recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 16>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 22:49
HDMI ARC er i det nederste stik i siden. HDMI 2. De andre stik er ens.

Edit. Rettet fejl.

Redigeret af Brixen - 29-December-2016 kl. 22:08
Venlig hilsen
KB
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.

Super. Lennon. Så bliver det 65". Glæder mig.
Nu er jeg blevet i tvivl, om jeg skal vælge B6 og spare 5.000 kr. eller den efter min mening noget pænere V6'er. Jeg har en Yamaha RX-A3060, som jeg på Pioneer tv'et kører lyden gennem. Men er det alligevel ikke rart at kunne bruge tv'et til almindelig tv-lytning gennem dets indbyggede højttalere? Her må lyden være en del bedre i V6 end i B6.
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.

Super. Lennon. Så bliver det 65". Glæder mig.
Nu er jeg blevet i tvivl, om jeg skal vælge B6 og spare 5.000 kr. eller den efter min mening noget pænere V6'er. Jeg har en Yamaha RX-A3060, som jeg på Pioneer tv'et kører lyden gennem. Men er det alligevel ikke rart at kunne bruge tv'et til almindelig tv-lytning gennem dets indbyggede højttalere? Her må lyden være en del bedre i V6 end i B6.

Tag et B6 det er samme billed som V6 og lyden har du jo, 3d mangler du vel næppe ? 
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.

Super. Lennon. Så bliver det 65". Glæder mig.
Nu er jeg blevet i tvivl, om jeg skal vælge B6 og spare 5.000 kr. eller den efter min mening noget pænere V6'er. Jeg har en Yamaha RX-A3060, som jeg på Pioneer tv'et kører lyden gennem. Men er det alligevel ikke rart at kunne bruge tv'et til almindelig tv-lytning gennem dets indbyggede højttalere? Her må lyden være en del bedre i V6 end i B6.

Tag et B6 det er samme billed som V6 og lyden har du jo, 3d mangler du vel næppe ? 
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.

Super. Lennon. Så bliver det 65". Glæder mig.
Nu er jeg blevet i tvivl, om jeg skal vælge B6 og spare 5.000 kr. eller den efter min mening noget pænere V6'er. Jeg har en Yamaha RX-A3060, som jeg på Pioneer tv'et kører lyden gennem. Men er det alligevel ikke rart at kunne bruge tv'et til almindelig tv-lytning gennem dets indbyggede højttalere? Her må lyden være en del bedre i V6 end i B6.

Tag et B6 det er samme billed som V6 og lyden har du jo, 3d mangler du vel næppe ? 

Helt korrekt. Jeg har ikke brug for 3d Smile
Så er det lige om V6 er så meget pænere.  


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:41
Glem TV lyden! Jeg har også receiver på mit TV, og bruger ALDRIG den indbyggede lyd. Med dit nye OLED får du CEC-styring. D.v.s. at receiveren tænder, når du tænder TV'et, og slukker når du slukker for TV'er. Og TV'ets fjernbetjening skruer op og ned for lyden i receiveren. Enklere kan det ikke gøres...

M.v.h.
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Glem TV lyden! Jeg har også receiver på mit TV, og bruger ALDRIG den indbyggede lyd. Med dit nye OLED får du CEC-styring. D.v.s. at receiveren tænder, når du tænder TV'et, og slukker når du slukker for TV'er. Og TV'ets fjernbetjening skruer op og ned for lyden i receiveren. Enklere kan det ikke gøres...

M.v.h.

Det lyder super godt Wink Du ville alligevel ikke vælge det pænere design på V6'eren? 5.000 kr. ekstra på det, er selvfølgelig også penge, der kan bruges på andet.
 


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:59
Nope! Da du ikke får noget ekstra, billedmæssigt, havde sparet pengene. Jeg istemmer i øvrigt med valget af en 65".

M.v.h.
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 00:11
Du mener vel B6 vs. E6? De 5000 kr. giver dig en indbygget soundbar, 3D og en lidt hurtigere processor. Og selvfølgelig et lidt andet design.
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 00:11
Jeg har en B6V og bose lyd , jeg syntes det er super fint til de penge ! 
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 00:29
Lad vær med at spørge andre om den "store" er 5000 kr mere værd; det kan du kun svare på selv.

Tag evt ud og se begge. En 65" er pæn stor, så synes du at E6 er langt pænere så giver det måske fin mening. Fronten er af glas på E6 mod plastik på B6. Om du synes det giver en forskel ... tjaa, men det ER en forskel :-)

Hvis du mener at kunne bruger indbygget lyd, så endnu mere grund. Nogle har snakket om en lidt bedre processor i E6 som en grund til 'opgradering' men jeg har ikke noget solid bevis for dette og måske det er 100% fis. Dog skulle der være lidt finere justeringsmuligheder for kalibrering på E6 - men der er nok ikke mange som synes det er vigtigt.

Der er ikke 3D på B6. Om man synes det er vigtigt? Tjaa, men det virker overraskende godt på E6.

Det er de forskelle jeg kender.

65" er en no-brainer med den afstand. Altså indtil du har råd til 75" :-)
Til top
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefree Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja, HDMI kabel mellem HDMI OUT på din receiver, til det HDMI srik på TV'et der står ARC ved. Altså forudsat at din receiver er så ny, at den understøtter ARC.

M.v.h.

Ja hvis bare det var så enkelt som at en receiver skal være tilstrækkelig ny. Kan fortælle at det ikke er lykkedes for mig at få ARC til at virke mellem 55B6V og en Denon AVR 2200 (som godt kunne få lyd via ARC fra mit 5 år gamle Panasonic VT30). Men ja HDMI er en lettere betændt standard det er der jo ikke noget nyt i og heldigis har TV'et også en optisk udgang
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu