recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming eller filmkøb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming eller filmkøb?

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 08:35
De nye 4K afspillere, må sætte gang i fokus, at almindelige Blu-ray film bliver det gængse, i stedet for DVD. Hvem vil ikke nyde, hvis ældre danske film så endelig udkommer på Blu-ray?
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?


Ideen er da meget sjov, men der er efterhånden så mange forhindringer:

- Du skal have en Blu-ray afspiller.
- Du skal bevæge dig ud i samfundet, hvilket kan være et problem hvis du ønsker at se en film lørdag aften.
- Du skal opbevare filmen rent fysisk, hvilket optager plads.
- Mediet kan gå i stykker.

Verden er ikke som den var engang. Hvis ikke diverse filmselskaber tilpasser sig virkeligheden, så går der ikke lang tid før de er døde. Netflix er da et super eksempel på nogen, der i det mindste prøver med egen produceret materiale og 4K.

Hvis valget står mellem en køretur til Bilka eller en ulovlig film download/streaming en lørdag aften, så er det ikke svært at regne ud, hvad folk vælger. Så kan man kan det ulovligt, amoralsk eller noget helt tredje, men det er der jo så meget der er. 



Eller ekstrem dovenskab. Du har da altid skulle over det du kalder forhindringer 😊 Dit internet kan dø. Din router kan dø, din mobil kan dø, og er downloads i lige så god kvalitet, både lyd og billede, sammenlignet med Blu-ray ?

Jeg kan tilslutte mig det sidste indlæg.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 06:20
Streamer mest.

Køber få film.

Og få år =. Kun streamer
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 06:18
jeg køber stadig mine film på Skive (BD)
Og har skrevet mig op til og få et opkald når den nye 4k afspiller fra Panasonic lander hos KT,
Når det så er sagt, går jeg meget kraftigt og overvejer at købe Kaleidescape Strato.!!
Dyrt.? Ja.!! 
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?


Ideen er da meget sjov, men der er efterhånden så mange forhindringer:

- Du skal have en Blu-ray afspiller.
- Du skal bevæge dig ud i samfundet, hvilket kan være et problem hvis du ønsker at se en film lørdag aften.
- Du skal opbevare filmen rent fysisk, hvilket optager plads.
- Mediet kan gå i stykker.

Verden er ikke som den var engang. Hvis ikke diverse filmselskaber tilpasser sig virkeligheden, så går der ikke lang tid før de er døde. Netflix er da et super eksempel på nogen, der i det mindste prøver med egen produceret materiale og 4K.

Hvis valget står mellem en køretur til Bilka eller en ulovlig film download/streaming en lørdag aften, så er det ikke svært at regne ud, hvad folk vælger. Så kan man kan det ulovligt, amoralsk eller noget helt tredje, men det er der jo så meget der er. 



Eller ekstrem dovenskab. Du har da altid skulle over det du kalder forhindringer 😊 Dit internet kan dø. Din router kan dø, din mobil kan dø, og er downloads i lige så god kvalitet, både lyd og billede, sammenlignet med Blu-ray ?
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 13:55
Blockbuster og Plejmo, er det frit tilængeligt og ikke låst til en enhed?

Jeg har prøvet Netflix, men var ikke tilfreds med det tekniske og udvalg.

Nu er jeg på Dansk film skat. Er der tilslutning til Dansk film skat herinde?

Ukritisk skal man ikke være overfor streamingmedier - derfor foretrækker jeg at købe mine film på Blu-ray eller til nød på DVD.

Er der nogle, som køber film via download? 


Redigeret af tonice25 - 10-April-2016 kl. 13:56
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 13:35
Da jeg primært ser film på projektoren, så er kvaliten afgørende for om jeg gider at se en film.
 
Film jeg bare lige skal se en enkelt gang, kan jeg godt finde på at streame. Jeg har så prøvet Plejmo, Blckbuster og Itunes. Og det er klart Itunes der er bedst, så hvis der skal streames, er det via Itunes.
 
Er der film, hvor jeg gerne vil have fuld kvalitet i billede og lyd (HD) formaterne, så må jeg desværre købe. Men tit har nye film været på tilbud i Elgiganten eller Bilka. Tit er der også folk der sælger næste nye brugt.
 
Og så er der lige hvis man vil se 3D film, så skal man jo have skiven.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?

Ideen er da meget sjov, men der er efterhånden så mange forhindringer:

- Du skal have en Blu-ray afspiller.
- Du skal bevæge dig ud i samfundet, hvilket kan være et problem hvis du ønsker at se en film lørdag aften.
- Du skal opbevare filmen rent fysisk, hvilket optager plads.
- Mediet kan gå i stykker.

Verden er ikke som den var engang. Hvis ikke diverse filmselskaber tilpasser sig virkeligheden, så går der ikke lang tid før de er døde. Netflix er da et super eksempel på nogen, der i det mindste prøver med egen produceret materiale og 4K.

Hvis valget står mellem en køretur til Bilka eller en ulovlig film download/streaming en lørdag aften, så er det ikke svært at regne ud, hvad folk vælger. Så kan man kan det ulovligt, amoralsk eller noget helt tredje, men det er der jo så meget der er. 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 13:26
Streaming er kun til film der ikke kan fås på Blu-ray.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 12:50
Jeg har til gode at prøve en filmudbyder hvor kvaliteten var god nok til projektorbrug (har ikke noget TV). Synes kvaliteten på HBO og Netflix er ok. Det er ikke som blu-ray, men det er godt nok til at det ikke generer mig. 

Jeg har testet blockbuster og viaplay og det var alt for dårligt. 

Derfor er jeg igen begyndt at købe film, og synes det er ærgerligt at der tilsyneladende ikke findes steder hvor man kan leje film online i acceptabel kvalitet til rimelige penge. 

Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?

Hvis nogen kan anbefale et alternativ, som fungerer sammen med chromecast eller som kan afspilles med en WDTV Live er jeg meget interesseret. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 10:44
Synes Bilka og Elgiganten er gode til at have skarpe priser på både nyudgivelser og ældre.

MI Rouge Nation til 79,95. Mad Max Fury Road og San Andreas til 99,95 i EG

JB Spectre til 129. Terminator Genisys til 99,95. Troels Kløvedal Mit Danmark (dvd) til 49,95 i Bilka

Kvikly her har ingen Bluray
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu