|
Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet) |
Besvar | Side <1 7891011 21> |
Forfatter | |
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(1)
|
En lille opdatering herfra.
Igpr fik jeg mail fra Center fra klagenævnet og min sag er nu afsluttet fra center for klageløsning og jeg har fået div papir til oprettelse hos forbrugerklagenævnet, som jeg anbefales at gøre. Samme dag modtog jeg mail fra Cinemagic som skriver : - Panasonic oplyser at dit TV er kontrolleret for hvorvidt der skulle være øget risiko for at der kan trænge skadedyr ind og om den tidligere reparation har nogen indflydelse. Der er ikke nogen øget risiko for dette ved dit TV og tidligere reparation har ikke indflydelse på risikoen Mærkeligt først at få en skrivelse over en uge efter, Cinemagic har givet samme besked til Juristen fra klagecenteret. Sagen bliver nu videregivet til forbrugerklagenævnet hvor en uvildig vil se på tv´et, ud fra acceptable kriterier og ikke ud fra Panasonic kriterier for produktet. - Det er ikke mærkeligt at panasonic angiver at tv´et ikke har fejl og mangler, ved en undersøgelse af eget produkt (ift problematikken). Så nu må vi se om der skal gå et år før der sker mere i sagen. Temmelig træls behandlingstid at gå imøde, men jeg nægter at lade den ligge uanset tiden. Skulle jeg ikke få medhold er jeg stadig ligeglad - jeg syntes stadig andre fortjener at kende til kundeplejen eller manglen på samme hos cinemagic og debatten her har da hjulpet frem til det. |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stort pøj pøj med sagen Bromberg 5
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Også herfra,håber du får noget ud af at forsætte. Mvh. |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak:) og håber da jeg får medhold, både for min egen skyld selvfølgelig, men også som forbruger i det hele taget
|
|
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
|
Godt at du holder fast, så der kan komme en afklaring, istedet for at man bliver spist af med forhandler/producents (inhabile) "afgørelser"
Held og lykke!
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det mærkelige er at Panasonic/forhandler oplyser, at der ikke er nogen øget risiko. Faktum er, at der er fluer i. Det er ufravigeligt. Så hvordan de så når frem til at snakke om risiko, det er mig en gåde.
Forbrugerklagenævnet har tidligere i lign sager udtalt, at udefrakommende tingester/dyr/andet ikke høre til i et panel. Ergo kan der slet ikke være tale om nogen som helst former for risiko, andet end en klar og tydelig mangel. Det eneste der burde kunne ændre dette, det er hvis de kan påvise, at du som forbruger selv har forårsaget det. Det løb er vist kørt. Humlen i dette er selvfølgelig, at producenterne ikke kan garanteret, at det aldrig kan ske. Og derfor snakker de om en form for risiko. Men fra at ikke ville kunne garantere det, og til at man så ikke tager ansvaret når det en sjældent gang sker alligevel, det er her hvor min film knækker. Det virker så meningsløst, medmindre de omvendt er bevidst om, at der netop er stor risiko for det, men de ønsker bare ikke at stå ved det. Det er sådanne sager jeg synes giver anledning til mistillid til producenterne (og dermed indirekte til forhandlerne). |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Thumps up herfra også
|
|
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
Respekt herfra, Bromberg, håber du får medhold i sidste ende. |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nåja, glemte i øvrig at ønske dig held og lykke. Men egentlig synes jeg slet ikke du har brug for det. Hvis det går som det burde, set ud fra andre lign sager, så er det her en form sag, der er afgjort i løbet af ganske kort tid, når altså de først har tid til at gribe den an. I relation til den process du nu skal igennem, så tager jeg hatten af for, at du orker det. Det er stort!
|
|
Bruger udmeldt 37
-- Oprettet: 08-Juli-2013 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke en form sag, og den bliver ikke afgjort i løbet af ganske kort tid. Jeg har selv kørt en sag mod EL-Giganten, det tog ca. 7 mdr. inden den blev afgjort til min fordel, der forlå også en tidligere afgørelse ang. fluer i tv. under mit forløb. Den eneste grund til sagen kunne få et hurtig forløb, er at forhandleren erkender at slaget er tabt og giver sig ved at indfri kravet fra forbrugerens side, det som blev oplyst til Center For Klageløsning og som nu kører videre ved Forbrugerklagenævnet. Vi var nogle stykker som i begyndelsen har klaget over fluer i tv'et og ved at vi vandt håbede, at det ville danne præcedens for lignende sager, men det skete desværre ikke, så alt tyder på at forbrugere med dette problem skal igennem den langsommelige process, nogle opgiver med udsigt til dette lange forløb, men ofte må man have tålmodighed hvis man vil forsøge at vinde sin sag indenfor det juridiske i disse sager. Jeg vil blive yderst overrasket hvis denne sag ikke vindes af klageren, men udfaldet bliver sikkert ca. 6-8 mdr. sagsbehandlingstid med udfaldet, at klager vinder sagen og tilbydes indfrielse af kravet som klager sig ja til, og så skal forhandleren ikke betale de 6.000,- til Forbrugerklagenævnet da der er indgået forlig i sagen. |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jan.
Din sag var måske ikke med til at danne præcedens, men kommer der endnu en sag (eller to), så er vi ved at være derhenne, hvor forhandlerne ikke længere kan undslå sig med alverdens undskyldninger. M.v.h. |
|
jan.h
Bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sørgelig sag for CineMagic, men hvorfor kan man ikke læse om
den på Trustpilot. Jan |
|
jan.h
|
|
Besvar | Side <1 7891011 21> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |