recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround Receiver

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 16:40
Hvis du ikke er trans, så køb Marantz.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hvis du ikke er trans, så køb Marantz.


Okay, det må jeg overveje næste gang
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 18:55
Hvis du så også hedder Franz, så køb 2 stk.
Jeg har faktisk lige solgt en Marantz, så jeg er nok ikke trans...


Redigeret af Supergris - 09-August-2016 kl. 18:58
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 19:57
Eller også er du bare en trans som er sprunget ud af skabet
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 00:39
God værkstedshumor! :)
Hvad siger OP???  
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Svaret i en tråd, hvor der spørges til, hvilken man skal vælge - RX-A3050 el. LX-89:

Citér "The Yamaha DSP modes are better and the amp in general is more feature packed. The music cast system is probably the best system of its type on the market at the moment. YPAO is in our view a little better for system calibration, and it can independently eq 2 subwoofers while the Pioneer cant. For film reproduction I doubt you could choose one over the other in any major way, and possibly the Yamaha could have the edge in a dual subwoofer setup. Performance of both is excellent, and the Yamaha has more features, and their features are a little better (Calibration, DSP modes, multiroom wireless streaming)."



M.v.h.


Hehe sjovt nok du lige valgte og klippe de sidste 2 linjer fra AudioVisualOnline's udtalelse. Men her kommer det:
"The pioneer has the more capable amplifier section, which is likely why we find it to perform better musically.

Længe leve Google
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Svaret i en tråd, hvor der spørges til, hvilken man skal vælge - RX-A3050 el. LX-89:

Citér "The Yamaha DSP modes are better and the amp in general is more feature packed. The music cast system is probably the best system of its type on the market at the moment. YPAO is in our view a little better for system calibration, and it can independently eq 2 subwoofers while the Pioneer cant. For film reproduction I doubt you could choose one over the other in any major way, and possibly the Yamaha could have the edge in a dual subwoofer setup. Performance of both is excellent, and the Yamaha has more features, and their features are a little better (Calibration, DSP modes, multiroom wireless streaming)."



M.v.h.


Hehe sjovt nok du lige valgte og klippe de sidste 2 linjer fra AudioVisualOnline's udtalelse. Men her kommer det:
"The pioneer has the more capable amplifier section, which is likely why we find it to perform better musically.

Længe leve Google
 
LOLLOLLOLLOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 09:14
Det "valgte" jeg ikke! Men det gik lidt stærkt, da jeg sad og lavede copy/paste, fra de forskellige test. Citatet jeg smed ind skriver netop også positivt om begge - at det kan være svært at vælge, p.g.a. minimale forskelle...

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det "valgte" jeg ikke! Men det gik lidt stærkt, da jeg sad og lavede copy/paste, fra de forskellige test. Citatet jeg smed ind skriver netop også positivt om begge - at det kan være svært at vælge, p.g.a. minimale forskelle...

M.v.h.


Den båd er sunket, den kan ikke reddes, trækkes i land eller noget som helst i den dur :-/

Og så har jeg lige en tilføjelse til:
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Så man er også "bundet" af én sub, hvis man vælger Pioneer'en.


I Pioneer's datasheet står der "independent dual subwoofer". Dvs du kan timealigne 2 sub's, for og optimere impuls responsen og få dem i akustisk fase. De skriver ikke om du kan EQ dem uafhængigt men det er også, i mine øjne, en overflødig gimmick. Selvom jeg kan EQ'e mine sub's individuelt via MiniDSP, har jeg aldrig gjort brug af det. De bliver målt samlet og EQ'et som én sub, hvilket giver perfekt integration sammen med timealign.

Redigeret af armani-thomas - 10-August-2016 kl. 11:31
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 17:39
Har været lidt omkring nu, og kan se at de nyeste Yamaha og Denon supportere HDMI 2.0a og HDR. Måske gør Pioneer LX 89 også dette, men den supportere desværre kun HDCP 2.2 på 2 HDMI indgange.
Yamaha RX-A3060 og Denon AVR-X7200 ser umiddelbart ud til at kunne levere funktionen med 4K og HDR. Jeg har ikke lyttede til dem endnu, heller ikke LX89. Men der må være flere på vej der kan det. hvad Pioneer, kommer de ikke med en afløser til deres nuværende LX 89?
             


Redigeret af Potter - 11-August-2016 kl. 18:13
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 21:10
Jeg har ikke lyttet til X7200. Men inden min Yamaha havde jeg en kort overgang (3 mdr.) en Denon. Den faldt slet ikke i min smag. Alt for slank og livløs i lyden. Ved skifte til Yamaha'en, kom der meget mere saft og kraft over tingene. De to receivere var opgivet til ca. samme ydelse.

M.v.h.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 06:57
Kan se at Marantz SR7011 er jo også en mulighed, er der ikke noget med at de har samme indmad som et andet mærke, eller husker jeg forkert? Anyway, der ingen forhandler der har den på lager.Ermm
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu