recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera vs iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kamera vs iPhone

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 16:04
Canon eos m er også et godt system kamera.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 07:34
Både konen og jeg har en Samsung Galaxy S7, der tager udemærket billeder. Der ud over har vi en Nikon spejlrefleks kamera.

Jeg er aldrig på tur uden jeg har vores spejlrefleks med. Dette også om det blot er en lille tur i skoven. Dengang jeg købte den, var jeg nervøs for om jeg ville få den brugt pga. størrelsen. Men det er gjort til skamme. I praksis syntes jeg ikke det synderligt bøvlet at have den med rundt.

Jeg har dog en 18-105 linse, der fungerer som en acceptabel allround linse. Det er udelukkende den der er på når vi er på tur. Skulle jeg til at have ekstra linser og andet udstyr med, ville holdningen nok være en anden.


Redigeret af Silentbob - 09-Maj-2017 kl. 07:37
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:



Hvad siger I? Kan en iPhone 7 tage lige så gode billeder som et billigt spejrefleks?

Den vil ikke tage ligeså gode billeder som et kompakt kamera til 4000kr - og altså heller ikke et spejlrefleks.
 

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Gå efter et kamera med en sensor på mindst 1" ellers kan du ligeså godt anvende mobilen.


Undskyld mig, men det er noget vrøvl!

M.v.h.


Kanon, så ved jeg det
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 11:55
Fotos
Her er en række billeder fra Flickr fra diverse kameraer:
Iphone 7
Fujifilm X70
Panasonic Lumix DMC-TZ80
Panasonic Lumix DMC-ZS100/TZ100
Canon Powershot G9 X mark I
Canon Powershot G7 X Mark II

Forstør evt. billedet nederst i højre hjørne. Se evt. detaljer om optagelsen for billedet.
Håber det giver en fornemmelse af hvad de forskellige kameraer kan.

/Erik
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Fotos
Her er en række billeder fra Flickr fra diverse kameraer:
Iphone 7
Fujifilm X70
Panasonic Lumix DMC-TZ80
Panasonic Lumix DMC-ZS100/TZ100
Canon Powershot G9 X mark I
Canon Powershot G7 X Mark II

Forstør evt. billedet nederst i højre hjørne. Se evt. detaljer om optagelsen for billedet.
Håber det giver en fornemmelse af hvad de forskellige kameraer kan.


Må nok sige, at jeg NORMALT også ville vælge kamera frem for telefon. Men jeg bliver i tvivl, når jeg ser de billeder, taget med iPhone, i linket! Dog er der ét af dem, taget med iPhone som har lodrette striber, når man ser det tæt på. Hvad skyldes det? Ses tydeligt, når man henter billedet til computeren.

Og HELDIGVIS er ikke ALLE billederne taget på højkant, som langt de fleste desværre hat fået for vane!


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 21:59
Jeg understreger igen - med et mobilkamera skal man ALTID stå helt up front, for at få noget på sit billede. Det er i.m.o. ubrugeligt, når man taler f.eks. en ferierejse m.v. Ja, man kan få billeder af Frihedsgudinden, når man sejler ude på vandet, men ikke en ski' detaljer eller noget. Det kan man, med et rigtigt kamera....

M.v.h.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 09:46
Tusind tak for hjælpen alle sammen!
Jeg har fået lov at låne et kamera i en fotobutik når vi skal på ferie næste gang. Så kan jeg lige prøve om det er noget for mig og om billederne bliver tilpas meget bedre end mobilen. Det tror jeg dog de gør og det er også det jeg forstår på jer.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 10:22
Nu ved jeg ikke lige hvad Du har lånt. Men et godt kompromis er:


Kameraet er god for både næroptagelser samt til zoom. Ligeledes har den en søger der gør at der kan holdes godt fast på kameraet. Søgeren er ikke et at de bedste men er god ved stærkt sollys. Dette kamera kom frem sidst år i januar og er stadigvæk meget populær blandt brugerne. Med dette apparat får man et alsidigt kamera med 1" censor der alt andet lige altid vil være en fordel. Kan optage i RAW format. Apparatet optager ligeledes  4K for video. Er lidt dyrere men Du får et kamera der er langtidsholdbar.
/Erik
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 10:27
Jeg ved ikke endnu hvad jeg låner, det er desværre først til september det er aktuelt :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg ved ikke endnu hvad jeg låner, det er desværre først til september det er aktuelt :)


Men det vigtigeste spørgsmål er, gider du af slæbe rundt på det ?
et tungt kamera der ligger på hotelværelset laver ikke bedre ferie billeder
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 11:00
Jeg har lige været downunder med familien og normalt har jeg mine DSLR og de bedste objektiver med på ryggen, men da det godt kunne blive en ret hård tur når vi skulle ud og vandre rafte etc.
Så valgte vi blot at tage et Canon G15 med, samt at vi havde hver vores iPhones medbragt, på videosiden havde vi et fantastisk Panasonic Recorder og så fik vi investeret i et Go Pro Hero 5.
 
Go pro Hero5 rykker bare for vildt, og sammen med et G15 var alle muligheder faktisk dækket rigtig godt ind og med et rigtig godt resultat. Jeg er glad for at vi ikke bare havde vores telefoner med.
 
Som fotograf havde jeg aldrig troet at jeg vil kunne falde for et Go Pro kamera, men hold nu k... nogle oplevelser der er blevet skudt både som video men også som still og det er uden zoom.
 
Skulle jeg på safari, så var der ingen tvivl om at mine DSLR skulle med sammen med objektiver med de store brændevidder, jeg havde nu også taget mit G15 og bestemt også et Go pro med
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu