recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:51
Problemet kan måske skyldes at TV'et er parallelimporteret! Hvis det er tilfældet er det fuldt forståeligt at Panasonic (Nordic) ikke vil betale for rep. Og hvis TV'et yderligere er købt af Cinemagic med en af om, at de ikke har nogen garanti fra deres leverandør, ja så sidder Cinemagic med aben (udgiften), og er derfor langt fra samarbejdsvillige.

Er skærmen ikke parallelimporteret, skal Cinemagic stadig se at få fingeren ud af gaskanalen og få gjort noget ved sagen. Så må de slås Panasonic (Nordic) bagefter...

M.v.h.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Det er så kun Cinemagic der ikke har overholdt det de er forpligtet til.
Der må da være andre forretninger der sælger Panasonic,hvordan har de reageret på tordenfluer.
Kan da godt se at det er et firma,man skal gå langt udenom.
Mvh


Her er et link til en sag fra flatpanels.dk hvor en kunde i ElGiganten får repareret et flue-problem.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=34235

Kan se at tråden stadig lever, bl.a. Bromberg har skrevet i den for nyligt.

Man kan også læse at det åbenbart gik hen og blev en "goodwill"-reparation!

Skræmmende at det stadig skal være et bøvl, selv om der foreligger en afgørelse.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:34
Det er så kun Cinemagic der ikke har overholdt det de er forpligtet til.
Der må da være andre forretninger der sælger Panasonic,hvordan har de reageret på tordenfluer.
Kan da godt se at det er et firma,man skal gå langt udenom.
Mvh
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


.......
Det er 100% Cinemagic der har aben, lige meget hvad pokker din personlige holdning er.

Det er denne type indlæg der er med til at forplumre og de-raile en ellers fin debat.
 
+1
 
Det er sælger som man som køber har en aftale med!
Hvordan producent, sælger/forhandler vælger at afregne evt. omkostninger til reklamationer er køber helt uvedkommende.
 


Hej.
Det vil sige at Panasonic slet ikke har forpligtelse til at udbedre fejlen.??
Mvh.

Den forpligtelser har Panasonic over for deres kunde, som er Cinemagic!

Det er derfor jeg har skrevet at det må Cinemagic ligge og rode med - det kommer ikke deres slutkunde ved overhovedet hvordan (og om) de får det løst.

Cinemagic skal overholde købeloven som foreskriver 2 års reklamationsret.

Der foreligger allerede en tidligere afgørelse der har afgjort at tordenfluer i et TV er en mangel.

http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=901F877CE1F74F52BF9992581A814E7C

Kunden har reklameret inden for reklamationsretten om en mangel, længere er den ikke - lige gyldigt om det havde været Samsung, LG, B&O (det KUNNE være at gentagelse fremmer forståelsen, man har lov at håbe!)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


.......
Det er 100% Cinemagic der har aben, lige meget hvad pokker din personlige holdning er.

Det er denne type indlæg der er med til at forplumre og de-raile en ellers fin debat.
 
+1
 
Det er sælger som man som køber har en aftale med!
Hvordan producent, sælger/forhandler vælger at afregne evt. omkostninger til reklamationer er køber helt uvedkommende.
 


Hej.
Det vil sige at Panasonic slet ikke har forpligtelse til at udbedre fejlen.??
Mvh.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


.......
Det er 100% Cinemagic der har aben, lige meget hvad pokker din personlige holdning er.

Det er denne type indlæg der er med til at forplumre og de-raile en ellers fin debat.
 
+1
 
Det er sælger som man som køber har en aftale med!
Hvordan producent, sælger/forhandler vælger at afregne evt. omkostninger til reklamationer er køber helt uvedkommende.
 
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 09:11
Jeg kan se, at der er en del navneforvirring ang. Forbrugerklagenævnet og Forbrugerrådet.

Forbrugerrådet (som nu hedder Forbrugerrådet Tænk) er en uafhængig organisation og ikke en offentlig myndighed, som Forbrugerklagenævnet er.

Blot for lige at få det på plads :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg mener at det var Cinemagic som var i Kontant, for år tilbage!
Så ikke et sted jeg nogensinde vil handle. Kigger man på deres regnskaber, så har de givet underskud de sidste 5 år (nogle år endda i millionklassen). Så man skal nok være forsigtig.
Ejeren hedder Henning Lambert Pedersen.

Bromberg
Personligt mener jeg at du har grebet sagen helt forkert an - og spildt alt for meget tid og energi på denne sag! Cinemagic skulle have haft 2(!) chancer for at gøre noget ved det problem, som producenterne allerede har tabt flere sager på (tordenfluer). Efter anden gang de nægter at gøre noget ved problemet, burde du have startet klagesagen op hos Forbrugerklagenævnet....
Ja, der er sikkert et års behandlingstid, men der er ikke andet at gøre.

M.v.h.

Ja jeg er ikke uenig i at det er trukket for langt. Men jeg havde håbet på at vi kunne klare den uden al det her. Det havde sgu bare været nemmest.

Men ja det må tage et år - sådan er det 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg troller bestemt ikke.

Men det er da Panasonic der betaler for reparation af deres produkter. Ikke forhandleren.

Både Cinemagic og Panasonic har andel i denne sag.

Når man kritiserer firmaer som Panasonic og Apple risikerer man åbenbart at får ørerne i maskinen.

Jeg skal nok stoppe med at skrive i denne tråd.

PS. Truer du mig?

I bedste mening. Over and out.


Hej Mufti.
Man skal passe på med hvad man skriver om Panasonic og Apple.Wink
Mvh.

Åh stop da. Som nævnt har det intet med producent at gøre. Det burde da fremgå og burde også være en viden man besidder, hvis i første omgang ytrede sig om emnet..


Redigeret af Bromberg5 - 01-Marts-2017 kl. 08:40
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg troller bestemt ikke.

Men det er da Panasonic der betaler for reparation af deres produkter. Ikke forhandleren.

Både Cinemagic og Panasonic har andel i denne sag.

Når man kritiserer firmaer som Panasonic og Apple risikerer man åbenbart at får ørerne i maskinen.

Jeg skal nok stoppe med at skrive i denne tråd.

PS. Truer du mig?

I bedste mening. Over and out.


Hej Mufti.
Man skal passe på med hvad man skriver om Panasonic og Apple.Wink
Mvh.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg troller bestemt ikke.

Men det er da Panasonic der betaler for reparation af deres produkter. Ikke forhandleren.

Både Cinemagic og Panasonic har andel i denne sag.


Nej, fra forbrugerens synspunkt har Cinemagic kun andelen her. Hvordan Cinemagic og Panasonic finder ud af at løse problemerne er kunden uvedkommende.

Citér
Når man kritiserer firmaer som Panasonic og Apple risikerer man åbenbart at får ørerne i maskinen.

Jeg skal nok stoppe med at skrive i denne tråd.

Hvor I ovenstående har jeg på nogen måde forsvaret Panasonic!? Jeg har endog ikke nævnt dem, da producenten er fuldstændig uden betydning.

Om det havde være Samsung, LG, ProSonic, B&O osv. - fuldstændig samme situation.

Citér
PS. Truer du mig?

I bedste mening. Over and out.


Aner ikke hvad du mener med det - jeg kan slet ikke se at jeg på nogen måde er truende i mit indlæg, jeg skriver bare at personlige holdninger er mere til skade end gavn i en tråd som denne...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:28
Jeg troller bestemt ikke.

Men det er da Panasonic der betaler for reparation af deres produkter. Ikke forhandleren.

Både Cinemagic og Panasonic har andel i denne sag.

Når man kritiserer firmaer som Panasonic og Apple risikerer man åbenbart at får ørerne i maskinen.

Jeg skal nok stoppe med at skrive i denne tråd.

PS. Truer du mig?

I bedste mening. Over and out.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu