recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvordan klarer du det her med naboer/underboer med den subwoofer? Findes der et fornuftigt kompromis mellem nabostøj og biograflyd.

Jeg pusler selv med tanken om lige at låne en ST5000 nu hvor ATV 4K får Atmos - med mindre Sonos præsenterer noget tilsvarende i morgen.
Der er to ting i den sag. Jeg har ingen underboer, min overbo er sjældent hjemme, fin fyr. Og jeg spiller normalt ikke højere end at jeg får udbyttet af højtalernes potentiale . Sådan var det også da jeg havde et fuldt 5.1 surround system. Men rigtigt, subwooferen er i mine ører en "Rigtig"subwoofer, med både aktiv basenhed og en passiv basenhed.

Bortset fra det, så stod min HT-ST5000 i går i Køge hos Postnord, og i nattens løb er den flyttet til nu og stå i Kolding hos Postnord. Mystisk når pakken skal til Kastrup. Står til levering i morgen - onsdag.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 14:12
Det med at pakken står de forkerte steder, er vist meget normalt når det drejer sig om postnord Wink 
Mvh Frank 
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 20:01
[QUOTE=Frank13]Det med at pakken står de forkerte steder, er vist meget normalt når det drejer sig om postnord Wink 
Mvh Frank 

Ja Postnord er mærkelige: Bestilte en pladespiller hos Hififreaks fredag kl 17.. en time efter fik jeg en mail om at den var sendt, og jeg fik tt nr osv.. lørdag/søndag var den på postcenteret og mandag var den tilbage hos Hififreaks uden at være i nærheden af Aarhus......og ingen ved hvorfor... så nu er den på vej igen, så må vi se hvad der skerUnhappy
Ning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 22:18
Det er helt slemt i tiden.

En af mine kammerater bestilte en ting i Frankrig, med leveringsadresse til den virksomhed han arbejder hos.
Han kunne følge den med Track&Trace og den dag den skulle leveres kom der en kommentar med at de ikke kunne finde adressen.
Virksomheden har pænt store skilte ud til vejen og fik samme dag leveret omkring 50 pakker med PostNord - bare ikke den fra Frankrig.
Han tog fat i PostNord, som var ved at sende den retur til Frankrig. De fortalte ham at de havde forsøgt at levere pakken, men ikke kunne finde adressen - altså samme adresse de havde leveret ~50 andre pakker til samme dag.
Via T&T kunne han følge pakken rundt et par steder i Danmark, for så at få informationer om at den var i Hamborg. På magisk vis, begyndte pakken igen at rejse nordpå og ikke mod Frankrig og 7 dage senere kunne pakkeposten godt finde virksomheden.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 12:06
Efter at pakken i nat igen blev sendt fra Kolding til Køge, jamen nu endte den så hos mig i Kastrup - jubiiii.

Den flinke Pakkepost Per oplyste faktisk, at min Sony ST5000 var den 6. af slagsen som han havde haft med i dag til levering. Så en del har altså købt dimsen her omkring hvor jeg bor.

I skal da lige have endnu et billede af en velankommet ST5000:

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 13:42
Og den nye Soundbar og subwoofer virker sørme. Jeg mangler at indstille en del, men det lyder bedre end den foregående af samme type som jeg havde hjemme.

Redigeret af Hother - 06-Juni-2018 kl. 13:52
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Skulle der være nogen som er interesseret i en Sony HT-ST5000, så bemærkede jeg at Komplett fra i dag og frem til 15. juni ved brug af en rabatkode, giver 5500 kr. i rabat på dette produkt.

Blot et fif, for det gør Kompletts pris til den pt. afgjort laveste. Se mere her:


Oven på Sonos lunke præsentation overvejer jeg godt nok den her mens den kan handles for 8500kr.
Kan den klare Dolby Atmos?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Skulle der være nogen som er interesseret i en Sony HT-ST5000, så bemærkede jeg at Komplett fra i dag og frem til 15. juni ved brug af en rabatkode, giver 5500 kr. i rabat på dette produkt.

Blot et fif, for det gør Kompletts pris til den pt. afgjort laveste. Se mere her:


Oven på Sonos lunke præsentation overvejer jeg godt nok den her mens den kan handles for 8500kr.
Kan den klare Dolby Atmos?
Hvis du læser tests af Sony HT-ST5000, så fortæller mange tests, at den godt kan komme med noget ATMOS. Sandheden er nok, at ATMOS effekten er ret lille. Effekten kan dog afhænge af rummet, og placeringen af soundbaren og soundbarens indstillinger, i forhold til omgivelserne.

Med en ATMOS DOLBY test BD, kan jeg fra tid til anden godt høre noget ATMOS effekt.

Den i mine øjne mest ærlige test (Jeg har nok læst dem alle), kan du læse her:

https://www.avforums.com/review/sony-ht-st5000-dolby-atmos-soundbar-review.13776

Jeg vidste godt - fra sidst jeg havde modellen hjemme, at ATMOS effekten er begrænset. Det er dog ikke et problem for mig, for jeg går efter den generelle lyd, som til mit brug er fin (film og musik CD).

Du skal formentlig gå efter Samsungs topmodel i stedet.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 00:31
Og sådan ser mit set-up ud pt.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 09:21
Det ser godt ud tillykke med den.
Havde du YSP-2700 med i overvejelserne. Jeg har Yamahaen og har haft den 1 års tid, den gør det rigtig godt, men kunne godt tænke mig Atmos, men efter at have læst dine første indtryk, lyder det ikke som om, der er meget at vinde på at skifte?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Det ser godt ud tillykke med den.
Havde du YSP-2700 med i overvejelserne. Jeg har Yamahaen og har haft den 1 års tid, den gør det rigtig godt, men kunne godt tænke mig Atmos, men efter at have læst dine første indtryk, lyder det ikke som om, der er meget at vinde på at skifte?
Mange tak. Jeg tror at jeg har haft de fleste "Bedre" soundbars ind over. Problemet med Yamaha er, at deres kalibrerings system ikke virker ret godt i mit rum.

Man kan faktisk godt få soundbars med nogenlunde fungerende ATMOS. Det er f.eks. Samsungs topmodel der også har baghøjtalere  - incl. monteret ATMOS højtalere.

Det vigtigste for mig er en god generel lyd - og synlig byggekvalitet. Begge dele er i orden på min Sony. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 10:35
Okay tak for info. Jeg er fan af Yamaha, men kunne godt tænke mig Atmos. YSP5600 har ikke HDR og det kan jeg ikke leve med. Underligt dig rum ikke kan kalibreres ordentligt, men godt du er tilfreds med din Sony. Den ser også god ud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu