recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pio eller pana?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpio eller pana?

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Er det korrekt at den nye pio enten fås med digital tuner eller med analog tuner, ikke med både analog og digital tuner ?

NEJ

der er begge dele i modellerne på Fælleskøb.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 10:11

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Med dette billede skulle det så være manet til jords, bemærk den kraftige reflektion i pios pianolak.

42PV60 kontra PDP 436




Billedet beviser ikke noget. Pioneeren er taget nærmest vinkelret på, og Panaen er taget i en skæv vinkel. Desuden viser billedet ikke hvordan belysningen er ift. de to skærme....det vil sige, man kan sagtens se hvor lyskilden er ift. Pioneeren.

(Slettet ...Ole)



Redigeret af Ole - 08-September-2006 kl. 18:08
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 10:41
heldigt for dig, når du nu har betalt en ordentlig røvfuld penge for det

22.350 dkk for en 50" plasma der af alle tests er kåret som den bedste plasma pt. er da OK.

Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 10:48

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

heldigt for dig, når du nu har betalt en ordentlig røvfuld penge for det

22.350 dkk for en 50" plasma der af alle tests er kåret som den bedste plasma pt. er da OK.

(Slettet ...Ole)

Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre..........hvad man så end skal bruge deres meninger til



Redigeret af Ole - 08-September-2006 kl. 18:09
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 11:13

Hej

Inden dette her bliver endnu en hvem er "bedst"/"har ret" diskussion, er der så ikke en venlig sjæl, som kan fortælle hvor i storkøbenhavn der findes en forhandler, som har PDP 427 XD? Vil gerne lige se den inden jeg slutter mig til fælleskøbet.

Mvh Niels



Redigeret af Niller - 04-September-2006 kl. 11:24
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

heldigt for dig, når du nu har betalt en ordentlig røvfuld penge for det

22.350 dkk for en 50" plasma der af alle tests er kåret som den bedste plasma pt. er da OK.

(Slettet ...Ole)

Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre..........hvad man så end skal bruge deres meninger til



Der skal nok være en test derude jeg ikke har læst, så lad os sige næsten alle . Men det er i bund og grund et spørgsmål om smag og behag når det ligge så tæt. Er man til sort og sort pianolak - så er pioen det perfekte TV for dig.


Redigeret af Ole - 08-September-2006 kl. 18:04
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 11:45
Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 12:12

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.

Tricker, hvornår er du færdig med dit "min far er stærkere end din far" trip?

Respekt for du har valgt Panasonic - men betyder altså ikke resten af verden nødvendigvis skal syntes det er verdens 8. vidunder! Test resultatet skal tages med et grand salt - ens egen vurdering er 1000 gange vigtigere. Min vurdering af at Pioneer har en bedre billedekvalitet end Panasonic - kan være lige så rigtig som du har den omvendte opfattelse, netop fordi det er subjektivt!

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Hej

Inden dette her bliver endnu en hvem er "bedst"/"har ret" diskussion, er der så ikke en venlig sjæl, som kan fortælle hvor i storkøbenhavn der findes en forhandler, som har PDP 427 XD? Vil gerne lige se den inden jeg slutter mig til fælleskøbet.

Mvh Niels

Hej med dig

Den er ikke kommet til landet endnu - Tapeconnection regner med at få de første 10 stk ind sidst i denne uge. Men de er alle lige på trapperne (som også var ventet  - Pio sagde at priser og leveringer vil først ske efter IFA i Berlin som er fra den 1-6/9)

Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 12:34

Mange tak for svaret

Hvis I skulle komme med et bud på en forhandler der vil have dette tv stående inden fælleskøbet slutter, hvilken skulle det være (i storkøbenhavn)?

Jeg vil rigtig gerne med på det fælleskøb, men jeg køber ikke noget før jeg har set :)

Mvh Niels

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.

Tricker, hvornår er du færdig med dit "min far er stærkere end din far" trip?

Respekt for du har valgt Panasonic - men betyder altså ikke resten af verden nødvendigvis skal syntes det er verdens 8. vidunder! Test resultatet skal tages med et grand salt - ens egen vurdering er 1000 gange vigtigere. Min vurdering af at Pioneer har en bedre billedekvalitet end Panasonic - kan være lige så rigtig som du har den omvendte opfattelse, netop fordi det er subjektivt!



Jeg må reagere når du skriver som du gør, du har stadig ikke dokumenteret din påstand Pioneer er klart bedre :

Denne review skriver i testen af Pioneer PDP-4270:

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html

The Panasonic plasma television line, a direct competitor to Pioneer, seems to reproduce standard definition programming with fewer artifacts and pixilation. However, the picture reproduction ( nu tales der om PDP-4270 ) for standard definition seems to be quite good when compared to the rest of the industry.

Hallo - selv LCD TV kan fås til at stå godt ved HDTV, det er ved SDTV fårene bliver skilt fra bukkene. Og det er SDTV vi alle kommer til at se mest af mange år frem.



Redigeret af ticker - 04-September-2006 kl. 12:44
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Jeg må reagere når du skriver som du gør, du har stadig ikke dokumenteret din påstand Pioneer er klart bedre :

Tror lige du fik mig forvekslet med LDEV. 

Jeg syntes også pioneer er bedre - men der er jo svært (og burde ikke være nødvendigt), at dokumentere en personlig holdning.

Igen skal vi ikke stoppe den dersens "mit tv er bedst / jeg vil ha' ret" diskussion.

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu