recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 09:35
når jeg har været ude for at se nærmere på et produkt, og besluttet mig for at det skal være det.
så siger jeg direkte til ekspedienten at jeg har set den til den pris, kan du matche det, og som regel finder vi så en pris der er så tæt på at det er der jeg handler.
hvis ikke ja så siger jeg tak og går, og syntes ikke jeg skylder nogen noget.
Ole Hansen
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Henrik: Jeg havde ikke lige regnet med en moralsk opsang. Ja, jeg går også i tøjbutikker, hifi klubben, Fona o.lign. bare for at kigge, lytte, se, er det så heller ikke ok.
Når man sådan kigger rundt uden lige at regne med at købe noget, kan det jo være at man støder ind i et godt tilbud, hvem ved.

Ja undskyld, jeg syntes ikke jeg skylder nogen noget ved at gå ind og kigge i en butik og gå igen uden at købe noget. Det tror jeg også de fleste butikker er indstillet på Wink

Ja jeg kigger brugt, men det har jo ikke udelukket muligheden for at finde et godt tilbud på noget nyt, omvendt kan jeg da også finde på at se/høre på noget brugt som jeg vælger ikke at købe fordi det ikke indfrier mine forventninger, det er vel fair nok.

LOL.... men får ikke altid det man beder om på nettet.

HELD OG LYKKE
.....
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 15:00
Forstår simpelthen ikke den hype omkring SVS. har selv haft en PB13 og den skød jeg hurtigt videre.
Earthquake/Velodyne/JL er efter min mening bare få eksempler der er klasser over.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Kildemand Kildemand skrev:

Forstår simpelthen ikke den hype omkring SVS. har selv haft en PB13 og den skød jeg hurtigt videre.
Earthquake/Velodyne/JL er efter min mening bare få eksempler der er klasser over.


Fuldstændig enig,
Også selv om jeg nu ikke er helt imponerede af Earthquake, men de bedre end SVS.

Redigeret af André S - 15-Juli-2016 kl. 15:45
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Kildemand Kildemand skrev:

Forstår simpelthen ikke den hype omkring SVS. har selv haft en PB13 og den skød jeg hurtigt videre.
Earthquake/Velodyne/JL er efter min mening bare få eksempler der er klasser over.
 
Fordi man med de mærker ikke får en sk.. for pengene. Med SVS får objektiv ydelse og ikke internet anekdoter for skillingerne, så det et nemt at forstå.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 21:32
Flash! - Tror du seriøst at SVS laver bedre subwoofere end JBL ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Flash! - Tror du seriøst at SVS laver bedre subwoofere end JBL ?


Venligst citere hvor han tilkendegiver den holdning.

Lidt sagligt bør det da være.

Redigeret af Notfast - 15-Juli-2016 kl. 21:58
.....
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 08:52
Nåå derfor Clap
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Oprindeligt skrevet af Kildemand Kildemand skrev:

Forstår simpelthen ikke den hype omkring SVS. har selv haft en PB13 og den skød jeg hurtigt videre.
Earthquake/Velodyne/JL er efter min mening bare få eksempler der er klasser over.

 
Fordi man med de mærker ikke får en sk.. for pengene. Med SVS får objektiv ydelse og ikke internet anekdoter for skillingerne, så det et nemt at forstå.


ja - papir performance....respons er dyb. Forvrænging er lav. Men hvis enheden fra starten af er tung og langsom. det ændre " ingen forvrænging" ikke på. da det hovedsagligt er internethandel. Så skal de jo præcis sælges på papir performance
Første gang da jeg hørte en af deres top modeller. Nøj hvor var jeg skuffet. Tung og one note performance. Velodyne er jeg dog heller ikke imponeret af.
DIY er vejen frem ,hvis man vi ha top perfomence til "billige" penge.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 11:42
Det er urimeligt at kalde det papir performance. Det er virkelig målt ydelse. Der er intet "papir" ved det. Det ændrer din subjektive vurdering ikke ved, ligesom min subjektive (dårlige) oplevelse af f.eks. mksound, procella og REL ikke ændrer ved hvad de kan eller ikke kan. Det jeg har oplevet er nok også lige så meget et resultat at den totale opstilling ( rum sub eq ) som af subben alene. Hele den ide om at man ikke kan bruge målinger til noget er imo noget værre vrøvl. Specielt med subwoofere. Der er da åbenlyst sammenhæng mellem hvad der kan måles og hvad man hører med ørerne. Tænk hvis ikke der var det, hvad skulle vi så ellers med eq og målemikrofoner til at stille det op med.

Redigeret af Flash! - 16-Juli-2016 kl. 11:43
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:


Det er urimeligt at kalde det papir performance. Det er virkelig målt ydelse. Der er intet "papir" ved det. Det ændrer din subjektive vurdering ikke ved, ligesom min subjektive (dårlige) oplevelse af f.eks. mksound, procella og REL ikke ændrer ved hvad de kan eller ikke kan. Det jeg har oplevet er nok også lige så meget et resultat at den totale opstilling ( rum sub eq ) som af subben alene. Hele den ide om at man ikke kan bruge målinger til noget er imo noget værre vrøvl. Specielt med subwoofere. Der er da åbenlyst sammenhæng mellem hvad der kan måles og hvad man hører med ørerne. Tænk hvis ikke der var det, hvad skulle vi så ellers med eq og målemikrofoner til at stille det op med.


Mener du at to Subs der måler ens , lyder ens ?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

 

ja - papir performance....respons er dyb. Forvrænging er lav. Men hvis enheden fra starten af er tung og langsom. det ændre " ingen forvrænging" ikke på. da det hovedsagligt er internethandel. Så skal de jo præcis sælges på papir performance
Første gang da jeg hørte en af deres top modeller. Nøj hvor var jeg skuffet. Tung og one note performance. Velodyne er jeg dog heller ikke imponeret af.
DIY er vejen frem ,hvis man vi ha top perfomence til "billige" penge.

Nu er vægt en meget dårlig parameter for "langsom bas".
Spole induktansen er en vigtigere parameter, for det er strømmen igennem spolen som er den styrende faktor for enhedens impuls respons (er højtaleren med passiv delefilter, så skal den med i regnestykket).




.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu