recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha cx5100 "straight"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha cx5100 "straight"

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Audioformat på ps4
Linear pcm står på den på.
De andre 2 muligheder er bitstrøm (Dolby) og bitstrøm (DTS)

- selvom jeg skruer ned på 0db syntes jeg ikke engang det er højt?
Højtalere er Mksound

Hvilken forstærker har du på? Det burde ikke gøre en forskel om det er PCM eller bit-stream. 0db burde være højt, selv om jeg faktisk ikke er kalr over om Yamaha kalibrere til 75db eller om den bare indstiller højttalerne til at spille lige højt uden at tage hensyn til om det er 75db eller ej.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:22
Tusind tak! Havde prøvet alt. Men vidste ikke lige der var en setting ydeligere i filmen via options på controller. Nu kan jeg se hvilket format jeg ser filmen i :).

Jeg kan se jeg kan skrue op for diaglog ( stemmerne i filmen )
Vil det give ukorrekt lyd? Har svært ved at hører hvad de siger i film, uden at jeg skal skrue så højt op jeg får klager om natten
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:24
Yamaha cx5100
Primare 30.7
Mk 950 samt 750
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:40
Tips og tricks til bedre lyd tages imod kyshånd.
Såsom enchanter on or off. Om man skal vælge Dolby digital eller DTS HD i film
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Yamaha cx5100
Primare 30.7
Mk 950 samt 750

Din primare har efter manualen lidt lavt gain på 26db, hvor 29db er mere normalt. Du skal bare skrue mere op.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:46
Så i princippet kan jeg skrue op på 3+ uden der sker noget?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Så i princippet kan jeg skrue op på 3+ uden der sker noget?

Nu kommer jeg faktisk lidt i tvivl. I princippet svarer +3db med en 26db gain forstærker til 0db med en 29db forstærker, men der forudsætter at +3db på master volume ikke klipper udgangen på processoren. Det tør ikke love dig med 100% sikkerhed. Jeg ville ikke tro at det er et problem, meeen jeg ville nok lige undersøge det. Prøv at kontakte forhandleren. Mad lidt held kan de svare.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 13:26
Okay, mon ikke 0 er rigeligeligt til lejlighedforbrug, tusind tak endnu engang.
Lige et lille offtic spørgsmål.

Jeg kører på trådløs internet herhjemme igennem min Asus rt88.
Jeg vil gerne trække kabler til mit tv,ps4 og processor.
Min router står et andet sted. Kan man gøre noget hvor man trækker 1 kabel uden man skal til og trække 3?
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 15:15
yes træk et lan kabel og forbind det til en switch med 4-8 udgange ved anlæget
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 15:19
Du kan vælge mellem, at flytte din router, og trække ét kabel eller trække 3 kabler, som du selv nævner.
Muligheden for at bruge en switch, er der selvfølgelig også.
Bortset fra det, lyder det ikke som om, du har rigtigt styr på dine lydformater.
Hvis du vil have displayet på din dekoder til at vise korrekt format, skal du vælge "bit stream" på din PS4.
Så vidt jeg kan se, understøtter den DTS HD Master, så hvis din skive afspiller dette lydspor, burde det komme op på dit display.
Mht. lydstyrke, kan det være, du har skruet ned for niveauet på din PS4, så du skal skrue tilsvarende højt op, på din forstærker.
Uden at kende din processor, synes jeg, det lyder underligt, du kan skrue op for dialogen. Det lyder som om, du ikke kører med korrekt format...


Redigeret af Supergris - 19-August-2016 kl. 15:22
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 15:20
angående lyd så bruger jeg aldrig YPAQ volume eller Enhancer... nogle gange bruger jeg Adaptive DRC om natten.
Ellers bruger jeg +2 på "niveau for dialog" og +3 for "løft af dialog"
Ellers bruger jeg ved TV tit DSP "sport" ellers bliver det også tit "neural:X"
Ved Film altid Straight hvis de er i DD / DTS eller bedre som f.eks Atmos
Håber du kan bruge det og nå ja TV står min volume på -20 og ved film aldrig under -10 til -16 da jeg kun har 16m2 ;-)


Redigeret af rotelman - 19-August-2016 kl. 16:07
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 16:05
Jeg har bestilt en switch ( Asus GX-D1051 V3 ) og4 nye cat6 kabler,
Så er jeg sikker på forbindelsen er tip top når jeg streamer istedet for det trådløse.

Angående lydformater læste jeg at folk foretrækker Dolby digital frem for DTS HD, men har altid DTS hd lydsporet.

Jeg vil sige, ps4 med en Blu-ray Skive er lydens volume fin nok. Men ved alm tv, eller Netflix/Viaplay et volume væstlige meget lavere og den skal lige have lidt ekstra. Jeg vil helt sikkert prøve "sport" og "neural x" næste gang. Min stue er cirka 30m2. Jeg har hørt højtalerne i action hos ham jeg købte dem af dengang, der skulle man næsten holde for ørene, det nivuau nærmer mig sig ikke i. Må lege lidt mere med indstillingerne herhjemme tak igen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu