recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 30>
Forfatter
Besked
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 09:48
Hvad er det for en model den der Lyngdorf?

Henrik Wilken


Redigeret af hw1270 - 12-August-2020 kl. 09:49
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

Hvad er det for en model den der Lyngdorf?

Henrik Wilken

Hej Henrik 

Det er deres første Surround model MP50. 

De har siden lanceret MP40 som lillebror og MP60 som storebror. 

Mp50 kan decode 12 kanaler. Så 7.1+ 4 x atmos 
MP60 kan så vidt jeg husker 16 kanaler. 

For mig er det rigeligt med de 12 i første omgang :) 
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 14:23
Tak for svar. Ved du om de ellers er ens? Jeg tænker på lyden og mulighederne i roomperfect.

Tak
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

Tak for svar. Ved du om de ellers er ens? Jeg tænker på lyden og mulighederne i roomperfect.

Tak

Der er lidt forskel på digitale udgange og kanaler:
 


Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 12:20
Hvordan er lydoplevelsen efter højttalerne kom bag læredet? og så et  tillykke med din Lyngdorf, den skal du nok blive glad for, er lidt spændt på hvordan du oplever stereo med den?

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hvordan er lydoplevelsen efter højttalerne kom bag læredet? og så et  tillykke med din Lyngdorf, den skal du nok blive glad for, er lidt spændt på hvordan du oplever stereo med den?

Frank

Jeg er helt vildt tilfreds med lyden som endelig er der hvor effekterne og dem der taler er placeret. 
Synes ikke jeg hører forskel før og efter i forhold til deltaljer etc. 
Vi lavede blindtest en dag med en prøvestykke jeg fik og hverken fruen eller jeg bestod :)

På stereo siden er den 100% som den oplevelse skal være.
Der er intet at komme efter i forhold til detaljer, klang og stereo perspektiv. Føler den er bedre med Room Perfect som er første gang et Auto EQ system har givet den følelse:)



Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 16:49

På atmos delen faldt valget efter mange timer på Google på FPM5 fra B&W som er 10cm dybe med to små mellemtoner og diskant. De har meget samme lød som de andre bagkanaler og et solidt kabinet. Indbygning blev for bøvlet i et kælderrum indtil videre

Ophæng er lidt hjemmelavet da jeg gerne vil undgå refleksioner direkte i gulvet så vidt muligt og have lyden hen til sofaen i 45grader - alle højttalere sidder 45 grader bagud og samme til siden som jeg forstod at atmos anbefaler. 



Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 16:51

Bagkanaler røg ned i højde med fronter som atmos foreskriver
Meget bedre oplevelse:)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hvordan er lydoplevelsen efter højttalerne kom bag læredet? og så et  tillykke med din Lyngdorf, den skal du nok blive glad for, er lidt spændt på hvordan du oplever stereo med den?

Frank

Jeg er helt vildt tilfreds med lyden som endelig er der hvor effekterne og dem der taler er placeret. 
Synes ikke jeg hører forskel før og efter i forhold til deltaljer etc. 
Vi lavede blindtest en dag med en prøvestykke jeg fik og hverken fruen eller jeg bestod :)

På stereo siden er den 100% som den oplevelse skal være.
Der er intet at komme efter i forhold til detaljer, klang og stereo perspektiv. Føler den er bedre med Room Perfect som er første gang et Auto EQ system har givet den følelse:)



Fedt at Lyngdorf kan gøre en positiv forskel, er også selv yderst tilfreds med min Lyngdorf stereo 🙂

Frank
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 18:44

Lidt grafer fra systemet efter Room perfekt.
Fin kurve i bunden ned til 15hz med knæk derfra:)

Dog tydeligt at fase/delay ikke håndteres perfekt med lasermåler mellem sub og resten.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 19:36
synte du forskellen er markant med og uden Roomperfekt, det er den hos mig i stereo når jeg laver en med/uden lytning.

Frank
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 10:01
Super fedt at se andre dedikerede kælder biografer :). Fedt projekt
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu