recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 21>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 10:27
Hold da bare helt op, det er hermed blevet svært at eje et TV. Jeg har samlet set vel haft omkring 13-14 fladskærme i min stue lejlighed de seneste 10-11 år , under alle mulige og umulige meteorologiske forhold, og med vinduet åbent ud til vor have under alle typer af meteorologiske forhold - dag  - morgen- aften og nat. Og uden en eneste tordenflue i mine paneler.

Hvis "Undtagelsen" reelt skal gøres gældende må vi kræve helt andre garantiregler/forpligtigelser fra forhandlerne. Det her hænger bare ikke sammen.

I virkeligheden kan tordenfluerne være blevet udklækket i dit TV efter du - eller i forbindelse med at du fik dit TV. Det er jo blevet en videnskab.Confused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 09:57
Opdatering herfra:

Sagen er som beskrevet overgået til klagenævnet og begge parter er hørt. De har fået mit fra forbrugerrådet, mens Cinemagic har indsendt deres. 
Så tænker at det vel er det sidste inden tv´et (hvis det findes nødvendigt) skal undersøges.

Det "underlige" i denne sag er, at vi faktisk er enige om omstændigheder mm, men bare ikke hvorledes der skal forholdes til problemstillingen.
 - Jeg kan dog oplyse - til info til jer andre, at et modargument fra cinemagic er et screenshot fra DMI i dagene op til jeg kontakter dem. Hvor der har været "hedebølge med meget høje temperaturer, manglende nedbør og svag vind. Såfremt kunden har har haft vinduet åbent for at udlufte stuen i denne periode og samtidigt haft tv´et tændt, kan dette ligge til grund for indtrængen af et stort antal dyr på en gang" - dette tolkes som en invitation til tordenfluer.

Det er længe siden jeg har læst anvisningen for brug af tv´et, men jeg mindes ikke at have læst de forholdsregler. 
Dernæst er der ingen steder noteret hvornår de fluer reelt er kommet til mit tv, men blot hvornår jeg reagerer/tager kontakt - hvilket forklarer hvorfor Cinemagic under det forløb her, kontaktede mig for svar på hvornår jeg konstaterede tordenfluerne.

Dernæst er der indsendt en del screenshots af denne tråd her - blot til info for dem der evt har skrevet eller senere vil skrive i tråden.

Som sagt tidligere i tråden finder jeg dog intet ulovligt eller andet i tråden her, blot en oplevelse af et reklamationsforløb hos en forhandler. Moralen kan diskuteres, men det mener jeg også hele Cinemagics kundepleje eller mangel på samme kan.


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af jan.h jan.h skrev:

Samme oplevelse havde jeg hos AV-Connection fra Sønderborg
med en defekt HDMI switch, sendte en ny og ville ikke have den defekte retur,
der handler jeg igen.<p ="Msonormal"><o:p></o:p>



<p ="Msonormal">Jan<o:p></o:p>



Av connection har jeg absolut også kun gode erfaringer med.
Havde et lækkert subwoofer kabel liggende længe inden jeg fik taget det i brug. Nok 7-9 mdr faktisk.
Da jeg skulle bruge det var det defekt og brummede voldsomt. Jegbskrev til dem som det var og de sendte mig uden noget et nyt, ovenikøbet med en beklagelse fra deres side. Jeg kunne bare smide det gamle kabel ud sagde de.
Det er god service
Til top
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 15:02
Samme oplevelse havde jeg hos AV-Connection fra Sønderborg med en defekt HDMI switch, sendte en ny og ville ikke have den defekte retur, der handler jeg igen.

Jan

jan.h
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 14:34
Jeg har stort set altid været heldig i mine retursager. Jeg handler dog oftest hos store firmaer på nettet, som alle kender. Jeg tror de har for meget at miste ved dårlig omtale.

Seneste fik jeg 800 kroner retur for en 1 år og 11 måneder gammel kaffemaskine, en periodisk fejl. Firmaet overførte beløbet uden spørgsmål og ville engang have maskinen retur til undersøgelse. 

Cinemagic får helt sikkert ikke mig som kunde efter den her historie
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Jeg er bestemt ikke uenig med dig i ovenstående. Jeg er dog af princip dybt imod at man efter så lang tid får mulighed for at indgå forlig, for at spare sagsomkostningerne. For mig at se giver det en unødvendig fordel og motivation til at trække tiden så længe som muligt, fx ved at ikke besvare henvendelserne, hvilket jeg selv har prøvet i en sag. Og motivationen styrkes alt efter hvor dårlig en sag man står med, som forhandler. Det er rigtig skidt.


Jeg har været uheldig og har været igennem turen nogle gange nu, systemet giver forhandlere en stor fordel på den måde det er skruet sammen, det skulle være således, at når sagen først er startet som behandling hos Forbrugerklagenævnet, efter Center For Klageløsning er afprøvet uden løsning, så er virksomheden tvunget til at betale de i dag 6.000,- i omkostningen for en tabt sag som forbrugeren har vundet, så ville motivation nok være større fra forhandleres side til en løsning når sagen kører hos Center For Klageløsning.

Jeg kører en sag nu mod Møbler med Gades Møbelcenter, købte en Jensen Seng nypris 32.000,- som var på tilbud, den er af 2 omgange kørt sag hos Forbrugerklagenævnet grundet flere omstændigheder og klager på fejl og mangler, ombyttet indlæg som var 5 år gamle gule udstillingsmodeller, Forbrugerklagenævnet kunne ikke afgøre sagen, de anbefalede sagen kom for domstol, men problemet er at sådan en sag hvis den blev tabt ville det koste mig mere end sengens værdi, men da der er fundet flere fejl på sengen ved gennemgang af en tidligere sagkyndig i sagen, kører sagen nu på 3. år og sengen har været pakket ned hele tiden, nu kommer der en ny sagkyndig som skal se sengen, det er nu 2 mdr. siden jeg fik den besked, han er ikke kommet endnu, jeg regner med der går 3-5 mdr. endnu inden Forbrugerklagenævnet afgør sagen.

Med det der er sket i denne sag og de ting der er sket fra forhandlerens side, finder jeg det utroligt så få rettigheder jeg har som forbruger, et ulideligt langsomt system som i den grad tilgodeser forhandlere , jeg forstår ikke at forbrugere skal vente så længe på afgørelser, Forbrugerklagenævnet har i min sag hældt mest til forhandlerens side og jeg føler mine rettigheder ikke er kommet mig tilgode, ikke alle orker at køre så lang en sag og så endda skal undvære en vare som er pakket ned.

Og Møbler med Gades Møbelcenter har kun reageret på min henvendelser når jeg har gået til klageinstans.

Systemet virker ikke i min optik, så mit råd hvis man vil starte en sag er, hav stor tålmodighed, jeg tror der er mange der allerede opgiver når de finder ud af hvor lang tid sådan en sag tager.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Bruger og tror derfor ikke mere på Trustpilot


Jeg brugte for nogle år siden Trustpilot, og mit icon var et lille billede af tegningen Muhammed med en bombe i turbanen, Trustpilot skrev til mig, at der var blevet klaget over dette og de bad m ig om at fjerne det, og hvis jeg ikke gjorde det frivilligt, så ville det fjerne det indenfor nogle få timer.

Skoene er små.Dead
Uha uha, du bevægede dig ind på et område som desværre alle frygterConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Bruger og tror derfor ikke mere på Trustpilot


Jeg brugte for nogle år siden Trustpilot, og mit icon var et lille billede af tegningen Muhammed med en bombe i turbanen, Trustpilot skrev til mig, at der var blevet klaget over dette og de bad m ig om at fjerne det, og hvis jeg ikke gjorde det frivilligt, så ville det fjerne det indenfor nogle få timer.

Skoene er små.Dead
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Utroligt at nogen lader sig true til tavshed! Så længe jeg har ret, så kan et firma true med hvad som helst - det vil blot gøre mig trodsig.

M.v.h.

Det er jeg ikke i tvivl om Henrik. Jeg valgte at han fik ret og jeg fik fred.

Bruger og tror derfor ikke mere på Trustpilot


Til der første Wink
Til nr 2 Thumbs Up

Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 18:48
Problemet er, at hvis man bøjer af, så fortsætter den slags mennesker med deres tilbøjeligheder, som så vil gå ud over andre, fordi de får et indtryk af, at de problemløst kan gøre det de gør...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Utroligt at nogen lader sig true til tavshed! Så længe jeg har ret, så kan et firma true med hvad som helst - det vil blot gøre mig trodsig.

M.v.h.

Det er jeg ikke i tvivl om Henrik. Jeg valgte at han fik ret og jeg fik fred.

Bruger og tror derfor ikke mere på Trustpilot

Redigeret af Kampus - 15-Marts-2017 kl. 18:34
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 18:07
Utroligt at nogen lader sig true til tavshed! Så længe jeg har ret, så kan et firma true med hvad som helst - det vil blot gøre mig trodsig.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu