recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 21>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 09:17
En lille opdatering herfra.

Igpr fik jeg mail fra Center fra klagenævnet og min sag er nu afsluttet fra center for klageløsning og jeg har fået div papir til oprettelse hos forbrugerklagenævnet, som jeg anbefales at gøre.

Samme dag modtog jeg mail fra Cinemagic som skriver :
 - Panasonic oplyser at dit TV er kontrolleret for hvorvidt der skulle være øget risiko for at der kan trænge skadedyr ind og om den tidligere reparation har nogen indflydelse.

Der er ikke nogen øget risiko for dette ved dit TV og tidligere reparation har ikke indflydelse på risikoen


Mærkeligt først at få en skrivelse over en uge efter, Cinemagic har givet samme besked til Juristen fra klagecenteret.


Sagen bliver nu videregivet til forbrugerklagenævnet hvor en uvildig vil se på tv´et, ud fra acceptable kriterier og ikke ud fra Panasonic kriterier for produktet.

 - Det er ikke mærkeligt at panasonic angiver at tv´et ikke har fejl og mangler, ved en undersøgelse af eget produkt (ift problematikken).


Så nu må vi se om der skal gå et år før der sker mere i sagen. Temmelig træls behandlingstid at gå imøde, men jeg nægter at lade den ligge uanset tiden. Skulle jeg ikke få medhold er jeg stadig ligeglad - jeg syntes stadig andre fortjener at kende til kundeplejen eller manglen på samme hos cinemagic og debatten her har da hjulpet frem til det.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 09:32
Stort pøj pøj med sagen Bromberg 5Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Stort pøj pøj med sagen Bromberg 5Smile


Hej.
Også herfra,håber du får noget ud af at forsætte.
Mvh.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 10:44
Mange tak:) og håber da jeg får medhold, både for min egen skyld selvfølgelig, men også som forbruger i det hele taget
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 10:45
Godt at du holder fast, så der kan komme en afklaring, istedet for at man bliver spist af med forhandler/producents (inhabile) "afgørelser"

Held og lykke!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Samme dag modtog jeg mail fra Cinemagic som skriver :
 - Panasonic oplyser at dit TV er kontrolleret for hvorvidt der skulle være øget risiko for at der kan trænge skadedyr ind og om den tidligere reparation har nogen indflydelse.

Der er ikke nogen øget risiko for dette ved dit TV og tidligere reparation har ikke indflydelse på risikoen


Mærkeligt først at få en skrivelse over en uge efter, Cinemagic har givet samme besked til Juristen fra klagecenteret.



Nej, det mærkelige er at Panasonic/forhandler oplyser, at der ikke er nogen øget risiko. Faktum er, at der er fluer i. Det er ufravigeligt. Så hvordan de så når frem til at snakke om risiko, det er mig en gåde.

Forbrugerklagenævnet har tidligere i lign sager udtalt, at udefrakommende tingester/dyr/andet ikke høre til i et panel. Ergo kan der slet ikke være tale om nogen som helst former for risiko, andet end en klar og tydelig mangel. Det eneste der burde kunne ændre dette, det er hvis de kan påvise, at du som forbruger selv har forårsaget det. Det løb er vist kørt.

Humlen i dette er selvfølgelig, at producenterne ikke kan garanteret, at det aldrig kan ske. Og derfor snakker de om en form for risiko. Men fra at ikke ville kunne garantere det, og til at man så ikke tager ansvaret når det en sjældent gang sker alligevel, det er her hvor min film knækker. Det virker så meningsløst, medmindre de omvendt er bevidst om, at der netop er stor risiko for det, men de ønsker bare ikke at stå ved det.

Det er sådanne sager jeg synes giver anledning til mistillid til producenterne (og dermed indirekte til forhandlerne).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 11:06
Thumps up herfra også
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Sagen bliver nu videregivet til forbrugerklagenævnet (...)


Så nu må vi se om der skal gå et år før der sker mere i sagen. Temmelig træls behandlingstid at gå imøde, men jeg nægter at lade den ligge uanset tiden. Skulle jeg ikke få medhold er jeg stadig ligeglad - jeg syntes stadig andre fortjener at kende til kundeplejen eller manglen på samme hos cinemagic og debatten her har da hjulpet frem til det.



Respekt herfra, Bromberg, håber du får medhold i sidste ende.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Så nu må vi se om der skal gå et år før der sker mere i sagen. Temmelig træls behandlingstid at gå imøde, men jeg nægter at lade den ligge uanset tiden. Skulle jeg ikke få medhold er jeg stadig ligeglad - jeg syntes stadig andre fortjener at kende til kundeplejen eller manglen på samme hos cinemagic og debatten her har da hjulpet frem til det.



Nåja, glemte i øvrig at ønske dig held og lykke. Men egentlig synes jeg slet ikke du har brug for det. Hvis det går som det burde, set ud fra andre lign sager, så er det her en form sag, der er afgjort i løbet af ganske kort tid, når altså de først har tid til at gribe den an. I relation til den process du nu skal igennem, så tager jeg hatten af for, at du orker det. Det er stort!


Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Nåja, glemte i øvrig at ønske dig held og lykke. Men egentlig synes jeg slet ikke du har brug for det. Hvis det går som det burde, set ud fra andre lign sager, så er det her en form sag, der er afgjort i løbet af ganske kort tid, når altså de først har tid til at gribe den an. I relation til den process du nu skal igennem, så tager jeg hatten af for, at du orker det. Det er stort!


Det er ikke en form sag, og den bliver ikke afgjort i løbet af ganske kort tid.

Jeg har selv kørt en sag mod EL-Giganten, det tog ca. 7 mdr. inden den blev afgjort til min fordel, der forlå også en tidligere afgørelse ang. fluer i tv. under mit forløb.

Den eneste grund til sagen kunne få et hurtig forløb, er at forhandleren erkender at slaget er tabt og giver sig ved at indfri kravet fra forbrugerens side, det som blev oplyst til Center For Klageløsning og som nu kører videre ved Forbrugerklagenævnet.

Vi var nogle stykker som i begyndelsen har klaget over fluer i tv'et og ved at vi vandt håbede, at det ville danne præcedens for lignende sager, men det skete desværre ikke, så alt tyder på at forbrugere med dette problem skal igennem den langsommelige process, nogle opgiver med udsigt til dette lange forløb, men ofte må man have tålmodighed hvis man vil forsøge at vinde sin sag indenfor det juridiske i disse sager.

Jeg vil blive yderst overrasket hvis denne sag ikke vindes af klageren, men udfaldet bliver sikkert ca. 6-8 mdr. sagsbehandlingstid med udfaldet, at klager vinder sagen og tilbydes indfrielse af kravet som klager sig ja til, og så skal forhandleren ikke betale de 6.000,- til Forbrugerklagenævnet da der er indgået forlig i sagen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 14:48
Jan.

Din sag var måske ikke med til at danne præcedens, men kommer der endnu en sag (eller to), så er vi ved at være derhenne, hvor forhandlerne ikke længere kan undslå sig med alverdens undskyldninger.

M.v.h.
Til top
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 10:31

Sørgelig sag for CineMagic, men hvorfor kan man ikke læse om den på Trustpilot.    

Jan

jan.h
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu