recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 40" LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 40" LCD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jason E Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 40" LCD
    Sendt: 10-September-2006 kl. 19:44

Hej

Mit gamle billedrørs TV er gået istykker og jeg står nu desperat og mangler et nyt TV og vil gå efter et fladskærms TV.

Jeg har søgt meget omkring efter informationer der kan hjælpe mig med at beslutte hvilket fladskærms tv jeg skal købe. Jeg ret vild med Samsung, dels fordi jeg syntes de har haft en god billedkvalitet samt et rigtigt flot design. Men jeg har ikke kunnet finde de væsentlige forskelle på følgende modeller, så jeg håber i kan andbefale hvilket TV jeg bør købe. Jeg har fundet frem til følgende modeller fra Samsung: LE40R73BD og LE40M61B.

Deler i min opfattelse af at det er gode forslag til prisen?

Håber i kan hjælpe da jeg ikke er særligt godt inde i det tekniske omkring fladskærme...!

Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 20:59
Hvis jeg var dig, set i bakspejlet af hvad jeg har været ude for vedr. Samsung LCD af 2 modeller LE40M61B og LE40M71B ville jeg kigge mig lidt omkring herinde, da jeg syntes at Samsung var lidt negativ kritik for tiden ikke mindst fra mig men også fra andre. Ved ikke hvordan det er med pixel fejl på andre modeller men på Samsung har den været katastrofral for mit vedkommende, har fået byttet til min 5 model for det samme, og på min 5 har jeg også pixelfejl, nåede ikke engang at benytte plug and play opstarten før jeg opdagede pixelfejlen igen.
Til top
Jason E Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 21:37

Er det specielt for Samsung at der er problemer med Pixel fejl eller er der andre mærker man skal passe på?

Hvad med billedkvaliteten, er den god på de TV du har haft - det kan være ret svært at se i butikkerne? (hvis du ser bort fra Pixel fejl selvfølgelig)

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 21:51
Hvis du går op i billedkvalitet og du kunne lide den du havde på dit CRT TV, så er det nok slet ikke LCD TV du bør kigge på. Især ikke når du kigger på TV i 40" størrelsen.

Ja, nu bliver jeg nok snart kendt som plasma-trolden, men jeg synes det virker som om, at alt for mange slet ikke overvejer plasma, som altså er den eneste af de to flade teknologier, der kan give et billede der er ligeså godt som et CRT TV kan.

Panasonic og Pioneer er de førende på plasma fronten. Et Panasonic i 42" burde snildt kunne erhverves for mindre end den lille formue et Samsung LCD TV på 40" koster.
Til top
Jason E Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 21:59

Har godt læst lidt herinde omkring LCD/plasma.... Jeg må nok hellere besøge en butik hvor jeg kan se et plasma TV. Problemet er nok med plasma TVét at jeg faktisk kun lige har plads til det 40" Samsung da der ikke ser sidehøjtalere! (Nå, måske jeg kan overbevises om det plasma så en omrokering af stuen bliver nødvendig).

Er der et bestemt Panasonic der kan anbefales eller er man sikker på kvaliteten hvis det bare er Panasonic?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 22:06
Tjo. Kig efter PV60 eller PV600 i de forskellige størrelser der er. Så er det svært at gå forkert i byen. PV60 fås i 37". Eftersom du kommer fra et CRT TV vil det vel stadig være større?

Men hvad er budgettet? Der er fælleskøb på et Pioneer til 19k lige nu. Leveringen kan tage lidt tid, hvilket lyder som et problem, men det er nok noget af det bedste overhovedet.

Redigeret af Naiera - 10-September-2006 kl. 23:11
Til top
Jason E Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 22:18

Budgettet hedder max max 20k.

Ja fælleskøb er et problem da jeg sidder her lige nu uden TV så det er sku lidt for trist. Troede ikke man kunne få plasma i 37" - det lyder som den helt perfekte skærm til mig, må lige se lidt nærmere på den!

Håber jeg bliver overbevidst som plasmakvaliteten, for jeg må indrømme at jeg har været lidt skuffet over de LCD jeg har set. Har bare regnet med at kvalitetsproblemet for LCD blev løst når der kom digitale kanaler engang i fremtiden!

Men mange tak for ovenstående, nu har jeg virkelig noget at få undersøgt - du er vel ikke den eneste der foretrækker Plasma frem for LCD????

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 23:17
Nej, jeg er helt sikkert ikke den eneste der foretrækker plasma. Man kan nærmest sågar sige, at plasma "faktuelt" er bedre, da LCD-teknologien er meget problematisk af forskellige årsager. Det er ikke noget der umiddelbart kan løses, ved blot at gøre TV-kanalerne digitale. Der skal ændres markant på den måde, man laver LCD TV på, og det er ikke noget der sker lige med det samme.

Hvis du er skuffet over LCD, så må vi da håbe at du kan lide plasma, for ellers er der jo næsten kun DLP og et "nyt" CRT tilbage at kigge på  DLP er så bare minimum 42", og fylder en del mere bagud end en fladskærm, så det er nok ikke så nemt at finde plads til...

Husk ikke at blive skræmt over "lave" plasma opløsninger, når du ser den sparsomme information der umiddelbart er at finde i butikkerne. 1024*768 er rigeligt, også til noget fin HD. Da f.eks. et 1366*768 LCD TV mister opløsning under billedbehandlingen, så får man reelt mere ud af en normal plasma opløsning. De 20k er mere end rigeligt til at få købt et godt plasma TV. Husk også at købe en god DVD-afspiller (dvs. ikke en der koster en plovmand i Aldi) med HDMI, ellers kommer det ikk' til at se så godt ud.
Til top
Jason E Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 23:44

Ok - Tusind tak for god og rådgivning og argumentation. Jeg må ud og besøge nogle butikker for at se hvad de har. Jeg prøver at gå efter det 37" plasma fra Panasonic du nævnte.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 23:57

Nu har spørgsmålet om, hvor vidt man skal vælge plasma eller LCD, vel også noget at gøre med, hvordan rumforholdene i ens TV-stue er.

Alle plasma-teknologiens fortræffeligheder til trods, så mener jeg nu alligevel at det er temmelig nødvendigt med en vis afstand imellem TV'et og lænestolen eller sofaen. Ellers kan pixel-størrelsen på et 42-50" plasma-TV nemt komme til at virke for dominerende, når man kigger på skærmen.

Til små TV-rum - med en kortere afstand til skærmen - mener jeg så til gengæld at LCD gør sig bedre end plasma, p.g.a. en "finere" pixel-opløsning.

Redigeret af musicus - 10-September-2006 kl. 23:58
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 07:44

Til tv kigning...og med bufgette her på 20k,er der ingen tvivl efter min mening:Enten Pana,37 eller 42,eller Pioneer på fælleskøbet.Prøøøøv om ikke det måske var muligt at vente....fælleskøbet er klart det bedste køb,da det er et virkelig lækkert tv.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 07:57
Jeg har dælme ikke lyst til at sidde tæt på et LCD TV og kigge på al det LCD-halløj der sker på skærmen. Det ville jo være direkte grimt. Halvanden meter fra det 42" PV60 de havde i TC var rigeligt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu