recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pio eller pana?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpio eller pana?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:



Jeg må reagere når du skriver som du gør, du har stadig ikke dokumenteret din påstand Pioneer er klart bedre :

Tror lige du fik mig forvekslet med LDEV. 

Jeg syntes også pioneer er bedre - men der er jo svært (og burde ikke være nødvendigt), at dokumentere en personlig holdning.

Igen skal vi ikke stoppe den dersens "mit tv er bedst / jeg vil ha' ret" diskussion.

 

 



Det beklager jeg - I lyder så ens , held og lykke med fælleskøbet.
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 13:05
Iøvrigt står Debatten på DR1 lige nu tæt på HDTV, det må være fra det nye studie i Ørestaden med sidste ny digital optageudstyr. Hvis alt der bliver sendt i fremtiden står som denne udsendelse behøver vi slet ikke HDTV.
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 18:44

Er der nogle som har prøvet menuerne på både Pioneer og Panasonic ?

Er de hurtige, samt hvordan er kanal skift ?
Hvordan er tekst-tv ?

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 19:23

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Irev skrev:
Jeg må bedrøve dig med at der er mindst lige så mange testpersoner,som mener at Pioneer er klart bedre.


Kan du ikke dokumentere dette, nu har jeg postet links til tests hvor panaen bliver bedømt til at have det bedste billede pt, og den bedste price/value. Nu er det DIN tur.

Kan ikke henvise til Link,men BÅDE "What hi-fi,samt Svenske Hemmabio,rangerer Pioneer XDE som det absolut bedste Plasma tv.

Det gør "din side" fra Norge vist iøvrigt også.

Og der er mange flere-men lov mig nu blot at stoppe med at bruge "plasmatvbuyingguide" som dit sandheds-vidne-prøv at tjekke deres "TOP 10" Over bedste testede tv........der ER jo ikke andet end PANASONIC i deres verden.



Redigeret af Ole - 08-September-2006 kl. 18:03
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 19:54

Det er også bemærkelsesværdigt hvordan www.plasmatvbuyingguide.com  minder om deres
sponsor www.dtvcity.com , som tilfældigvis er nr. 1 Panasonic dealer flere år i træk!
 
Det er nok også et tilfælde at "plasmatvbuyingguide", opsætter leverandørerne i tilfældig rækkefølge:
 
Panasonic | Sony | Pioneer | NEC | BenQ | Eizo | Fujitsu | Hitachi | JVC | Luce | LG Marantz | Mitshubishi | Philips | RCA | Sampo | Samsung | Viewsonic | Toshiba | Zenith

Lidt mærkeligt når nu dtvcity.com, er authorized Panasonic og Sony dealer, som de reklamere med øverst på plasmatvbuyingguide.
Kunne man forstille sig de måske ikke var helt uvildige?

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 20:23

 

Bestilte et Pana PV600 i Tyskland, men valgte at afbestille igen. Dels pga. et muligt fælleskøb på PV600 og dels fordi Pioneers nye modeller var på trapperne.

FK på PV600 viste sig så desværre at være umuligt. Heldigvis har vi nu et FK på Pio's nye.

Har set Pv600 og Pio's "gamle" 436-XDE. Begge leverede et super flot billede, men var selv mest til Pio'en (personlig præference). Designet på Pio'en var/er også meget mere i min boldgade. Valget faldt som nævnt ovenfor på PV600 pga. prisen/kvalitets forhold. 

Nu er Pio kommet med deres nye modeller og vi har et fælleskøb med en rigtig fornuftig pris. For mig er der ikke nogen tvivl. Design, billede (dette er dog ikke set, går indtil videre udfra, at det er som 436-XDE eller bedre) og pris gør at det formentlig bliver min nye skærm.

Prisforskellen er nu så "lille" at det ikke er det der skal diktere valget.

 

Læste en del reviews. Både i blade og på Internettet. Generelt var mit indtryk at Panasonics skærme vandt pga. pris/kvalitet. Hvis prisen var underordnet så var det Pioneers skærme der blev fortrukket.

Otto, TC anbefaler også Pioneer frem for Panasonic. De forhandler begge mærker.

Men det burde ikke være andres mening der bestemmer hvilket fjernsyn man ender med.

Ticker, tillykke med skærmen. Kun godt du er tilfreds, da 23k er mange penge. Håber selv jeg bliver lige så glad for min Pio. 



Redigeret af Wuffer - 04-September-2006 kl. 20:27
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 22:23

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:


Fra samme tyske sammenligning ses det at med pios byggesæt skal man holde styr på 2 fjernbetjeninger. De har begge scilikonetastatur, som har en upræcis click ift panas plast knapper med tactile switch.



 



(Slettet ...Ole) Du får IKKE to fjernbetjeninger at holde styr på (det er jo ikke et Panasonic, vel? Pana's pro-modeller giver dig to fjernbetjeninger hvis du vil have tuner på...). Den øverste fjernbetjening på billedet er til FDE, RXE og SXE, mens den nederste er til XDE. Du får kun én af dem, uanset hvilken model du køber. Og som det er blevet forklaret for dig flere gange, så kan du sagtens få et one-box Pioneer - eller rettere, du kan fra nu af KUN få et one-box.



Redigeret af Ole - 08-September-2006 kl. 18:01
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 22:35

Og så kunne jeg alligevel ikke lade være med at diskutere lidt videre: Det lader for mig at se til at du kun har kigget billeder på www.areadvd.de, og ikke rent faktisk læst det de skriver:

"Nach wie vor unser Gesamt-Champion: Am Thron des PDP-436 rüttelt momentan kein Konkurrent"

Pana'en roses for at være god til pengene, mens Pioneer'en udråbes som den af de to med det samlet set bedste billede. Så hvis du ville have en test der udråber Pioneer'en som bedre end Panasonic, så har du allerede set den...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Og så kunne jeg alligevel ikke lade være med at diskutere lidt videre: Det lader for mig at se til at du kun har kigget billeder på www.areadvd.de, og ikke rent faktisk læst det de skriver:

"Nach wie vor unser Gesamt-Champion: Am Thron des PDP-436 rüttelt momentan kein Konkurrent"

Pana'en roses for at være god til pengene, mens Pioneer'en udråbes som den af de to med det samlet set bedste billede. Så hvis du ville have en test der udråber Pioneer'en som bedre end Panasonic, så har du allerede set den...





Nu er jeg mere til præcise beskrivelser, det understreger at det er tæt løb mellem de to - der er delte meninger om det du skriver Pioneer'en udråbes som den af de to med det samlet set bedste billede.:

http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm

Uddrag:
När Video jämför produkten med konkurrenten Pioneer PDP-436RXE och trots att båda tv-apparaterna anses ha ett vackert utförande, gott med anslutningar och väldigt bra bild så blir det slutligen Panasonic TH-42PV60 som tar hem vinsten. Detta tack vare en återgivning som är mer detaljerad, har lägre brusnivåer och en bättre mottagarenhet.

Tilføjelse:
Mange kan have svært ved at skelne mellem deres mærkeloyalitet og så facts. Jeg selv kom fra Sony og havde ingen preference for hverken Panasonic eller Pioneer, tværtimod i de gamle CRT dage var disse to mærker en klasse under Sony ( min subjektive mærkeloyalitet ) . Udfra tests fremgik det at de to billedemæssigt ligger stort set ens, og har det bedste billede på markedet - nok til mig. Så på Pioneers hjemmeside og Panasonics hjemmeside, kunne bla. bedste lide Panasonics design, og pio havde ikke SD kort læser - så det blev Panasonic. Næste TV bliver det der er bedst, og hvis det står næsten lige, det jeg best kan lide mht design, extra options etc. - uafhængig om der står Panasonic, Pioneer eller Philips på kassen. Og så er der jo prisen




Redigeret af ticker - 05-September-2006 kl. 10:04
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
DannyBeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 11:33

Hvis Ticker synes at hans Panasonic står bedst, billedemæssigt, kan ingen tests eller andre siger andet. Det er hans øjne der vurderer hvad der er bedst for ham og også ham der skal kigge på det.

Tillykke med dit fede tv Ticker. Vil rigtig gerne have et 600 selv, men tør ikke løbe risikoen mht. køb i tyskland og det er simpelthen for dyrt til mig hvis det skal købes i DK.

Så det ender nok med at jeg ender med at hoppe på Pioneers fælleskøb, da jeg gerne vil ha noget der er lige så godt (eller måske bedre, ifølge nogen) som Panasonic PV600.

Venlig hilsen
Daniel
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Der har iøvrigt været en del diskussion hvilken plasma der have mindst genskind, og flere har hårdnakket påstået at pio og LG har meget lidt og pana har meget.

Med dette billede skulle det så være manet til jords, bemærk den kraftige reflektion i pios pianolak.

42PV60 kontra PDP 436






Fra samme tyske sammenligning ses det at med pios byggesæt skal man holde styr på 2 fjernbetjeninger. De har begge scilikonetastatur, som har en upræcis click ift panas plast knapper med tactile switch.



 





Ehm...det trick kan jeg da også lave, det er bare at sørge for at blitzen ikke kan ses i det ene TV. Og det gør man ved at dreje kameraet en anelse mod venstre. Alle der har set et Pana "live" ved at der er ligeså meget (lidt) refleks som alle andre nyere plasmaer.
Til top
Søren M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 13:59

Jeg var også først til Panasonic 42" PV60 da jeg har læste det er en rigtig god TV og især til prisen, så jeg havde faktisk tage beslutning at det skulle være den. Men inde jeg ville købe den skulle jeg selvfølgelig ud og se den tændt med tuner og dvd, det så også rigtig godt ud. Men så kom jeg til at se Pioneer 43" og wow den havde en helt anden naturlig farve og var mere rolig/klar i billedet end panasonic og det kunne især ses når man stiller sig helt tæt på. Jeg tog så ind i et par andre butikker for at se om det stadig var det samme da butikkerne kan have forskellige indstillinger og antenne signaler. Der synes jeg stadigt at pioneer'en havde et bedre billede end panasonic PV60 og PX600, og nu hvor den nye Pioneer kommer som er bedre, gik jeg med i fælleskøbet med det samme jeg så det. Men det er vel en smagssag så du skal ikke vælge 100% efter hvad du læser af test eller hvad andre mener det har jeg fundet ud af. Gå ned i nogen butikker og se hvad for en du bedst kan lide og køb efter det.

( De butikker jeg var inde og se de to plasma TV var Bilka, A-Z, EL-Gigaten, 2TAL og Expert )

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu