recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af ny AVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af ny AVR

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
PSY Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Juli-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af ny AVR
    Sendt: 04-April-2018 kl. 10:05
Hej med jer,

Jeg har i dag en Pioneer VSX 924, som driver følgende:

Front:  Dali Zensor 7
Sub : E-12F
Back: Dali Zensor 1
Center:  Dali Zensor Vokal

Grunden til skiftet er udelukkende grundet min nuværrende ikke understøtter HDR, så kører nærmest alt igennem mit TV p.t.

Jeg har kigget lidt på Yamaha RX-A1070 www.av-connection.dk/?PGr=10496
Bør jeg kigge på Pioneer i stedet ?  eller noget helt 3. ?



Redigeret af PSY - 04-April-2018 kl. 10:18
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af PSY PSY skrev:

Hej med jer,

Jeg har i dag en Pioneer VSX 924, som driver følgende:

Front:  Dali Zensor 7
Sub : E-12F
Back: Dali Zensor 1
Center:  Dali Zensor Vokal

Grunden til skiftet er udelukkende grundet min nuværrende ikke understøtter HDR, så kører nærmest alt igennem mit TV p.t.

Jeg har kigget lidt på Yamaha RX-A1070 https://www.av-connection.dk/?PGr=10496
Bør jeg kigge på Pioneer i stedet ?  eller noget helt 3. ?


Linkdervice for meget https

Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 10:12
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:18
Ville ikke købe Pioneer der idag er ejet af Onkyo. Men prøv at kigge på denne her også

https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr7012-p-2933.html
Til top
PSY Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Juli-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:20
Tak :) Jeg havde en Marantz NR1605 før min Pioneer, synes lyden i Pioneeren er meget bedre.. men det skyldes nok den er kraftigere .. høre kun en masse godt om Yamaha AVR, men har aldrig selv haft en.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:26
Jeg har det lige omvendt. Gik fra Pioneer LX83 med 7x 190 watt til Marantz SR7011 med 9x 125 watt. Og de watt opgivelser kan man ikke bruge til en skid. Marantzen har bedre styr på mine B&W gulvhøjttalere og flere muskler til dynamisk filmlyd.

Og så er Audyssey MultEQ XT32 bedre kalibreringsværktøj end YPAO

Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 10:27
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:41
Hvis du har budgettet til det så vil jeg anbefale at købe en anthem mrx 520. Som Kampus er inde på så betyder rumkorrektion en del og anthem har bare et Auto EQ som fejer de andre af banen. Og så er det nemt at bruge.

Når det er sagt så er jeg også glad for yamaha men jeg synes at deres auto EQ er noget skrammel. Derfor måler jeg selv med en USB mikrofon og bruger den indbyggede parametriske EQ. Så kan jeg få et hæderligt resultat men jeg vil stadig påstå at anthem kan gøre det bedre. Jeg havde lidt hick-ups med min gamle anthem mrx 700 men det var også første generation. Min kammerat med mrx 510 er glad for hans og jeg kan kun forestille mig at 520 er endnu bedre. De yamaha receivere jeg har haft slår stort set aldrig en forkert prut

En receiver med Audyssey XT 32 EQ vil være mit valg nr 2


Redigeret af Berdel - 04-April-2018 kl. 10:42
Til top
PSY Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Juli-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:49
Har et budget på omkring 10K.. jeg bruger primært kun mit anlæg til film og PS4.. samt lidt musik i perioder.
Kan man bruge mikrofon fra en Pioneer på en yamaha ? :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:52
Marantz SR7012 er inden for dit budget.

Nej, og der følger altid mic med en ny AVR
Til top
PSY Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Juli-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:00
Yes, men siden i mener mikrofonen er dårlig, og derfor selv har investeret i en ved siden af ?
Marantz virker som et godt tilbud, er der nogen som har den, som evt. kan komme med deres mening ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af PSY PSY skrev:

Yes, men siden i mener mikrofonen er dårlig, og derfor selv har investeret i en ved siden af ?
Marantz virker som et godt tilbud, er der nogen som har den, som evt. kan komme med deres mening ?

Ikke forstået! Den medfølgende mic er kalibreret til kalibrerings softwaren på AVR. Skal det være bedre, skal der investeres i noget mere prof udstyr som dette:
https://www.minidsp.com/products/acoustic-measurement/umik-1

Men til Marantz er der en app, hvor du kan gå ind og tilrette kalibreringen bagefter.

Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 11:28
Til top
PSY Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Juli-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:33
Ja klart :)  tror jeg hælder mest til Marantz, skal lige have læst nogen reviews
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:41
Du kan også tage sidste års model 6011 med i overvejelserne og spare 3300kr ift 7012. Hvis dine højttalere er letdrevne, er den tilstrækkelig. Og den har alle nye standarder i billed og lyd. Eneste forskel er xx12 har eARC for flerkanals returlyd i hdmi kablet til TV

https://hifi-freaks.dk/webshop/produkter-surround-receiver-marantz-sr6011-p-2140.html

Redigeret af Kampus - 04-April-2018 kl. 11:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu