recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guide: NES, SNES, PS1 mf emulator på SHIELD TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det gælder måske for Amiga, men det gør det fandme ikke for Nintendo og PlayStation...


Ro på battet

Tak for guiden Allan
MORE BASS
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 21:55
Tusind tak for guiden. Det skal jeg have rodet lidt med når der er tid Tongue
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 14:46
Fin guide. Har selv smidt det på en RBP2 med Kodi, og det fungerer fint med de mindre tunge ROMS :) 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 20:17
Har du prøvet at sammenligne retroarch med nogle af de andre emulatorer? Jeg synes f.eks. at afba er hurtigere en retroarch fba core.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 20:19
Jeg er ikke neutral i det spørgsmål fordi jeg selv deltager aktivt i udviklingen af Retroarch :)

Hvilket spil oplever du kører hurtigere/bedre i afba?

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 22:07
Nu kan det jo være noget jeg selv har pillet ved. Men et spil som Gigawing udfordrer systemet en del hvis der er mange fjener på en gang. Det virker som om retroarch har lidt sværere ved at håndtere det end afba. Ved du om Shield udgaven kommer til at understøtte vulkan videodriver?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Nu kan det jo være noget jeg selv har pillet ved. Men et spil som Gigawing udfordrer systemet en del hvis der er mange fjener på en gang. Det virker som om retroarch har lidt sværere ved at håndtere det end afba.
Jeg kan ikke lige mærke det når jeg tester det hurtigt. Bruger det på en Shield eller på en mindre kraftfuld enhed?

Du skal være opmærksom på, at der er to forskellige FBA cores til Retroarch. Først for nyligt blev den nyeste FBA udgave gjort tilgængelig som core på Android. Prøv at bruge den der hedder "FB Alpha - SVN", hvis ikke det allerede er den du tester.


Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ved du om Shield udgaven kommer til at understøtte vulkan videodriver?
Det gør den.

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 16:47
Tak det prøver jeg lige. Det kan også være fordi jeg bruger en krævende scaling metode. Billedet virker lidt pænere ved retroarch.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 01:42
Det ser ud til at køre godt med den nye kerne. Og den var endda sat til at anvende super eagle scaler. Ved du hvordan man sletter de kerner man ikke skal bruge alligevel.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 11:33
To metoder, afhængig af om du er rooted eller ej.

1. Hvis din Android enhed er rootet
Du kan slette kernen direkte i den mappe de bliver lagret i. Det er vist et sted under:
 /data/data/com.retroarch/

2. Hvis din Android enhed, som min, ikke er rootet
Her er du nødt til at nulstille Retroarchs data under:
Android settings --> Apps --> Retroarch

Før du gør det, så tag evt. en backup af og læg de filer tilbage igen efter nulstillingen
/storage/emulated/0/Android/data/com.retroarch/files

Den metode sletter alle downloadede cores og assets, så du skal hente dem igen under Core Updater i RetroArch.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2016 kl. 23:18
Hej igen
Efter at have leget lidt med bl.a. Hyperspin, besluttede jeg mig at bruge advanced launcher sammen med kodi.Jeg har fået lagt nogle emulatore ind og hentet covers.
Men kan tilføje en emulator, så den starte selve emulatoren i stedet for at åbne selve Roms list. Lige ledes. Kan man ikke sætte Shield i stand by fra kodi menuen.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej igen
Efter at have leget lidt med bl.a. Hyperspin, besluttede jeg mig at bruge advanced launcher sammen med kodi.Jeg har fået lagt nogle emulatore ind og hentet covers.
Men kan tilføje en emulator, så den starte selve emulatoren i stedet for at åbne selve Roms list. Lige ledes. Kan man ikke sætte Shield i stand by fra kodi menuen.
Ja, Hyperspin er lidt for "hyper" til min smag. Jeg foretrækker et mere stilet look som blender godt sammen med Kodi i øvrigt, og det sørger Advanced Launcher for.

Mht. at sætte Shield'en i standby fra Kodi, så er det vist kun muligt, hvis man har rootet sin enhed.
Du kan evt. sætte sleep mode timeren ned i Shield'en.

Personligt sætter jeg aldrig min i sleep mode, da jeg har oplevet problemer med 4K når den vågner op efter sleep.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu