|
Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet) |
Besvar | Side <1 34567 21> |
Forfatter | ||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var også ca her jeg tog kontakt til Forbrugerrådet, som netop ligeledes forklarede at det er cinemagic der skal sende den videre.
Hertil svarede de i sin tid at jeg kunne sagtens få den ind til gennemsyn, men var der ingen fejl hæftede jeg. Forbrugerrådet svarede mig retur at det var rigtig nok og jeg her så skulle betale "i protest" (husker ikke lige termerne). Selvfølgelig fandt servicebroker ikke noget - ej heller var der vedlagt en rapport. En regning fra servicebroker var der ikke da cinemagic havde betalt den forud og derfor var der blot en besked med kontonummer osv hvor jeg kunne overføre 1600kr. Det nægtede jeg. . I alt det her har cinemagic faktisk aldrig også adspurgt til det forhold at jeg som køber hos dem retter henvendelse til dem. Hvad de gør herefter er mig ligegyldigt. Selv til juristen har de simpelthen ikke ville forholde sig til det - lige det, tænker jeg enhver erhvervsdrivende burde være bekendt med (hvilket de nok også er;)). Hver gang er den kastet tilbage - eks mente de at jeg "nok havde en lidt større viden end jeg havde forklaret og derfor skulle juristen nok lige tage kontakt til mig en gang til". Her henviste de til det gennemsyn Panasonic måske havde foretaget og at det burde gøre jeg" ville tænke mig om engang til". Det er i samme omgang jeg blev kaldt fatsvag og derfor sælger måske nok havde talt lidt hårdt til mig, da han var træt af at forklare mig det samme gang på gang. - igen prøvede jeg at få dem til at forholde sig til mig direkte som sælger. Her stoppede vores telefoniske kontakt. Efter mange uger skrev de dog til mig og ville gerne vide hvornår jeg konstaterede tordenfluerne ift hvornår jeg rettede henvendelse - jeg svarede aldrig og har siden ikke haft kontakt med dem. Derfra var der ikke rigtig mere - eller juristen prøvede at mægle imellem os til et forlig, som da lød på udskiftning/handel retur/udbedring af skaden. Uden de ville være med. Redigeret af Bromberg5 - 24-August-2017 kl. 20:48 |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige hér er hele problemstillingen for Cinemagic! Cinemagic har valgt at gå udenom Panasonic Nordic, for at få TV'ene billigere, så de derved kunne sælge billigere. Det betyder at Panasonic (Nordic) slet ikke er forpligtet til at hjælpe Cinemagic med problemstillingen, så Cinemagic skal selv betale for reparationen/ombytningen. Og som allerede skrevet tidligere, så har Cinemagic garanteret fravalgt garanti fra deres (udenlandske) leverandør, for at få det endnu billigere, så de selv hænger på regningen - også selvom økonomien ikke tillader det.
Og hér har Service Broker hélt ret - de skal have en arbejdsordre, fra enten forhandler (hvis han skal betale), eller fra Panasonic (hvis de skal betale). Igen, Panasonic Nordic har ingen interesse i at hjælpe Cinemagic, da TV'et er parallelimporteret. M.v.h. |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er ikke nemt. Principsager kan dog have den ulempe, at det rammer een psykisk og muligvis også fysisk i stedet for den økonomiske værdi, som der kæmpes om..
Jeg ønsker dig det bedste |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det bliver ikke et tema at droppe det. Det er kørt alt for langt, men som det også nævnes er benarbejdet gjort og dommen er reelt afsagt. At der så er forbehold eller andet der ønskes belyses fra forhandlers side er som sådan helt efter bogen:).
Cinemagic har så bare svaret på deadline efter 3 uger (mener jeg det er), hvor de forholder sig kritisk til sagkyndige/Forbrugerrådet/køber (mig). Nu er det 4 sider og jeg ved ikke om jeg må kopiere/offentliggøre hele brevet, men de punkter cinemagic forholder sig afventende og kritisk til er tildels komplet håbløse eller også noget der faktisk er besvaret tidligere. Samtidigt tør jeg godt inddrømme at jeg er overordentligt motiveret for at den skal til endebringes og det er jeg fordi jeg tildels ikke finder det rimeligt at man bare kan true med bål og brand og regninger for tilsyn og opbevaring osv i troen, at så blir køber bange og tør ikke gå længere med problemet. Dernæst er jeg på INTET tidspunkt blevet mødt i et forsøg på udbedring eller løsning. På ingen måde. Tværtimod har jeg skulle argumentere hvorfor sælger dog skulle give mig en ny skærm. Uden at tage stilling til det reelle problem, blev det her en sag om hvor vidt han stod til ansvar for ift mig som person og ikke som kunde. Så ja jeg føler man har spillet med musklerne i håb om at det kunne skabe frygt - de har det ikke gjort og derfor er vi endt her. Sagen kunne nemt allerede sidste sommer have været lukket såfremt cinemagic havde taget henvendelse til Panasonic med mit problem og Panasonic måske her kunne fice problemet pr kulance. Istedet gik der flere forsøg hvor cinemagic mente jeg skulle henvende mig til Panasonic, som mente jeg skulle henvende mig til service broker, som mente jeg skulle henvende mig til cinemagic. Sådan kørte det mere end en gang. Redigeret af Bromberg5 - 24-August-2017 kl. 19:47 |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4109 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Grunden til at der kan køres en sag er købeloven. Købeloven gælder kun mellem køber og den erhvervdrivende, der sælger produktet, i dette tilfælde Cinemagic. Så derfor er det nok lidt håbløs. Når han nu vinder sagen og handlen skal gå tilbage, så ville det være rigtig dårligt, hvis man har solgt TV'et, for så har man ikke noget at leverer tilbage og så får man ikke noget. Men hvis man ikke tror på at sagen vil fører til noget, så kan man sælge TV'et og give op og det tror jeg ikke Bromberg er indstillet på. |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Per.
Jeg ville stævne dem på samme grundlag som i sagen mod sælger. Svagheden, juridisk betragtet, er, at LCDskærmen og dermed teknologien er anderledes med åbninger (i modsætning til OLED), der ved lcdskærmens opbygning muliggør små insekters indtrængning. - Og at dette problem desværre (måske) ikke kan betragtes som en fejl jo mere folk er klar over dette uheldige. Til dit andet nævnte: Der er intet i vejen for, at man lader sagen fortsætte. Risikoen for slet intet at få noget i erstatning øges dog i takt med tiden. |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4109 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På hvilket grundlag vil du stævne Panasonic?? Det er da en dårlig ide at sælge TV'et så længe sagen kører og så længe at Cinemagic ikke er gået konkurs. |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig.Sekundært har man jo altid mulighed for at stævne sælgers leverandør og sluttelig producenten. Som jeg nævner bliver det næppe reelt.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19226 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bliver svært, da handlen ikke er foretaget direkte hos Panasonic. Klaus |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bromberg5 Jeg følger din sag med interesse. Som du måske ved, har jeg haft en lignende sag, hvor både sælger ("og producent") valgte at hæve handlen og give mig pengene retur.
Jeg forstår din usikkerhed med, at sælger hverken vil hjælpe dig og samt -ifølge det skrevne - næppe formår økonomisk set. I første omgang ville jeg skrive til forgrugerklagenævntet, således at de er orienteret om, at sagen haster og nævner årsagen. På den anden side behøver sælger ikke at følge en afgørelse, der ikke er og ikke må sidestilles med en dom. Uanset kan du risikere at skulle slæbe sælger i retten, og som det ser ud, taber sælger mere og mere af sin formue efterhånden som tiden går, hvorved du stilles dårligere og dårligere. Sekundært må du stævne Panasonic. Dog næppe Panasonic dk,da der formentlig er tale om import. Du er dermed tvunget til at gå rettens vej i et andet land, hvilket næppe er reelt, når man tager omkostningerne i betragtning. Ud fra din situation ville jeg i stedet prøve at sælge TVet og i forbindelse med købers besigtigelse eller i forbindelse med et gunstigt tilbud fortælle om problemet med tv'et, som for de flestes vedkommende muligvis intet betyder. Jeg ønsker dig det bedste. |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kandersen - Absolut:).
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er der også, er jeg ret sikker på.
Det er det også. Men det var det jo også lige fra start, og derfor du valgte at gå videre med det.. Husk det |
||
Besvar | Side <1 34567 21> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |