|
Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet) |
Besvar | Side <1 1718192021> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Problemet kan måske skyldes at TV'et er parallelimporteret! Hvis det er tilfældet er det fuldt forståeligt at Panasonic (Nordic) ikke vil betale for rep. Og hvis TV'et yderligere er købt af Cinemagic med en af om, at de ikke har nogen garanti fra deres leverandør, ja så sidder Cinemagic med aben (udgiften), og er derfor langt fra samarbejdsvillige.
Er skærmen ikke parallelimporteret, skal Cinemagic stadig se at få fingeren ud af gaskanalen og få gjort noget ved sagen. Så må de slås Panasonic (Nordic) bagefter... M.v.h. |
|||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3699 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her er et link til en sag fra flatpanels.dk hvor en kunde i ElGiganten får repareret et flue-problem. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=34235 Kan se at tråden stadig lever, bl.a. Bromberg har skrevet i den for nyligt. Man kan også læse at det åbenbart gik hen og blev en "goodwill"-reparation! Skræmmende at det stadig skal være et bøvl, selv om der foreligger en afgørelse.
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er så kun Cinemagic der ikke har overholdt det de er forpligtet til.
Der må da være andre forretninger der sælger Panasonic,hvordan har de reageret på tordenfluer. Kan da godt se at det er et firma,man skal gå langt udenom. Mvh |
|||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3699 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den forpligtelser har Panasonic over for deres kunde, som er Cinemagic!
Det er derfor jeg har skrevet at det må Cinemagic ligge og rode med - det kommer ikke deres slutkunde ved overhovedet hvordan (og om) de får det løst. Cinemagic skal overholde købeloven som foreskriver 2 års reklamationsret. Der foreligger allerede en tidligere afgørelse der har afgjort at tordenfluer i et TV er en mangel. http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=901F877CE1F74F52BF9992581A814E7C Kunden har reklameret inden for reklamationsretten om en mangel, længere er den ikke - lige gyldigt om det havde været Samsung, LG, B&O (det KUNNE være at gentagelse fremmer forståelsen, man har lov at håbe!) |
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Det vil sige at Panasonic slet ikke har forpligtelse til at udbedre fejlen.?? Mvh. |
|||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
+1 Det er sælger som man som køber har en aftale med! Hvordan producent, sælger/forhandler vælger at afregne evt. omkostninger til reklamationer er køber helt uvedkommende. |
|||
MfedeN
Bruger Oprettet: 05-August-2016 Status: Offline Point: 108 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan se, at der er en del navneforvirring ang. Forbrugerklagenævnet og Forbrugerrådet.
Forbrugerrådet (som nu hedder Forbrugerrådet Tænk) er en uafhængig organisation og ikke en offentlig myndighed, som Forbrugerklagenævnet er. Blot for lige at få det på plads :) |
|||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja jeg er ikke uenig i at det er trukket for langt. Men jeg havde håbet på at vi kunne klare den uden al det her. Det havde sgu bare været nemmest. Men ja det må tage et år - sådan er det
|
|||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Åh stop da. Som nævnt har det intet med producent at gøre. Det burde da fremgå og burde også være en viden man besidder, hvis i første omgang ytrede sig om emnet..
Redigeret af Bromberg5 - 01-Marts-2017 kl. 08:40 |
|||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Mufti. Man skal passe på med hvad man skriver om Panasonic og Apple. Mvh. |
|||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3699 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej, fra forbrugerens synspunkt har Cinemagic kun andelen her. Hvordan Cinemagic og Panasonic finder ud af at løse problemerne er kunden uvedkommende.
Hvor I ovenstående har jeg på nogen måde forsvaret Panasonic!? Jeg har endog ikke nævnt dem, da producenten er fuldstændig uden betydning. Om det havde være Samsung, LG, ProSonic, B&O osv. - fuldstændig samme situation.
Aner ikke hvad du mener med det - jeg kan slet ikke se at jeg på nogen måde er truende i mit indlæg, jeg skriver bare at personlige holdninger er mere til skade end gavn i en tråd som denne... |
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg troller bestemt ikke.
Men det er da Panasonic der betaler for reparation af deres produkter. Ikke forhandleren. Både Cinemagic og Panasonic har andel i denne sag. Når man kritiserer firmaer som Panasonic og Apple risikerer man åbenbart at får ørerne i maskinen. Jeg skal nok stoppe med at skrive i denne tråd. PS. Truer du mig? I bedste mening. Over and out. |
|||
Besvar | Side <1 1718192021> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |