recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsvunden kommentartråd om Hollywood og pirater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forsvunden kommentartråd om Hollywood og pirater

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Kommentarer handlede om artiklens overskrift og at den ikke afspejlede det der stod i artiklen.

Og det har jeg svaret på at vi ikke enige i.

Det er selvfølgelig taget til efterretning at der er uenighed, og at nogen gerne havde set en anden overskrift.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 22:54
Jeg synes det er dybt uprofessionelt handlet af jer, og den overskrift (og det billede) bør forsvinde hurtigst muligt..

Kodi har i længere tid kæmpet for at komme væk fra rampelyset om at de levere piratsoftware.

For dem der KUN læser overskriften, og evt. ser billedet, eller dem der kun kort skimter artiklen,
der vil de læse det som om at det er Kodi som hollywood er efter, og ikke nogle tredjeparts udviklere.

Og for dem der interesserer sig for kodi, der vil det fungere som clickbait.

Måske i også kan forklarer hvorfor at det hedder en ios-app-udvikler på recordere, og ikke en ios udvikler?
BaaaaaH
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Jeg synes det er dybt uprofessionelt handlet af jer, og den overskrift (og det billede) bør forsvinde hurtigst muligt..

Vi er helt på det rene med at der er mange følelser forbundet med det at være almindelig Kodi-bruger, der ikke benytter pirat-addons.
 
Men artiklen handler om, at udviklere af pirat-tilbehør til Kodi har fået Hollywood på nakken, og det er i den kontekst at det billede er valgt.

  /Lars




Redigeret af Lars - 19-November-2017 kl. 23:11
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Jeg synes det er dybt uprofessionelt handlet af jer, og den overskrift (og det billede) bør forsvinde hurtigst muligt..

Vi er helt på det rene med at der er mange følelser forbundet med det at være almindelig Kodi-bruger, der ikke benytter pirat-addons.
 
Men artiklen handler om, at udviklere af pirat-tilbehør til Kodi har fået Hollywood på nakken, og det er i den kontekst at det billede er valgt.

  /Lars



Da Napster, Emule, Kazaa og så videre blev jagtet af rettighedhaverne, der var der da seriøse medier der postede billeder af et windows logo koblet med et pirat logo. De ovennævnte pirattjenester var i henhold til din argumentation, Windows-udviklere.

Jeg kender intet til de nævnte add-ons der nævnes i artiklen, men går udfra at nogle af dem også har et logo. De logo kunne fint kobles med et piratlogo.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:27
Lars,

Jeg har ikke Kodi nogen steder og ej heller nogen følelser for den givne software.
Alligevel ser jeg overskrift og billede som om det er selve kodi der gås efter og ikke programmører af addons til kodi.
Og jeg er langt fra alene.

"Blank" beskriver nøjagtigt, hvad jeg tænkte da jeg læste artiklen, overskrift og billede ligner mest af alt noget fra en tabloid avis, ikke et website der skal tale seriøst til store dele af befolkningen.

Så kan i skrive om "følelser" hos normale kodi brugere lige så meget i vil, det ændrer ikke en tøddel på at en som mig, der dybest set er trekvart ligeglad med om kodi eksisterer eller ej, også syntes at overskrift og billede er yderst misvisende.

I bruger selv andre steder betegnelsen iOS app udviklere og andrioid app udviklere, men holder stædigt på at til kodi, der er kodi udviklere nogen der udvikler tilbehør til kodi og ikke selve programmet.
En person der programmerer Windows styresoftware er Windows udvikler, er de en gruppe på fem, er de Windows udviklere.
En person der programmerer kodi software er kodi udvikler, er de en gruppe på fem, er de kodi udviklere - hvordan i alverden skal folk vide andet, når i ikke er mere præcise i jeres overskrifter.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg kender intet til de nævnte add-ons der nævnes i artiklen, men går udfra at nogle af dem også har et logo. De logo kunne fint kobles med et piratlogo.

Det ville nu næppe fungere her. Prøv at google det og se selv Smile

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg kender intet til de nævnte add-ons der nævnes i artiklen, men går udfra at nogle af dem også har et logo. De logo kunne fint kobles med et piratlogo.

Det ville nu næppe fungere her. Prøv at google det og se selv Smile

  /Lars

Fordi det ikke fungerer, så er der ingen grund til at bruge et vildledende billede i stedet. 

Det må da efterhånden være ved at være klart at brugen af udtrykket kodi-udviklere skaber så megen forvirring og debat at det ikke mere giver mening at benytte udtrykket om add-on udviklere.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 09:49
Slap dog af Lars, du opfører dig som om nogen havde sagt af LG laver dårlige OLED paneler

i lavede en dårlige overskrift, ret den og kom viderer
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Slap dog af Lars, du opfører dig som om nogen havde sagt af LG laver dårlige OLED paneler

i lavede en dårlige overskrift, ret den og kom viderer

Jeg forsøger blot at forklare at det at enkelte bliver stødt over en overskrift ikke er nødvendigt. At vi mener overskriften er fin - i forhold til indholdet.

Vi kommer ikke til at lave brugerafstemninger om at rette overskrifter.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 10:29
Brugerafstemninger eller ej.

Hvis i vil tages seriøst som medier, så vil det nok være en god ide, hvis i laver overskrifter som flertallet af dem der har interesse og indsigt i artiklernes emner ikke finder vildledende.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hvis i vil tages seriøst som medier, så vil det nok være en god ide, hvis i laver overskrifter som flertallet af dem der har interesse og indsigt i artiklernes emner ikke finder vildledende.

Nemlig! Thumbs Up

At det skulle være flertallet der finder overskriften vildledende er dog ikke noget vi kan genkende. Ja, der er generelt lidt flere ytringer til artikler der handler om Kodi, men de utilfredse skal tælles i promiller med kommatal.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 10:50
Det er jo bare en af de typiske click bait overskrifter, dem har i en del af desværre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu