recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Zensor 1 ax ophæng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Zensor 1 ax ophæng

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
TJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Zensor 1 ax ophæng
    Sendt: 16-Juli-2018 kl. 21:07
Ja, det er helt sikkert læsninger i den rigtige retning, MEN når Hi-Fi-Klubben skriver at højtaleren er “særdeles nem i opsætning og brug” så understreger det bare at hverken Producent eller forhandler har prøvet at sætte sig i slutbrugeren sted. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af TJE TJE skrev:

Gummidupperne er ca 2,5 cm... minijack stikker vel 4 cm ud 😂
AUX in kunne klares med et vinkel minijackstik.
Men der er stadigvæk power kabel stik som skal holdes fri af væggen.

Selv ville jeg nok montere en træklods på ca. 1,5-2 x ca. 5cm x højttaler bredde på væggen (også af hensyn til basport som vender bagud).
Og så montere en kort skrue herpå til ophæng, og anvende de dupper (ca. 1cm som er bregnet til fødder) som afstand i højttaler yderkant mod træklods til stabilisering .
Og en tilsvarende klods med dupper nederst på højttaler, så der bliver ens afstand mod væg.

Den medleverede med lange dupper lyder som tiltænkt at højttaler skal tiltes på skrå nedad?

Mvh. JørgenT
Til top
TJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 20:32
Gummidupperne er ca 2,5 cm... minijack stikker vel 4 cm ud 😂
Til top
TJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 20:26
Ja, umiddelbart tror jeg desværre, at de bliver hængt op uden stofpladen. Igen en understregning af at Dalis design-afdeling ikke har tænkt produktet til ende mhp at sikre slutbrugeren et flot finish. Det vil jeg skrive til dem, så de kan lave noget der er bedre i fremtiden. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af TJE TJE skrev:

Problemet er bare, at design ikke er tænkt til ende, med de ledninger, som skal stikkes ind bagi og fylder mere bagud end de gummidupper der følger med. 
Hvor lange er de medlevere lange dupper egentlig?
Det er vanskeligt at bedømme ud fra tegning 3B Confused
Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af TJE TJE skrev:

Jeg har fundet en løsning, som er bestilt og ventes at ankomme i morgen: https://www.vogels.com/en/c/vlb-200-loudspeaker-wall-mounts
Som ikke just bliver pæn, men teenageren bliver tilfreds. 
Vil den løsning ikke give et problem med at forreste klemmebeslag trykker på front stof pladen, eller er beslag så tyndt at det kan sidde under frontplade?

Og ja, jeg vil give dig ret i at væg ophængs designet bestemt ikke er gennemtænkt. Confused
Mvh. JørgenT
Til top
TJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 20:12
Jeg har fundet en løsning, som er bestilt og ventes at ankomme i morgen: https://www.vogels.com/en/c/vlb-200-loudspeaker-wall-mounts
Som ikke just bliver pæn, men teenageren bliver tilfreds. 

Dali har udviklet et produkt, som ser lækkert ud og fungerer fint. Problemet er bare, at design ikke er tænkt til ende, med de ledninger, som skal stikkes ind bagi og fylder mere bagud end de gummidupper der følger med. Højtaleren kommer til at dingle rundt på et søm, som stikker langt ud af vægen. Designmæssigt for slutbrugeren må Dali Zensor 1 AX siges at være: ikke bestået. 

Løsningen med en lang skrue (som selvfølgelig ikke følger med) er uholdbar, når gummidupper er kortere end ledninger til el og minijack i højtalerens nederste del. Højtaleren kommer simpelthen til at hænge skævt. 

Og den lokale Hi-Fi-klub har ikke haft en kvalificeret voksen medarbejder hjemme i 14 dage til at yde bare en nogenlunde acceptabel service. Som kunde i 35 år bliver det i En anden afdeling der bliver handlet ind næste gang.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af TJE TJE skrev:

Jeg har købt et sæt Dali Zensor 1 AX til min datter og har store problemer med ophæng, da der stikker gummidutter og jackstik ca 4 cm ud nede i bunden og ophæng i toppen sidder helt kompakt inde i kabinettet. 
Hvordan løste du det problem? Har du et godt råd til et ophæng, som kan sikre en solid ophængning og optimering af lyden på teenageværelset?
Jeg har et sæt passive Zensor 1 stående på hylde, men kan se at AX version bagside er væsentlig anderledes  Smile

Prøv at spørge Hifiklubben hvad de anbefaler Wink

EDIT: Det er altid en god ide at læse manual LOL

Se side 3 - Figure 3B og side 8:
If hung on a wall, mount the larger bumpers on the rear edges of the speakers. The speakers are hung on a wall using one screw (be sure to use a screw appropriate for the wall type) mounted in the wall. The screw must fit the wall bracket on the rear side of the speaker, see Figure 3B

Så du skal have en MEGET lang skrue ø4,5mm som stikker 6cm ud fra væg, og så burde der være 4 stk lange "bumpers" med i kasse til at montere på nederste del af højttalere.


Redigeret af JørgenT - 16-Juli-2018 kl. 19:20
Mvh. JørgenT
Til top
TJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 16:26
alt ok - tak for hurtigt svar 👍
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 14:25
Har ikke købt dem, så ved det ikke :-(

Til top
TJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 09:59
hej Borreboy, 

Jeg har købt et sæt Dali Zensor 1 AX til min datter og har store problemer med ophæng, da der stikker gummidutter og jackstik ca 4 cm ud nede i bunden og ophæng i toppen sidder helt kompakt inde i kabinettet. 
Hvordan løste du det problem? Har du et godt råd til et ophæng, som kan sikre en solid ophængning og optimering af lyden på teenageværelset?

Bh
Thomas
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af HHH HHH skrev:

Jeg har et sæt almindelige Dali Zensor og de har været monteret på den nævnte metode og det har fungeret ganske glimrende.
Der medfølger et sæt gummidutter som er en cm tykke til montering på bagsiden, så der er fint plads til kabler.
Hvis du er interesseret i et sæt passive Zensor 1, så har jeg et til salg ;)

Fedt, tak for det :-)
De skal være aktive ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu