recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværkskabler - Valg og trækning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværkskabler - Valg og trækning

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:


Jep. Intet luftrum nogen steder.


Og udendørs antenne er forbudt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:


Jep. Intet luftrum nogen steder.


Og udendørs antenne er forbudt?

Klaus


Ifølge lokalplanen, så er det ikke tilladt. Jeg ønsker dog heller ikke en antenne siddende på huset, da den ikke ligefrem pynter.
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 17:52
Har du hørt om en "PowerLine Adapter"?
Jeg har selv brugt den til min TV-boks, da jeg ikke har fået taget mig sammen til at lave en rigtig PDS-installation endnu.
Jeg har 40 Mbit gennem el-kablerne, og det er rigeligt i mit tilfælde.
Måske du hellere vil have denne, hvis det kun er TV / TV-boks der skal have internet i stuen?
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 21:29
Kender dem godt. Jeg skal dog også have mit Apple TV og mit fjernsyn på netværk.

Derfor vil jeg trække kabler.
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Kender dem godt. Jeg skal dog også have mit Apple TV og mit fjernsyn på netværk.

Derfor vil jeg trække kabler.


Du kan købe PowerLine Adapter med 2 RJ45-udtag. Har selv sådan et sæt, og det fungere rigtigt godt. Så kan du få både Apple TV og dit alm. tv på netværket samtidig.

Hvis du skal have flere enheder end de pågældende to, kan du jo købe en lille netværksswitch. Har selv brugt sådan en opstilling og det fungerede også godt.


Redigeret af svbg1979 - 01-Maj-2016 kl. 08:22
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 09:17
Men han har jo rørene til at gøre det rigtigt. Der skal bare en smule knofedt til.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 23:19
Og så skete det, der ikke måtte ske - 2 gange endda!

Jeg har trukket 2 netkabler til et af værelserne uden problemer. Uden større besvær fik en kammerat og jeg også trukket 2 kabler til stuen ved at bruge det gamle coax kabel som "træksnor".

I to andre rum (kælder og soveværelse - placeret over kælderrummet - forskudte plan) skulle vi også trække 2 netkabler igennem rør. Fra kælderen var det vha coax og fra soveværelse var det vha et alm. elkabel, som var placeret i et tomt rør ved et eksisterende netudtag (sjovt at man ikke valgte at trække et netkabel, men blot et elkabel!). Begge gange nåede vi ca. 1m fra enden af røret, da ledningerne gik fra hinanden Cry Så nu står jeg med to fuldstændig tomme rør! Jeg har prøvet at få en søgefjeder igennem, men det kan ikke lade sig gøre. Man støder på nogle knæk, hvor fjederen ikke kan komme igennem (har prøvet fra begge sider).

Hvad gør man nu? Kan man gøre noget selv? Kan en elektriker gøre noget?

Håber nogen har et par gode ideer.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 23:59
Har du prøvet med snor og en støvsuger? Lyder måske lidt gammeldags, men jeg har lykkedes at få forbindelse mellem enderne af tomrør med denne metode: en lang snor gøres klar i den ene ende og så sættes støvsugeren til i den anden ende - snoren burde være så let at den ryger lige igennem. Herefter fastgøres kablet til snoren og så skal der trækkes...
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Og så skete det, der ikke måtte ske - 2 gange endda!

Jeg har trukket 2 netkabler til et af værelserne uden problemer. Uden større besvær fik en kammerat og jeg også trukket 2 kabler til stuen ved at bruge det gamle coax kabel som "træksnor".

I to andre rum (kælder og soveværelse - placeret over kælderrummet - forskudte plan) skulle vi også trække 2 netkabler igennem rør. Fra kælderen var det vha coax og fra soveværelse var det vha et alm. elkabel, som var placeret i et tomt rør ved et eksisterende netudtag (sjovt at man ikke valgte at trække et netkabel, men blot et elkabel!). Begge gange nåede vi ca. 1m fra enden af røret, da ledningerne gik fra hinanden Cry Så nu står jeg med to fuldstændig tomme rør! Jeg har prøvet at få en søgefjeder igennem, men det kan ikke lade sig gøre. Man støder på nogle knæk, hvor fjederen ikke kan komme igennem (har prøvet fra begge sider).

Hvad gør man nu? Kan man gøre noget selv? Kan en elektriker gøre noget?

Håber nogen har et par gode ideer.


Hvor bor du?
Jeg har temmelig sikkert grej der kan fikse den kattepine så let som ingenting!
Kabelål, eller en ORDENTLIG søgefjeder som Kati Compact!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Har du prøvet med snor og en støvsuger? Lyder måske lidt gammeldags, men jeg har lykkedes at få forbindelse mellem enderne af tomrør med denne metode: en lang snor gøres klar i den ene ende og så sættes støvsugeren til i den anden ende - snoren burde være så let at den ryger lige igennem. Herefter fastgøres kablet til snoren og så skal der trækkes...


Ikke endnu, men tak for ideen. Det vil jeg prøve!
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:


Hvor bor du?
Jeg har temmelig sikkert grej der kan fikse den kattepine så let som ingenting!
Kabelål, eller en ORDENTLIG søgefjeder som Kati Compact!


Bor i Horsens. Er du i nærheden?
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:


Hvor bor du?
Jeg har temmelig sikkert grej der kan fikse den kattepine så let som ingenting!
Kabelål, eller en ORDENTLIG søgefjeder som Kati Compact!


Bor i Horsens. Er du i nærheden?


Nej det kan man ikke sige.
Men ring til din elektriker og hør om du må låne/leje udstyret, eller lad ham gøre det. Lyder som noget han kan klare på meget kort tid.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu