recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS tester Panasonic OLED  TX-65EZ1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 10:59
Hvad er nemt, Bent?
Der er jo ret få som oplever problemer, så så nemt kan det da ikke være?

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Nu må I/du s... tage bangebukserne af. Problemet var 10x værre under plasma-æraen og langt de fleste anmeldelser nævner specifikt bekymringerne omkring burn-in, og at de netop IKKE manifesterer sig i faktisk fastbrændte billeder under normal brug på OLED.

Hvis du konstant kører din bil med RPM i de røde felt, så vil motoren nok også stå af før tid, men kræver du at motorjournalister tester hvad denne periode er? Med bilen kan du undlade at køre i det røde felt konstant og med OLED kan du jo lade være med at tænde TV'et på TV2 News for derefter at tage på ferie i en uge.

Det grænser altså lidt til hysteri og BT-overskrifter

Redigeret af Torben Rasmussen - 23-Maj-2017 kl. 12:26
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Nu må I/du s... tage bangebukserne af. Problemet var 10x værre under plasma-æraen og langt de fleste anmeldelser nævner specifikt bekymringerne omkring burn-in, og at de netop IKKE manifesterer sig i faktisk fastbrændte billeder under normal brug på OLED.

Hvis du konstant kører din bil med RPM i de røde felt, så vil motoren nok også stå af før tid, men kræver du at motorjournalister tester hvad denne periode er? Med bilen kan du undlade at køre i det røde felt konstant og med OLED kan du jo lade være med at tænde TV'et på TV2 News for derefter at tage på ferie i en uge.

Det grænser altså lidt til hysteri og BT-overskrifter
Jeg går ud fra at du i begrebet "I" inkludere mig. Jeg er ikke bange for noget. Der i mod har jeg det sådan, at er der noget som jeg er usikker på, så bruger jeg ikke rigtigt mange penge på det. I min verden er det sund fornuft - og min afgørelse. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 12:55
Helt enig med John.
Problemet foreligger og tråde har fyldt det. Måske en løsning på problemet er bedre end at minimere det.
Hvem vil købe et TV, når man ved at problemet viser sig. Og hvor længe tør man have apparatet igang, før problemet viser sig og efterfølgende skærer sig ind i ens blik. Mere end 3 timer, 5 timer?
Sikkert er det, som Torben skriver, at problemet kan fremprovokeres.


Redigeret af bentpetersson - 23-Maj-2017 kl. 13:01
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Nu må I/du s... tage bangebukserne af. Problemet var 10x værre under plasma-æraen og langt de fleste anmeldelser nævner specifikt bekymringerne omkring burn-in, og at de netop IKKE manifesterer sig i faktisk fastbrændte billeder under normal brug på OLED.

Hvis du konstant kører din bil med RPM i de røde felt, så vil motoren nok også stå af før tid, men kræver du at motorjournalister tester hvad denne periode er? Med bilen kan du undlade at køre i det røde felt konstant og med OLED kan du jo lade være med at tænde TV'et på TV2 News for derefter at tage på ferie i en uge.

Det grænser altså lidt til hysteri og BT-overskrifter
Thumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Altså nu "tester" jeg blandt andet et 2016 OLED-panel i stuen hver dag. Det bruges uden hensyn, kører til tider i weekender i langt over 5 timer i bl.a. spil eller med logoer i hjørnerne. Jeg har også plasma-tv og bunkevis af LCD-skærme. Se evt. min kommentar i Hothers tråd.

Som jeg også nævner her, kan burn-in opstå på alle skærmteknologier. Retention er noget typisk forbindes med selv-emitterende skærmteknologier. Status herhjemme er, at vi har burn-in på 2 LCD-skærme (Dell-skærm og iPad 2), men ingen burn-in på andre skærmteknologier.

Skal samme advarsel ikke nævnes i anmeldelser af LCD-skærme, Bent?






Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Maj-2017 kl. 13:36
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg går ud fra at du i begrebet "I" inkludere mig. Jeg er ikke bange for noget. Der i mod har jeg det sådan, at er der noget som jeg er usikker på, så bruger jeg ikke rigtigt mange penge på det. I min verden er det sund fornuft - og min afgørelse. 

Kommentaren med "bangebukserne" var nu ikke møntet på dig, men på de sensationsoverskrifter Bent gerne vil slå op.

Hvis dit brugsmønster passer med dét, der potentielt giver issues på OLED, så giver det jo fint mening ikke at købe. At teste det kritiske brugsmønster er bare ikke en 5 timers session med Kanal5.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 13:42
Måske en god idé, Rasmus, hvis problemet er stort. Dog hører man mest om OLEDS burn in-problemer, selv om markedsandelen er meget minimal.

Ofte hører pris og kvalitet sammen, men gælder det også OLED?

Redigeret af bentpetersson - 23-Maj-2017 kl. 14:07
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig med John.
Problemet foreligger og tråde har fyldt det. Måske en løsning på problemet er bedre end at minimere det.
Hvem vil købe et TV, når man ved at problemet viser sig. Og hvor længe tør man have apparatet igang, før problemet viser sig og efterfølgende skærer sig ind i ens blik. Mere end 3 timer, 5 timer?
Sikkert er det, som Torben skriver, at problemet kan fremprovokeres.

Hør her - i februar tog jeg på en 5 dages ferie i lalandia, da jeg kom hjem ser jeg til min store forskrækkelse at tv´et ikke var slukket imellemtiden.

Ingen burn in, så den famøse 5 timers test har været kørt ihvertfald, dernæst så kører kanal 6 meget ofte hver lørdag fra kl ca 12 til midnat - Ingen burn in. Skulle det nogensinde ske, jamen så må jeg beskylde mine forbrugsvaner for det, men det gør stadig ikke at lcd vill blive foretrukket. 
Men OLED skal jeg ikke bekymre mig om insekter i min skærm og jeg kan få klare farver fra min chaiselong del i sofaen.

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 13:48
Bromberg. Har dit OLEDtv fået problemer med selv at tænde eller kan det ikke selv slukke?

@Torben

Jeg forstår ikke dit sjove ord bangebukserne. Vil du forklare, hvad du mener?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Måske en god idé, Rasmus, hvis problemet er stort. Dog hører man mest om OLEDS burn in-problemem, selv om markedsandelen er meget minimal.

Ofte hører pris og kvalitet sammen, men gælder det også OLED?

Altså, vi skal jo nok sætte spot på det, hvis vi finder det. Det synes jeg i øvrigt også, at vi allerede har gjort. I en test af EG960V fremviste vi, at der var et kanallogo fra tidligere udlån. I flere anmeldelser beskriver vi risikoen. Jeg er åben om, hvad jeg selv oplever på et 2016 OLED-panel (2x retention, som forsvandt næste det blev tændt). Jeg er sikker på, at du ville vide dette, hvis du læste vores anmeldelser fra ende til anden, Bent.

Men man skal jo omvendt heller ikke male fanden på væggen. Det er slet ikke i samme kaliber som i plasma-dagene. I vores anmeldelser nævner vi heller ikke følgende:
- LCD og OLED-tv kan knække under transport
- Tordenfluer kan finde vej ind i LCD-paneler fordi de er bygget i lag
- Lader du et LCD-tv stå tændt udover specifikationen, så er der fare for permanent burn-in
- LCD-tv bruger i de fleste tilfælde PWM til at styre lysdioder, hvilket kan genere folk med overfølsomhed ift. flimmer
- Visse LCD-tv med quantum dots indeholder det giftige stof cadmium
- Det er usundt at spise sin skærm, uanset teknologi
- Hælder du mælk udover din LCD-skærm, kan den gå i stykker

Find selv på flere. Det bliver til tider lidt for hysterisk til at man kan tage det seriøst. Du kan ødelægge alle typer produkter, hvis du kører dem hårdt nok. Lige fra en Ford til en Ferrari. Så er spørgsmålet naturligvis om pris og kvalitet hører sammen, når det gælder Ferrari? Beer



Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Maj-2017 kl. 13:57
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Bromberg. Har dit OLEDtv fået problemer med selv at tænde eller kan det ikke selv slukke?

@Torben

Jeg forstår ikke dit sjove ord bangebukserne. Vil du forklare, hvad du mener?


Jeg har haft lidt problemer med min harmony Remote der ikke altid vil slukke skærmen. Derfor har jeg måtte aktivere den lille røde diode så jeg kan se når skærmen ER slukket
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu