recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround Receiver

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Surround Receiver
    Sendt: 08-August-2016 kl. 12:44
Jeg kan se at jeg vil løbe ind i nogle problemer med min gamle Receiver når min kommende 4k skærm kommer hjem og tilsluttes, øv øv. Jeg har faktisk slet ikke fuldt med på dette område, jeg søger derfor lidt input fra andre som har fuldt med, herunder også på priser samt nye og kommende modeller.
 
Umiddelbart vil mit eget bud være Pioneer SC LX89, som er på tilbud og en ny er sikkert på vej?
Det skal siges at jeg har ikke hørt den, men læser at den kan godt være lidt klinisk specielt i mellemtonen.
 
Men receiveren skal fungere som switch i mellem de forskellige kilder, dvs. at 4k - HDCP 2.2 - 3D - HDR - Dolby Vision etc. skal kunne komme i gennem, så der kun går et HDMI kabel op til skærmen.
 
Det kunne også være brugt evt. med løs processor og effekttrin.
 
Mener at have set en brugt Onkyo PR-SC5530, men ved enlig ikke om den kan det jeg ønsker, måske er den allerede for gammel.
 
Lad mig høre jeres input
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 13:07
Jeg stod i samme situation som dig, og har derfor netop købt en Pioneer LX89, mens de er på udsalg, og har ikke et sekund fortrudt. Den er bare suveræn både til film suround og stereo. Vi hører meget FLAC musik, og lyden er bare i top. Meget detaljeret.
Der er via control app'en IcontrolAV5 mulighed for at ændre lydbilledet via en EQ på en meget nem måde.
 
De varmeste anbefalinger herfra.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 13:43
Tak for anbefalingenSmile Jeg fik lige læst at LX89 kun skulle være 4K HDCP 2.2 kompatible på 2 af HDMI portene (port 1+2) ved du evt. om dette er korrekt?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 14:28
Til prisen kan du også få en Yamaha RX-A3050 (udgående topmodel).
Der får du IMO mere for pengene, og bedre fremtidsikring. Bl.a. får du 7 HDMI-indgange med HDCP 2.2 (ikke kun 2). Har en neutral lyd, hældende mod det varme. Den vejer 1,5 kg mere end Pioneer. Yamaha har desuden ikke problemer med at opgive 2 ohms effektopgivelser = viser at receivere er kraftfuld, og frem for alt stabil! Der til kommer, at du får 3 års garanti (selvom Yamaha aldrig går i stykker ).

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 14:53
2kg mere kan han ikke bruge til meget. Pioneers klasse D design er langt mere effektivt, og du kan være evigt forvisset om at Pio'en har mere overarm lige så snart der træk på mere end 2 kanaler.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Til prisen kan du også få en Yamaha RX-A3050 (udgående topmodel).
Der får du IMO mere for pengene, og bedre fremtidsikring. Bl.a. får du 7 HDMI-indgange med HDCP 2.2 (ikke kun 2). Har en neutral lyd, hældende mod det varme. Den vejer 1,5 kg mere end Pioneer. Yamaha har desuden ikke problemer med at opgive 2 ohms effektopgivelser = viser at receivere er kraftfuld, og frem for alt stabil! Der til kommer, at du får 3 års garanti (selvom Yamaha aldrig går i stykker ).

M.v.h.


kan ikke være mere enig. har selv en 3020. Var meningen at det bare skulle være en midlertidig løsning. Men go lyd og stabilitet gør at den stadig står i biffen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Til prisen kan du også få en Yamaha RX-A3050 (udgående topmodel).
Der får du IMO mere for pengene, og bedre fremtidsikring. Bl.a. får du 7 HDMI-indgange med HDCP 2.2 (ikke kun 2). Har en neutral lyd, hældende mod det varme. Den vejer 1,5 kg mere end Pioneer. Yamaha har desuden ikke problemer med at opgive 2 ohms effektopgivelser = viser at receivere er kraftfuld, og frem for alt stabil! Der til kommer, at du får 3 års garanti (selvom Yamaha aldrig går i stykker ).

M.v.h.


kan ikke være mere enig. har selv en 3020. Var meningen at det bare skulle være en midlertidig løsning. Men go lyd og stabilitet gør at den stadig står i biffen.


Det er ikke hvad effektopgivelserne siger! Ej heller tør Pioneer (ONKYO) opgive effekten i 2 ohm...

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 15:04
Så tag evt og tjek hvad de bliver målt til. Udgangseffekten falder som regel ret drastisk med træk på flere kanaler, når der står Yamaha på fronten.
Og hvordan du i din vildeste fantasi kan drømme om og bruge vægten som et "argument", når den ene er en klasse D og den anden er klasse A/b må guderne vide

Når det er sagt vil jeg dog stadig sige at Yamaha har nogle lækre receivere med god lyd. Men det skal nok ikke lige være pga effekten eller dens krafter man skal vælge den.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Til prisen kan du også få en Yamaha RX-A3050 (udgående topmodel).
Der får du IMO mere for pengene, og bedre fremtidsikring. Bl.a. får du 7 HDMI-indgange med HDCP 2.2 (ikke kun 2). Har en neutral lyd, hældende mod det varme. Den vejer 1,5 kg mere end Pioneer. Yamaha har desuden ikke problemer med at opgive 2 ohms effektopgivelser = viser at receivere er kraftfuld, og frem for alt stabil! Der til kommer, at du får 3 års garanti (selvom Yamaha aldrig går i stykker ).

M.v.h.


kan ikke være mere enig. har selv en 3020. Var meningen at det bare skulle være en midlertidig løsning. Men go lyd og stabilitet gør at den stadig står i biffen.


Det er ikke hvad effektopgivelserne siger! Ej heller tør Pioneer (ONKYO) opgive effekten i 2 ohm...

M.v.h.


jeg har ikke forholdt mig til effektmålinger. Blot mine oplevelser.
Samt det faktum at Yamaha har færrest reklamationer
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 15:16
P.las.

Nu har du vel også effektblokke til og tage det tunge læs? Så er effekt opgivelser jo mindre interessante kan man sige.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

P.las.

Nu har du vel også effektblokke til og tage det tunge læs? Så er effekt opgivelser jo mindre interessante kan man sige.


præcis!
derfor forholder jeg mig udelukkende til stabilitet og lydkvalitet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 15:30
Svaret i en tråd, hvor der spørges til, hvilken man skal vælge - RX-A3050 el. LX-89:

Citér "The Yamaha DSP modes are better and the amp in general is more feature packed. The music cast system is probably the best system of its type on the market at the moment. YPAO is in our view a little better for system calibration, and it can independently eq 2 subwoofers while the Pioneer cant. For film reproduction I doubt you could choose one over the other in any major way, and possibly the Yamaha could have the edge in a dual subwoofer setup. Performance of both is excellent, and the Yamaha has more features, and their features are a little better (Calibration, DSP modes, multiroom wireless streaming)."


Så man er også "bundet" af én sub, hvis man vælger Pioneer'en.

Fra test af RX-a3050:
Citér Sound Quality - 96%
Features - 90%
Ease of Use - 90%
Build Quality - 96%

SUMMARY
RX-A3050 is Yamaha's flagship AV receiver, and its flexibility, performance and power makes it one of the best on the market.

PLUS
Excellent sound quality.
Plenty of power.
Impressive build quality.
Lots of features


Fra en anden test af RX-A3050:
Citér SCORE: 9 OUT OF 10

Pros:
Powerful and assured sound
Attractive design and solid build quality
Great performance with Dolby Atmos
Excellent future-proofing
MusicCast is impressive
Intuitive and effective remote app

Cons:
Menu system is confusing
No backlight on the remote


Og:
Citér THE YAMAHA RX-A3050 is a fair priced receiver, also highly future-proof.

Likes:
Simple setup makes installation a pleasure
The YPAO room correction is effective and unobtrusive
The soundstage is wide and deep for stereo listening
The muscular amplifiers don’t give up with difficult speakers
For movie soundtracks, I’ve heard nothing better

Would Like To See:
Wireless connectivity for all surround speakers


Thomas - Kan du ikke lige fremkomme med nogle målinger - for RX-A3050 - som viser at ydelsen falder drastisk, ved flerkanalsdrift?
ALLE tests jeg kan finde, fortæller at den er kraftfuld, har overlegne kræfter o.s.v.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu