recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 30>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hej John jeg er lidt nysgerrig, hvordan driver de Classé forstærker enlig de 802'ere? 

Har selv et par 802 D3 stående og havde en kamp med at finde forstærkere der kunne drive og spille dem op, du ved rigtig op, derfor mit spørgsmål.

Jeg har selv et par Mark Levinson No 33, de rigtige og "ikke H modellen" med en seperat 230V 13 amp. sikringsgruppe til hver effekttrin, hvilket faktisk ikke er nok til fuld udnyttelsen af hele potentialet i forstærkeren, men det er en anden snak. 

Det er et rigtig godt spørgsmål! 

Jeg har helt tydeligt en anden lyd efter opgraderingen fra lyngdorf som var på 200w. 
Om der skulle 400w eller 600w til for at det gav det overskud jeg hører skal jeg ikke kunne sige men 200w var ihvertald ikke nok til de sang helt perfekt. 




Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Lyngdorf og Classé m 600 er jo også 2 vidt forskellige teknologier.

Lyngdorf er kl.D og Classé er kl A/B 

Personligt synes jeg der mangler en del endnu før kl.D spiller musikalsk og med den glød kl.A / kl. A/B og rør kan 

Bortset fra det så stor tommelfinger op for dit system, det måtte gerne stå her ;-) 

Det har du helt ret iSmile

Om alle kl.D er sådan skal jeg ikke kloge mig på. Men der skal være forskel på en stereo forstærker til 8.000 Og et sæt monoblokke til 100.000 kr HansenLOL
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 08:57
Efter oplægget fra Vicoustic har jeg bestilt lidt pakker som kom hjem:



Vicoustic Mega Bass Extreme er super lækkert bygget og bakket godt ind i et solidt kabinet

Til at holde elementerne på plads laver Vicoustic små træ elementer som base og til imellem hvert element. Finish passer perfekt til højtrallerne i sort ask og super høj kvalitet.





så blev de sat på plads i hjørnerne:) 

Glæder mig til at få de gamle plader ned som støver og bare ikke ser pæne ud. 


Redigeret af JohnConnor - 21-September-2018 kl. 16:34
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 21:18
Når man handler en del på nettet oplever man sjove, mærkelige og skræmmende ting. 
I de sidste par år har jeg nærmest ikke kunne sende eller modtage en pakke uden en skade af en art.

Denne gang skulle dog være anderledes. Den lyse træsort på B&W HTM1D skulle endelig skiftes til én med sort finish fra Tyskland. Og da manden har et firma skulle de ske på palle i original indpakning og med et dansk professionelt shipping firma - Intet kunne gå galt!

Modtog så dette foto i dag



Hvis noget tænker "det billede vender på hovedet" så er svaret NEJ - Kun selve kassen Clap

Den ankommer i morgen og er spændt på hvordan mit held er denne gangLOL
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 21:45
Hvis det var mig som fik sådan et billede fra afsenderen, så var tankerne om hvad ellers som kan være galt med indholdet godt i gang hos mig...måske en baghøjtaler i stedet, eller en center i samme farve som den som skal skiftes Wink ønsker dig held og lykke med dit køb, håber alt er som det skal være..
Mvh Frank 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 19:25

Så kom den store bamse endelig hjem Clap

Den havde brugt 2 dage på hovedet men heldigvis stod den 100 % snorlige ved ankomst alligevel. 
En ven kom forbi og gav en hånd med at bære ind. 

Monoblokken blev sat til og kabler trukket - Hold nu kæft hvor den synger med en kæmpe effekt forstærker til!!!!Shocked

Og se den lige.. Skal jeg selv sige det er opgraderingen den lille omkostning værd i forhold til lyst kirsebær finish !


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 20:41
Godt nok noget af en center.
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 21:42
Den center er vulgært stor.. Og hammerlækker Thumbs Up

Edit:

Én ting har jeg dog altid tænkt over ved den center, og det er placeringen på gulvet. 
Ved godt den er designet til det, men hvad er erfaringerne med at løfte/vinkle den bette sag ? Tænker på reflektioner fra gulvet og diskanthøjde osv..


Redigeret af Boddicker - 01-Oktober-2018 kl. 21:48
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

Den center er vulgært stor.. Og hammerlækker Thumbs Up

Edit:

Én ting har jeg dog altid tænkt over ved den center, og det er placeringen på gulvet. 
Ved godt den er designet til det, men hvad er erfaringerne med at løfte/vinkle den bette sag ? Tænker på reflektioner fra gulvet og diskanthøjde osv..

Det er lidt som alt andet i livet et kompromisSmile

For mig har den helt store center 2 store fordele over næsten alle andre på markedet.

  • Diskant og mellemtone matcher helt ned på kabinet 100 % fronterne.
Har man hørt den samme mellemtone i 803 og 802 A/B testet forstår man hvad de store runde kabinet i 802/800 gør - Langt bedre opløsning

  • Den kan spille med en lyd som er større med og kraftfuld end noget andet på markedet i full range eller lavt delt - Og det kan høres. 
Mange tror at centeren ikke får dybe toner, men selv med 3x8" står enhederne og hamrer derud af i de fleste film! 

Ulempen er som du siger at den er langt nede men det er ikke anderledes and andre center højttalere som er under lærred. Alternativet er at løfte den op og få et mindre og højere placeret billede hvilken jeg ikke gider. Sidste mulighed er AT lærred hvilket jeg hverken ønsker for lyden eller synet. ELSKER at se den store center i hverdagenLOL
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2018 kl. 22:13
https://youtube.com/watch?feature=share&v=2ztusqklTfY

Tjek den her omkring monoblokke i Surround og valg af processorClapClapClap

Kan anbefale at følge hans kanal


Redigeret af JohnConnor - 08-Oktober-2018 kl. 22:15
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 08:41
Den center er tungere end min vaskemaskine... Shocked
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Den center er tungere end min vaskemaskine... Shocked

Og lyden er helt sikkert også bedre LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu