recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af forstærker til b&w 683 s2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af forstærker til b&w 683 s2

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 23:14
Jeg skulle egentlig også ha været ude og høre såden et sæt Idag men han aflyste desværre.


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så er vi så tilbage ved at dem du har kig på er rigtigt svære at trække. De fleste surroundforstærkere "der er til at betale" har ikke muskler nok til at få fuldt udbytte af dem.

Du vil få disse langt bedre udnyttet https://www.dba.dk/hoejttaler-denon-ikon-6-mk-2/id-1042241842/

Klaus
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 23:44
Tjaaa min kollega kører med nad 356 til sine 685 s2.
Den fås til 2000-3000 kroner brugt. Tænker det er et fint udgangspunkt. Det vigtigste er nu engang at der er rigeligt med power

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvad havde du tænkt dig af budget for forstærkeren? Bare så vi har noget at gå efter?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Tjaaa min kollega kører med nad 356 til sine 685 s2.
Den fås til 2000-3000 kroner brugt. Tænker det er et fint udgangspunkt. Det vigtigste er nu engang at der er rigeligt med power

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvad havde du tænkt dig af budget for forstærkeren? Bare så vi har noget at gå efter?


2-3000kr tror jeg er for lidt til en surroundforstærker med muskler nok.
Til den pris ville jeg gå efter brugt stereo forstærker, og droppe surround. Det kan også fungere fint til film.
Alternativt, tror jeg du kommer længst ved at købe en kraftig surround forstærker, som er et par år gammel, og så tilkoble en effekt forstærker til den (f.eks. NAD c272).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 11:35
Nad 356 er netop en stereoforstærker....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 12:39
Det er også en primært stereo forstærker jeg er på udkig efter. Og gerne med 4 kanaler. Så kan jeg altid opgradere efterfølgende. Og lur mig om ikke et sæt dali 6 mk2 sagtens kan fylde min stue med god lyd til en go film


Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Tjaaa min kollega kører med nad 356 til sine 685 s2.
Den fås til 2000-3000 kroner brugt. Tænker det er et fint udgangspunkt. Det vigtigste er nu engang at der er rigeligt med power

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvad havde du tænkt dig af budget for forstærkeren? Bare så vi har noget at gå efter?


2-3000kr tror jeg er for lidt til en surroundforstærker med muskler nok.
Til den pris ville jeg gå efter brugt stereo forstærker, og droppe surround. Det kan også fungere fint til film.
Alternativt, tror jeg du kommer længst ved at købe en kraftig surround forstærker, som er et par år gammel, og så tilkoble en effekt forstærker til den (f.eks. NAD c272).


Redigeret af Jesper2500 - 30-Marts-2018 kl. 14:54
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Det er også en del stereo forstærker jeg er på udkig efter. Og gerne med 4 kanaler. Så kan jeg altid opgradere efterfølgende. Og lur mig om ikke et sæt dali 6 mk2 sagtens kan fylde min stue med lyd til en go film


Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Tjaaa min kollega kører med nad 356 til sine 685 s2.
Den fås til 2000-3000 kroner brugt. Tænker det er et fint udgangspunkt. Det vigtigste er nu engang at der er rigeligt med power

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvad havde du tænkt dig af budget for forstærkeren? Bare så vi har noget at gå efter?


2-3000kr tror jeg er for lidt til en surroundforstærker med muskler nok.
Til den pris ville jeg gå efter brugt stereo forstærker, og droppe surround. Det kan også fungere fint til film.
Alternativt, tror jeg du kommer længst ved at købe en kraftig surround forstærker, som er et par år gammel, og så tilkoble en effekt forstærker til den (f.eks. NAD c272).

En 4 kanal stereo forstærker? Det findes ikke. Der er nogle stereoforstærkere der har tilslutninger til to sæt højttalere, men der er ikke 4 separate kanaler. Ved 4 højttalere spiller højttalerne det samme i to af kanalerne, to og to, hvis du forstår.

Der er ingen vej uden om en surroundforstærker hvis du vil have center, sub, mm. Stereoforstærkere har ganske enkelt ikke de nødvendige funktioner til surround lyd.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Hvor stor er det rum, hvor højtalerne skal stå?

Medmindre vi taler om 60m2 og derover, så vil jeg påstå at du sagtens kan gå en model længere ned og få noget mere sammenhængende.

Min erfaring fortæller mig, at 2-vejs højtalere er langt nemmere at integrere i et lytterum og lyder tilmed oftest bedre/mere homogen end en 3-vejs. Der er naturligvis undtagelser, men i din prisklasse, vil jeg satse på en 2-vejs.

Jeg vil derudover råde dig til at kigge på udvalget hos fx Hifi-Freaks. De har et spændende udvalg og en ganske fin service, hvor man kan få lov til at lytte til produkterne i egen stue.





Så du mener simpelthen ikke 683 s2 er værd og gå efter ?

Vores stue er knap 50 kvm, med åben dobbelt dør til køkkenet. Så lidt power skal min kommende anlæg da ha tænker jeg


Nu er det jo ikke mig som skal have nye højtalere - men nej. Personligt vil jeg tage noget andet. Jeg har selv haft B&W hjemme i stuen, og jeg synes der er så mange andre fine (og mere effektive) alternativer derude.

I dag kører jeg selv med aktive højtalere og fordelene ved aktiv drift er store.

Med dit budget ville jeg nok kigge på nogle brugte Dynaudio Xeo eller Ultima 40 Active fra tyske Teufel.

De fås lige nu til €779 med mulighed for %15 rabat. Du skal noget længere op i pris med et separat/passivt system for at få noget som lyder bedre.

Link:

Teufel Ultima 40 Active

Redigeret af A.M. - 30-Marts-2018 kl. 13:49
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Det er også en del stereo forstærker jeg er på udkig efter. Og gerne med 4 kanaler. Så kan jeg altid opgradere efterfølgende.


Det kan du stadigvæk ikke.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Hvor stor er det rum, hvor højtalerne skal stå?

Medmindre vi taler om 60m2 og derover, så vil jeg påstå at du sagtens kan gå en model længere ned og få noget mere sammenhængende.

Min erfaring fortæller mig, at 2-vejs højtalere er langt nemmere at integrere i et lytterum og lyder tilmed oftest bedre/mere homogen end en 3-vejs. Der er naturligvis undtagelser, men i din prisklasse, vil jeg satse på en 2-vejs.

Jeg vil derudover råde dig til at kigge på udvalget hos fx Hifi-Freaks. De har et spændende udvalg og en ganske fin service, hvor man kan få lov til at lytte til produkterne i egen stue.





Så du mener simpelthen ikke 683 s2 er værd og gå efter ?

Vores stue er knap 50 kvm, med åben dobbelt dør til køkkenet. Så lidt power skal min kommende anlæg da ha tænker jeg



I dag kører jeg selv med aktive højtalere og fordelene ved aktiv drift er store.



Link:

Teufel Ultima 40 Active
Måske jeg har overset noget, men hvilke store fordele er der ved aktive højtalere? 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Måske jeg har overset noget, men hvilke store fordele er der ved aktive højtalere? 

Der er alle fordele ! Den eneste ulempe er merudgiften til forstærkere osv
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 15:02
Beklager jeg fik formuleret mig forkert. Det var selvfølgelig en forstærker til 2 sæt højtaler jeg mente. Mht. Sub så kan jeg da se visse modeller har pre out til sub.

En brugt stereo forstærker må være rigeligt til at starte ud med, og så kan jeg skifte den ud senere hen. Man kan jo heller ikke forvente og få det hele på en gang

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Det er også en del stereo forstærker jeg er på udkig efter. Og gerne med 4 kanaler. Så kan jeg altid opgradere efterfølgende. Og lur mig om ikke et sæt dali 6 mk2 sagtens kan fylde min stue med lyd til en go film


Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:

Tjaaa min kollega kører med nad 356 til sine 685 s2.
Den fås til 2000-3000 kroner brugt. Tænker det er et fint udgangspunkt. Det vigtigste er nu engang at der er rigeligt med power

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvad havde du tænkt dig af budget for forstærkeren? Bare så vi har noget at gå efter?


2-3000kr tror jeg er for lidt til en surroundforstærker med muskler nok.
Til den pris ville jeg gå efter brugt stereo forstærker, og droppe surround. Det kan også fungere fint til film.
Alternativt, tror jeg du kommer længst ved at købe en kraftig surround forstærker, som er et par år gammel, og så tilkoble en effekt forstærker til den (f.eks. NAD c272).


En 4 kanal stereo forstærker? Det findes ikke. Der er nogle stereoforstærkere der har tilslutninger til to sæt højttalere, men der er ikke 4 separate kanaler. Ved 4 højttalere spiller højttalerne det samme i to af kanalerne, to og to, hvis du forstår.

Der er ingen vej uden om en surroundforstærker hvis du vil have center, sub, mm. Stereoforstærkere har ganske enkelt ikke de nødvendige funktioner til surround lyd.


Redigeret af Jesper2500 - 30-Marts-2018 kl. 15:06
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Musictome Musictome skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Måske jeg har overset noget, men hvilke store fordele er der ved aktive højtalere? 

Der er alle fordele ! Den eneste ulempe er merudgiften til forstærkere osv
Jeg må være dummere end gennemsnittet, hvad er så alle fordelene? 

Merudgiften til forstærkereConfused
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu