recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

For hvis det kun er forbrugerklagenævnet, så betyder det ikke, at den "dømte" vil efterleve "dommen". Det kan firmaet bare lade være med. Det oplevede jeg selv for nogle år siden med et spisebord, jeg havde købt. Der var firmaet fuldstændig ligeglade med "dommen", og jeg måtte gå rettens vej. Først der opgav de og gav sig, da de jo godt kunne se, det bare ville komme til at koste dem en masse ekstra penge. Men jeg håber Cinemagic er mere medgørlige, eller at det er i retten, du har fået medhold:) 


Det vil, for ethvert firma, værende gabende idiotisk at ikke efterkomme forbrugerklagenævnets afgørelse, nærmest uanset hvor uenig man er. Man står med et vanvittigt dårligt udgangspunkt, hvis man tager den i retten. Oven i det, så ryger man på en liste over firmaer, som ikke efterkommer forbrugerklagenævnets afgørelser i 2 år, (så vidt jeg husker). A sidstnævnt så ikke rigtig bliver promoveret specielt effektivt, det er så desværre en rigtig kedelig ting.

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

min var helt ude i hampen og dem bag det firma, er da helt utroligt dumme, at de ikke bare gav mig pengene tilbage eller et nyt produkt med det samme... de ville hellere (sammen med mig) bruge 2-3 år på sagen.


Principielt har jeg det sådan, at hvis man er uenig, ja så stritter man imod, uanset om man er forbruger eller firma. Når en 3.part (forbrugerklagenævnet) har afgivet deres mening, så er det dér man lige stopper op en gang og tænker sig en ekstra gang om, inden man fare videre i et forløb.
Set fra firmaets vinkel i den konkrete sag, så kunne det være, at man ikke synes processen i klagesagen er blevet fulgt ordentligt, (altså ikke så meget resultatet, men processen). Og så er det klart, at så må man tage næste skridt. Men hvis man som "taber" af en klagesag kun fokusere på resultatet, så er man gabende åndsvag, hvis man forfølger sagen yderligere. Det kommer kun til at koste yderligere tid og penge. 

Jeg tager hatten af for alle som har tålmodigheden til at følge en forbrugersag til ende. Det kan være virkelig hårdt!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Ja der er en grund til at jeg endnu ikke har ønsket tillykke.

Nu er firmaet (desvære) jo ikke tvunget til at følge forbrugerklagenævnets afgørelse.
De kan nægte at accepterer nævnets afgørelse, og så skal sagen for en domstol.
Først når en dommer så har afgjort at firmaet skal betale, og hvis de så fortsat nægter at betale, så kan den komme for en fogedret, og hvis der så ikke er nogle penge i firmaet at tage, så kan det blive begæret konkurs.

Læs evt. mere her:

Jeg krydser sgu fingre for at Cinemagic følger nævnets afgørelse, og at du for dine penge retur.

Helt korrekt, og super godt med det link. 



Jeg fik selv medhold fra forbrugerklagenævnet i en sag i mod Concept Audio I/S for omkring 2 mdr. siden. 
Concept Audio I/S valgte dog ikke at modsige sig afgørelsen, de gik endda så langt, at de droppede at svare på afgørelsen, så retten i Svendborg måtte sende en mand ud og forkynde afgørelsen, så de juridisk blev forkyndt afgørelsen. Først efter forkyndelsen tælle de 30 dage modparten har til at reagere i.
Hvis modparten ikke vil efterleve, så skal du i retten. 
Hvis modparten ikke svarer, så kan man tage den direkte i fodederetten.

Min sag er nu sendt til fogedretten  


Redigeret af Notfast - 16-November-2018 kl. 11:32
.....
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Så faldt der endelig dom i sagen her. Dommen lyder at jeg gives medhold.

Det betyder at Cinemagic er dømt til at betale mig det fulde beløb tilbage på skærmen, det har været en afstemning imellem jurister som jeg forstår det. Her har jeg flertal ift at få det fulde beløb tilbage. Cinemagic har 30 dage til at efterleve dommen.
Krav på gebyrer for undersøgelse af skam mm frafalder også.

Det er en sagsbehandling som har taget 2 år. Det er godt nok en længere proces, men som forbruger er jeg glad for at man ikke bare skal leve med tordenfluer.

2 år er alt alt for lang tid, for en princip-sag, som i øvrigt er afgjort flere gange tidligere. Det er grotesk lang tid, både for dig, Bromberg, for Cinemagic og resten af befolkningen. Jeg gad godt vide hvad tiden er brugt på.

Men godt at der trods alt nu er en afgørelse. 


Jeg ved ikke om den er så lige til.

I 2014 er der faldet dom ja i forbrugerrådet. Men i 2016 er der faldet den modsatte dom på en pc skærm.

https://www.forbrug.dk/afgoerelser-ruling/forbrugeromraadet/computere-mv/20170216-forbrugeren-kunne-ikke-kraeve-gratis-rep-el-ombytn-da-computerskaerm-ikke-var-mangelfuld/
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:



I 2014 er der faldet dom ja i forbrugerrådet. Men i 2016 er der faldet den modsatte dom på en pc skærm.

https://www.forbrug.dk/afgoerelser-ruling/forbrugeromraadet/computere-mv/20170216-forbrugeren-kunne-ikke-kraeve-gratis-rep-el-ombytn-da-computerskaerm-ikke-var-mangelfuld/

Som jeg tolker de to sager, (jeg mente nu der havde været flere, men kunne heller ikke selv finde flere ved søgning), så har forbrugerklagenævnet tolket, at samme forsegling ikke er påkrævet ved computerskærm som ved et TV (guderne må vide hvorfor denne forskel).
Anyway, Brombergs sag handler om et TV, ergo ligger der en lign sag. 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 14:45
Tillykke med sejren (foreløbig) 

En del af forklaringen er måske at det er et firma der hænger med en vis legemsdel i vandskorpen økonomisk?

Så måske har de bare ikke mentalt overskud (eller økonomisk) til at håndtere kundeservice på en fornuftig måde??


Redigeret af thor-thor - 16-November-2018 kl. 14:46
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 19:11
Forklaringen på, hvorfor Cinemagic ikke bare betaler, kan nok findes her:
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 09:22
Ja nu må vi se hvad der gøres i sagen her. Cinemagic har fået 30 dage til at efterleve "dommen". Skulle de nægte - så går jeg videre.


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 20:58
Deadline idag for cinemagic ift imødekomme kendelse.
Som forventet har jeg intet hørt fra - det må stå sløjt til i cinemagic.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 22:20
Deres webshop er godt nok også skrumpet gevaldigt siden jeg sidst tjekkede. I dag sælger de jo nærmest kun smartphones og tablets? Det varer nok ikke længe, før de drejer nøglen om. 

Håber du får dine penge. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 17:03
En opdatering vedr denne sag der snart nærmer sig sin afslutning (formentligt).
Ejeren har kontaktet mig direkte pr mail hvori der ligger dokument og ikke mindst, en accept af dommen fra forbrugerklagenævnets dom. Jeg har bare ikke hørt fra nævnenes hus selv, så det undrede mig.
En god dialog med ejeren pr mail må jeg sige og det ser ud til at den her virkelig lange sag nærmer sig sin ende.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

En opdatering vedr denne sag der snart nærmer sig sin afslutning (formentligt).
Ejeren har kontaktet mig direkte pr mail hvori der ligger dokument og ikke mindst, en accept af dommen fra forbrugerklagenævnets dom. Jeg har bare ikke hørt fra nævnenes hus selv, så det undrede mig.
En god dialog med ejeren pr mail må jeg sige og det ser ud til at den her virkelig lange sag nærmer sig sin ende.
Jeg håber at man kan sige tillykke til dig med sagens udfald. Rigtigt flot gået.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 08:10
Så kan sagen langt om længe betragtes som afsluttet. Jeg har idag modtaget mit afkrævede beløb plus renter (var ikke klar over der var den slags, men vel rimeligt nok med den tid det tager).

Afslutningsvis vil jeg da lige sige at jeg har haft en ret fin dialog med Cinemaic´s ejer, som har været meget imødekommende ift proceduren herfra.
Jeg syntes også jeg vil nævne at han syntes det er en beklagelig sag han selv er blevet sent involveret i. Ellers angiver han at ville have håndteret min sag anderledes. Det ved man jo ikke.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu