recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kælderbio - Lyngdorf B&W diamond og JVC

 Besvar Besvar Side  <1 678910 30>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 21:19
Jamen så pyt da, 3000,- er en fin pris. Men bor desværre i Midtjylland. Hvis ikke du får den solgt inden for det næste halve år, så skriver jeg til dig når vi skal på Kbh tur LOL
Den ville ellers passe godt ind ved siden af min rb-1572 & rmb-1565.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2018 kl. 17:14
For lidt tid siden tog jeg kontakt til en virksomhed der hedder Vicoustic
De tilbyder at lave en 3D model af ens rum med målinger og forslag til akustisk behandling.
De virker super dygtige og ser flot ud.

Nu kommer svar næste uge og glæder mig til at dele deres ideer!

Her lidt inspiration:


Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2018 kl. 18:53
Butikken high performance audio I kbh er også fyldt med vicoustic, men det ved du vel Wink

Jeg har deres multifuser DC 2 i loftet, kombineret med en masse absorbere andre steder. Du har noget og glæde dig til. Det giver større forbedring end noget andet man kan købe sig til.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2018 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Butikken high performance audio I kbh er også fyldt med vicoustic, men det ved du vel Wink

Jeg har deres multifuser DC 2 i loftet, kombineret med en masse absorbere andre steder. Du har noget og glæde dig til. Det giver større forbedring end noget andet man kan købe sig til.

Det lyder rigtig godt og tror også, at DC2 vil være deres forslag til loftet over lytteposition :) 

Anede ikke der var butikker der har dem i brug.. Tjekker lige deres butik .. Tak for tippet!
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Butikken high performance audio I kbh er også fyldt med vicoustic, men det ved du vel Wink

Jeg har deres multifuser DC 2 i loftet, kombineret med en masse absorbere andre steder. Du har noget og glæde dig til. Det giver større forbedring end noget andet man kan købe sig til.
Skal lige høre til dit loft, har du det i hele loftet? Eller kan man nøjes med mindre...
Mvh Frank 

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 08:10
Jeg købt en kasse med 6 STK som måler 60x60. De er placeret i første refleksion og omkring. Dvs man sætter sig i lytteposition, og får en til at holde et spejl i loftet. Der hvor du kan se dine diskanter og mellemtone i spejlet, skal panelerne hænge.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 13:35
Jeg har også multifusor (og andre vicoustic produkter) i min bio og kan bestemt anbefale dem. Har tidligere haft billige diffusors fra Thomann og der er stor forskel på kvaliteten .

Eneste negative jeg har om Vicoustic er, at det er skum og ikke rockwool. De dæmper ikke så dybt som de burde .
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har også multifusor (og andre vicoustic produkter) i min bio og kan bestemt anbefale dem. Har tidligere haft billige diffusors fra Thomann og der er stor forskel på kvaliteten .

Eneste negative jeg har om Vicoustic er, at det er skum og ikke rockwool. De dæmper ikke så dybt som de burde .

Ser man på hvordan de laver deres produkter giver det meget god mening men helt sikker en pointe!

Tænker det er design man betaler for i deres Line up
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 17:51
Men deres flamingo diffusere syntes jeg nu er udemærket prissat, kontra selv og skulle lave dem i træ. Til absorbation ville jeg også kigge andre veje eller lave selv.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg købt en kasse med 6 STK som måler 60x60. De er placeret i første refleksion og omkring. Dvs man sætter sig i lytteposition, og får en til at holde et spejl i loftet. Der hvor du kan se dine diskanter og mellemtone i spejlet, skal panelerne hænge.
Super, håbede at det ville kunne gøres på den måde. Det bliver helt sikkert min næste investering i bedre lyd, plus væg til væg tæppe Smile
Mvh Frank 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 12:34
Hej Derude 

Så kom der forslag fra Vicoustic og er vildt imponeret: 









Til under 400 kr. har de leveret en rapport på over 10 sider med gode forklaringer og beskrivelser. 

Nogle kommentarer til det forslåede? 

Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 16:51
Deres forslag ser meget fornuftigt ud. Jeg ville personligt foretrække en før og efter måling, men ellers tror jeg kun jeg kan komme på småting, som at der er en del kanter i loftet og et hårdt gulv lige under højttalerne. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu