recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 14:06
jeg kan da sagtens afspille cd uden tv tændt. Det skal dog siges det er fra UHD afspiller tilkoblet med hdmi direkte i soundbar. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2018 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

jeg kan da sagtens afspille cd uden tv tændt. Det skal dog siges det er fra UHD afspiller tilkoblet med hdmi direkte i soundbar. 

Ja, her har jeg en dedikeret CD-afspiller, men godt at høre. Er du tilfreds med din ST5000 Ole?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 19:10
ja. Jeg er meget tilfreds. Har en lille stue uden plads til et hav af højttalere. Bruger den mest til film og tv. Ikke så meget til musik.


Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

ja. Jeg er meget tilfreds. Har en lille stue uden plads til et hav af højttalere. Bruger den mest til film og tv. Ikke så meget til musik.


Godt at høre, og mange tak for dit feed back
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så en sag fra den virkelige verden.

30.4 bestiller jeg en Sony HT-ST5000 fra Komplett.DK. Den afsendes samme dag fra Komplett´s hovedlager i Norge.

Den 2. maj bliver jeg via en bekendt informeret om, at jeg formentlig ikke kan afspille CD musik til soundbaren uden at mit TV er tændt (Ikke godt). Sender straks en forespørgsel til Sony, som bekræfter forholdet. Det betyder, at jeg fortæller via mail Komplett´s kundeservice, at jeg har fortrudt købet og forklare årsagen. Pakken fra Norge er jo stadig på vej, men Komplett sender mig en bekræftelse på, at pakken via Postnord "Bliver drejet rundt", til returkurs mod Komplett.  

Den 4. maj kan jeg se på T/T at pakken nu er på vej til mig. Jeg spørger derfor Komplett hvad jeg skal gøre hvis pakken søges afleveret? Svaret fra Komplett, at jeg ingen ting skal gøre, da pakken er på vej retur.

Den 5. maj bliver pakken alligevel søgt afleveret hos mig, jeg var dog ikke hjemme. Jeg forventede jo ikke en pakke. Slet ikke.

Den 6. maj kommer der en ny mail fra Sony der nu fortæller, at soundbaren alligevel godt via et Optisk kabel kan afspille fra min CD afspiller uden at TV´et er tændt. Jeg sender en mail til Komplett med de nye oplysninger. Deres fine kundeservice sender mig fluks et tilbud om, at kunne købe soundbaren til samme fine pris, som den første blev bestilt til. Eneste problem, der trækkes jo et tilsvarende beløb mere på mit Mastercard. Jeg er jo desværre, selvom jeg ofte opfører mig sådan, ikke millionær.

Tiden går, og pakken kan den 8. maj via T/T nu ses på Postnord "Logistic Køge". Jeg kan stadig se pakken samme sted den 15. maj. Jeg kommer via flere lange ventetider og omstillinger igennem til Logistic Køge. Her bekræftes det, at pakken stadig står i Køge. Jeg aftaler med medarbejderen her, at de da lige så godt kan sende soundbaren til min adresse, når den alligevel ikke har nået Komplett. Det aftaler vi, og pakken skulle så nå mig i dag onsdag. Meeen, så nemt skal det ikke gå.... her til formiddag ringer Postnord og fortæller at pakken alligevel ikke kommer, for pakken er nu på vej til Norge og Komplett Services her.

Og pengene til den handel som jeg ikke har modtaget, står så stadig til at blive trukket på mit Mastercard.  Ingen kan overskue hvornår mine penge bliver tilbageført, så jeg kan genbestille "Dimsen". 

Jeg ved da godt, at jeg selv er medvirkende til problemerne i og med at jeg undervejs i pakkens forsendelsesforløb fortrød købet, men det virkede ikke som et problem for Komplett.  Komplett forstår heller ingen ting af forløbet, og har klaget til Postnord.

Lidt nyt til ovenstående sag.

Jeg blev efterhånden lidt utålmodig. Jeg har heldigvis god bekendt som er sagfører, han gennemgik sagen, og nåede frem til følgende:

I det øjeblik at Komplett i et forsendelsesforløb acceptere, at varen tages retur, og derefter via Postnord, selv omadressere forsendelsen til Komplett (e-mail af 2. maj 2018), så er kunden helt ude af billedet, og er herefter ikke afhængig af, og er ikke ansvarlig for det videre forsendelsesforløb. Det skyldes:

 At Komplett ved accept af returneringen af varen, i  denne sag både fremstår som afsender såvel som modtager af forsendelsen. 

 Komplett skriver i e-mail af 9. maj 2018, at Komplett først tilbagefører et indbetalt beløb når Komplett har modtaget den returnerede vare. Desværre finder denne fremgangsmåde ikke anvendelse her, da kunden aldrig har modtaget varen, og kunden kan derfor ikke holdes ansvarlig for, at Komplett modtager varen, i det Komplett selv allerede har accepteret at varen tages retur, samt tillige har omadresseret forsendelsen til Komplett.


Kommentarerne blev sendt til Komplett i Pinsen, og fluks tirsdag formiddag ringede Komplett´s servicechef, og beklagede rigtigt meget. Sagen skulle aldrig været nået så langt, og at sagen ganske rigtigt er forkert behandlet.

Jeg blev så tilbudt at modtage varen til en endnu bedre pris. Det sagde jeg ja tak til, når jeg havde modtaget det først indbetalte beløb retur, og kendte den reelle pris.

I mellemtiden er pakken på forunderlig vis nu forsvundet helt for PostNord (sidst registret den 14. maj i Køge). Og havde jeg ikke reageret som jeg gjorde, kunne jeg havde kommet til at vente rigtigt meget længere på en tilbagebetaling.

Man skal ind i mellem være godt oppe på dupperne ved internet køb. 

Blot til info.

  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 01:24
Så har jeg langt om længe modtaget betalingen retur fra Komplett, sikke en langvarig historie. Sikkert ikke dårlig vilje fra Komplett, men tingene gik bare skævt undervejs.

Jeg har fået et overordentligt godt tilbud på Sony HT-ST5000 (spørg mig ikke om prisen, den har jeg lovet at holde for mig selv), men jeg glæder mig til at trykke på "Køb-knappen", via et specielt link  i næste uge. Jeg har forskellige gøremål i den kommende uge, og jeg vil gerne være hjemme når pakken ankommer.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 16:14
Jeg ku godt bruge at hele historien udkommer som en go sommer krimi
Clap ( gerne  paperback)
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 10:07
Vil lige joine.

Købte selv for små 3 md siden denne soundbar i tyskland da jeg ikke kunne få den fra danske forhandlere.

Men hold da op en lækker soundbar som virkelig giver fantastisk lyd.
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Vil lige joine.

Købte selv for små 3 md siden denne soundbar i tyskland da jeg ikke kunne få den fra danske forhandlere.

Men hold da op en lækker soundbar som virkelig giver fantastisk lyd.

Rigtigt godt at høre - tak.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 11:33
Skulle der være nogen som er interesseret i en Sony HT-ST5000, så bemærkede jeg at Komplett fra i dag og frem til 15. juni ved brug af en rabatkode, giver 5500 kr. i rabat på dette produkt.

Blot et fif, for det gør Kompletts pris til den pt. afgjort laveste. Se mere her:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 12:57
Så har Komplett. dk kun 3 Sony HT-ST5000 tilbage. Gad vide om det er nogen her fra siden der har købt? Kunne da være lidt rart måske at kunne udveksle lidt brugererfaringer med.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 10:56
Hvordan klarer du det her med naboer/underboer med den subwoofer? Findes der et fornuftigt kompromis mellem nabostøj og biograflyd.

Jeg pusler selv med tanken om lige at låne en ST5000 nu hvor ATV 4K får Atmos - med mindre Sonos præsenterer noget tilsvarende i morgen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu