recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intelligente termostater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intelligente termostater

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 12:44
Vi har i nogle år haft danfoss living men uden connect, som jeg selv har installeret.  De fungerer optimalt og er meget nøjagtige. 

 Eneste problem har været at batterieren  i dem flere gange er stået af, mens vi er ude at rejse om vinteren,  og så bliver det koldt,  når vi vender hjem.  Dette problem er lidt svært at foregribe. Med mindre man tjekker batteriniveauet.

Ved installationen havde jeg problemer indtil jeg fik mig taget sammen til at købe de rette ventiler,  som de kunne og skulle monteres på. 
Husk,  når og hvis du installerer dem at de skal stå nogle dage for selv at automatisere og fungere mht temperaturen. 

Der findes gode YouTube videoer der viser hvor nem installationer er.


Redigeret af bentpetersson - 06-November-2018 kl. 12:47
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 12:54
Tak for svaret. Mht. ventilerne er det helt nye radiatorer vi har fået sat op, så er det ikke nok kun at købe termostaterne?
Og skal man købe WIFI enheden eller kan man styre dem på selve enheden +- uden WIFI enheden? Så kan den evt. komme senere.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 13:19
Jeg troede at mine ventiler passede. Det var medleveret forskellige plastringe som kunne muliggøre tilpasningen, men de passede netop ikke til vore ventiler. Så undersøg forinden om dine kan bruges.

Vi har et større vandbårent anlæg med masser af gulvvarme men kun to radiatorer med Danfoss livIng. Behovet for connect har derfor ikke været til stede og det er forholdsvis dyrt. Min gode erfaring er at det sagtens kan køre uden, idet hver enkel living kan "programmeres" manuelt.
Dvs du kan installere living og senere connect. Selv om jeg er en computernurd har jeg ikke villet.  Anlægget kører  optimalt uden.
Jeg har en ven der har connect installeret men kun fordi han ikke vidste at han kunne gøre som jeg. 



Redigeret af bentpetersson - 06-November-2018 kl. 14:04
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
AndyJeps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndyJeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 13:29
AndyJeps
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:05
Er godt tilfreds med Tado her efter 1 års tid.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:06
ja. Andy. Det lyder som en god idé og prisen er jo også ok

Redigeret af bentpetersson - 06-November-2018 kl. 14:06
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:10
Hvad er forskellen på Living og connect? Mht. Eco 2 ser det ikke ud til man kan styre dem uden telefon.

Er living selve termostaten og connect wifi delen?

Hvis man kan køre termostatet uden wifi delen, hvordan kobler den så op og styrer temperaturen?
Beklager er ret nyt område for mig.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:22
Det er korrekt. Connect er den trådløse styring, der kan tilkøbes.

Redigeret af bentpetersson - 06-November-2018 kl. 14:23
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:25
Uden connect, Ja find video på YouTube.
Se linket længere nede.  Filmen fortæller bedre end nogen kan skrive 


Redigeret af bentpetersson - 06-November-2018 kl. 14:32
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:28
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:42
Tak for linket. Det ser fint ud, men den viser stadig ikke om man kan justere temperaturen direkte på enheden?

Hvad er forskellen på Eco 2 og Living og er der en grund til at vælge den ene frem for den anden?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 14:47
Det er meget nemt at justere temperaturen.
Du trykker fx på den højre pileknap . Så vises temperaturen. Fx som her 21.5 grader. Trykker jeg en gang mere vises 22. Så kommer til at være 22 grader indtil den fx lukker for natten. 
Fryser jeg får pilene et eller to ekstra. 
Det er både nemt og gennemtænkt 


Redigeret af bentpetersson - 06-November-2018 kl. 14:53
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu