findes masser af muligheder, både via abonnement og via enkelt betaling.
 
Men nu er der forskel i hvad det koster at producerer musik og film og det er jo heller ikke alt indfor musik der kan streames.Der findes stadig kunstner der ikke vil have at deres musik streames og de er fortsat populæerer.

Hvem?


Den eneste jeg har hørt om er Taylor Swift.

Så er der denne liste: http://politiken.dk/kultur/musik/ECE2443479/taylor-swift-er-ikke-alene-disse-10-kunstnere-kaemper-ogsaa-mod-streaming/

Det er dog som overskriften siger, mest folk der kæmper imod.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Nu er det jo ikke, så det ikke er muligt at streames.
 
Der findes masser af muligheder, både via abonnement og via enkelt betaling.
 
Men nu er der forskel i hvad det koster at producerer musik og film og det er jo heller ikke alt indfor musik der kan streames. Der findes stadig kunstner der ikke vil have at deres musik streames og de er fortsat populæerer.

Hvem?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 17:20
Nu er det jo ikke, så det ikke er muligt at streames.
 
Der findes masser af muligheder, både via abonnement og via enkelt betaling.
 
Men nu er der forskel i hvad det koster at producerer musik og film og det er jo heller ikke alt indfor musik der kan streames. Der findes stadig kunstner der ikke vil have at deres musik streames og de er fortsat populæerer.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

De har haft alle muligheder for at ændre på deres egen situation. 


Nu er det jo ikke sikkert at det er noget man bare sådan lige kan gøre. Musik er noget helt andet at producere end enhver form for film, uanset om vi taler om smalle danske film eller Hollywood-produktioner med budgetter over $100 millioner.

Vi ved jo heller ikke rigtig, hvilken indflydelse streaming får på musikken på længere sigt. Det kan være umuligt at gøre op, men mere ensretning og mindre opfindsomhed er åbenlyse ting der kan være resultater af streaming. Jeg tror IKKE det kommer indie-musikken til gode.

Uanset hvad er pirateri ulovligt. Folk må opdrages og vænne sig til, at de ikke bare altid kan få lige hvad de har lyst til. Det er den slags fornemmelser, der gør at folk piraterer, og retfærdiggør det overfor dem selv. Der findes masser af streaming-tjenester med tusindvis af film; det er umuligt at have ALLE film på EN tjeneste. Det er IKKE det samme som musik.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Du er jo ikke rigtigt kommet med forslag til løsninger, du har bare konstateret at folk er asociale og tyveknægte


Folk her på forum har sådan et brugernavn stående til venstre for hvert indlæg.

Står der forskellige brugernavne ud fra forskellige indlæg, så vil de indlæg normalt være fra forskellige brugere.

Hvad en bruger mener, har ikke nødvendigt noget at gøre med hvad andre mener.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Min pointe røg åbenbart over hovedet på dig. Musik er væsentligt billigere at producere.


Der produceres og forbruges så også i væsentligt større mængder.

Men lad os så sige film til 199/md.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:



Min pointe røg åbenbart over hovedet på dig. Musik er væsentligt billigere at producere.

Der bliver også produceret væsentligt mere, hvilket så igen kan føre til en diskussion om alt mellem himmel og jord.

Du er jo ikke rigtigt kommet med forslag til løsninger, du har bare konstateret at folk er asociale og tyveknægte, den konstatering kan film industrien ikke rigtigt leve af, og tro på at endnu et nyt medie vil vende den udvikling er vist rimelig naivt. 






Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Spørgsmålet er om du gad se de film, ser kunne blive produceret for de 99,- pr. måned pr. bruger.


Prøv at sammenlign med streamet musik. Tidal, spotify osv.
Gider du ikke at høre musikken der bliver produceret for 99 kr/md?


Klaus


Min pointe røg åbenbart over hovedet på dig. Musik er væsentligt billigere at producere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Spørgsmålet er om du gad se de film, ser kunne blive produceret for de 99,- pr. måned pr. bruger.


Prøv at sammenlign med streamet musik. Tidal, spotify osv.
Gider du ikke at høre musikken der bliver produceret for 99 kr/md?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvis rettighedshaverne vil stoppe piratkopiering, må de gøre noget selv.

Folk kopierede tidligere musik i stor stil, det er der ikke rigtigt nogen der gider at gøre mere nu fordi der netop er kommet et alternativ.
Men forestil jer lige at spotify, deezer, tidal etc kun indeholdt materiale der var 12-24 måneder gammelt, så var der jo ingen der ville bruge det.

Det samme problem står film selskaberne jo overfor. Så længe de ikke tager skeen i den anden hånd, så vil folk kopiere i stor stil. Uanset om det er ulovligt eller ej, så har jeg ikke ondt af dem. De har haft alle muligheder for at ændre på deres egen situation. 


So fuc**ng true.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det gjorde de fordi alt nyt var samlet på et sted i en nogenlunde kvalitet. Prøv og tænk, hvis film selskaberne lavede en lignende tjeneste og opkrævede 99,- om måneden for den. Det ville blive en kæmpe succes, men nej det gør de ikke. 


Spørgsmålet er om du gad se de film, ser kunne blive produceret for de 99,- pr. måned pr. bruger.

En film er noget dyrere at producere end 1-6 musikere foran en mikrofon.

Bestemt.

Branchen har pevet over piratkopiering de sidste mange år, alligevel er budgetterne til nye film kun blevet større, derudover er kvaliteten jo også kun blevet bedre.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Ja jeg er dybt uenig! Jeg vil ikke bruge ordet skyld, men jeres slags er årsagen til ragnarok'et. Tidligere havde vi et stort og alsidigt marked af skiver med film og musik og en masse specialbutikker hvor der var let til at erhverve disse skiver. I er årsagen til at dette marked er ved at afgå ved døden


Øhh Nej?

Jeg bor i en by, hvor der for relativt få år siden var 5 bagere, 3 slagtere, 2 vin handlere, og en skotøjsforretning. I dag er der 1 bager, 1 slagter og 1 vinhandler. Men ved du hvad? Der er kommet en FØTEX. Og det er alle de mennesker der handler ind i Føtex der er skyld i at alle de dejlige specialbutikker er lukket, hvor man let kunne erhverve sig lækre sager.

Udviklingen er i bund og grund noget værre skidt især, hvis man holder af eller arbejder i en branche der ikke rigtigt følger med udviklingen. 



Jo men du kan stadig købe friskbagt bagerbrød, bøffer der smager rigtigt, og en god vin på flaske. Hvis jeg skal overføre din analogi til reel virkelighed, vil det svare til at handle ind hos Årstiderne uden reel mulighed for at vælge andet. Ikke hermed sagt at Årstiderne er ringe, men der er intet alternativ
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu