recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ønskes: Stationær til gaming.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ønskes: Stationær til gaming.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


CPUén er efter min mening ikke de penge værd. Gå efter en 6 core model.
8GB RAM er også at spare hvor man ikke burde. Men 8GB kan da køre. 
Kabinettet er da okay, men hvorfor så dyrt et monster. Hvis man skal imponere, så mangler det i øvrigt et vindue og en masse gejl inde i LOL

Øh, CPU'en er nu altså en 6-core model - men det er iøvrigt i forhold til gaming fuldstændig underordnet om det er en 6 core eller 4 core. 


Sorry jeg læste forkert da jeg slog den op..

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Og ja, jeg ved godt at 16gb ram er bedre end 8gb, men hvis budgettet er som det er, kan man jo altid udvide med en ekstra 8gb stang senere når pengene er til det - 8gb kan sagtens fungere til at starte med. Trådstarter kan også vælge at betale det ekstra med detsamme, det er ikke fordi jeg siger han skal nøjes med 8gb - men det er et bedre sted at spare end på eks. grafikkort for det er langt nemmere og billigere at opgradere til mere ram end at skifte til et bedre grafikkort senere.


Mht til RAM var det set i forhold til prisen. Er man på jagt efter en gamer rig til 6-7000,- så er det måske ikke de 3-400,- man skal spare for at nøjes med 8GB RAM. 
Selvfølgelig kan det snildt fungere med 8GB, og derfor er det måske heller ikke det første valg. Men de 3-400,- får man jo ikke meget ekstra GPU kraft ud af alligevel. Skal du fx fra et GTX1050 til et GTX1060 GPU kort, så ligger prisforskellen mere typisk på 7-800,-.
 
I bund og grund handler det om at kende sit behov. I denne tråd er det rimelig specifik, CS-Go og Fortnite. Begge spil kører fremragende på et 1050 GPU. Og så er det spørgsmålet, hvor man skal lægge de 7-800,- som forskellen på GTX1050 og GTX1060 er. På GTX1060 eller måske 8GB mere RAM. En tredje mulighed kunne være at opgradere fra 256GB SSD til en 512GB.
Personligt tror jeg ikke på, at man mærker så stor forskel på 1050/1060 med de spil der er i omtale. 

Og ud fra det, så ville jeg nok droppe GTX1060 og fokusere på andet jeg kan optimere, som har betydning. Igen i forhold til prisen. 

Og nej, maskinen vil ikke være fremtidsikret. Men den er allerede forældede inden den købes. Så den fremtidssikring ligger meget fjern uanset hvad. Der mener jeg, at man lige så godt kan bygge til det behov man nu engang har. Når/hvis behovet ændre sig, så må man tilsvarende ændre sin konfiguration/opbygning. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

https://froggaming.dk/produkt/optimum-esport-gamer/


Hvad skulle gøre den god?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 06:48
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 03:46
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:



Vil det sige at de bedste bud er disse to?

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-game-VG-pc
   
   http://topdata.dk/product.asp?product=10938


Begge har SSD, så loadtime er minimeret på begge (Det er svært at blive klog på forskellen da der ikke står modelnumre på default modellen). Men det er som reglen kun en forskel man kan måle, ikke mærke i praksis.

Begge systemer har generelt omtrent samme eller ligefrem helt ens ydende komponenter på de fleste parametre. Asus/Topdata computeren har dog f.eks. lidt bedre ram og et bedre udrustet bundkort, men ikke noget i overhovedet kommer til at skulle bruge eller mærke noget som helst til med et enkelt GTX 1060. Så det er ikke merprisen værd, med mindre man skal bruge det bedre udrustede bundkort til at overclocke eller køre SLI (altså sammenkoble TO grafikkort for ekstra ydelse) og dermed udnytte flere HSIO lanes på bundkortet.

På begge systemer er det i øvrigt grafikkortet der i forhold til resten af systemet er LANGT den største flaskehals i forhold til spil ydelsen. Dernæst kunne det med hensyn til nogle meget få enkelte spil (ingen af de nævnte) blive mængden af ram, som er 8GB på begge. Så der er penge sparet på i praksis tilsvarende ydelse med mm-vision computeren og der vil kunne hentes usammenligneligt meget mere spil-ydelse på som det første at bruge flere penge på at gå efter et større grafikkort (F.eks. et GTX 1070 eller større - til andre nyere/tungere spil end de nævnte) end et større bundkort eller hurtigere ram som giver så marginal en ydelsesforskel at den ikke er værd at tale om. Det eneste der reelt i praksis taler for Asus'en er hvis man er til et bestemt branded mærke (eller kabinet design) over et andet.
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lovet at hjælpe min den store Knight med en gamer PC.
Prøv at se på dette link. ved godt at det er grund udgaven og den skal tilpasses. Men det svar jeg søger, kan han få noget bedre/ og evt. mere performes til færre pengeSmile og hvor du du/i evt opgradere/ tilpasse.

Spillermaskiner er jeg sgu ikke så meget indsigt i.Cry



Det eneste der imho giver mening at opgradere på den (afhængigt af hvilken skærm man har - Hvis man f.eks. har en 4K skærm eller har VR og vil have bedre kvalitet via supersampling) er grafikkortet til enten et GTX 1080 (Det passer ikke at GTX 1070ti generelt er hurtigere end GTX 1080, men det er ofte næsten lige så hurtigt) eller endnu bedre et GTX 1080Ti 11gb som er den GPU der aktuelt helt klart ville skalere bedst til resten af systemet, i hvert fald så længe næste GPU generation ("GTX 2080") ikke er på gaden endnu.

Man kunne evt også tilvælge en SSD med mere plads, SÅFREMT man ellers har behov for det. Ellers er det jo et ganske dueligt system der aktuelt kværner alt hvad man smider efter det på f.eks. en 1080p eller 1440p skærm - undtaget ved brug af supersampling.
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Jeg kan slet ikke forestille mig en computer i dag uden SSD disk i. Livet er simpelthen for kort til at sidde og vente på en mekanisk dims ala traditionel disk eller hybrid.

Personligt, helt enig - Har det personligt på samme måde.

...Det kan dog ikke forhindre at jeg kunne finde på at anbefale det, hvis økonomien virkelig er så stor en faktor at man end ikke overvejer f.eks. et GTX 1070 i forhold til GTX 1060. I >98% af alle spil betyder det jo ikke noget for selve spilydelsen om man har SSD eller ej - når først man har ventet færdig på at det har loaded. Og hvis folk kan finde sig i ventetiden på en konsol, kan mange vel også på en PC? - Selv om jeg så ikke selv kan.

Redigeret af TBC1 - 12-April-2018 kl. 04:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

http://topdata.dk/product.asp?product=10938
Nyeste Coffeelake i5-8400 4ghz 6-core CPU


CPUén er efter min mening ikke de penge værd. Gå efter en 6 core model.


Hmmmmm, står der ikke netop at det er en 6 core model?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


CPUén er efter min mening ikke de penge værd. Gå efter en 6 core model.
8GB RAM er også at spare hvor man ikke burde. Men 8GB kan da køre. 
Kabinettet er da okay, men hvorfor så dyrt et monster. Hvis man skal imponere, så mangler det i øvrigt et vindue og en masse gejl inde i LOL

Øh, CPU'en er nu altså en 6-core model - men det er iøvrigt i forhold til gaming fuldstændig underordnet om det er en 6 core eller 4 core.  

Og ja, jeg ved godt at 16gb ram er bedre end 8gb, men hvis budgettet er som det er, kan man jo altid udvide med en ekstra 8gb stang senere når pengene er til det - 8gb kan sagtens fungere til at starte med. Trådstarter kan også vælge at betale det ekstra med detsamme, det er ikke fordi jeg siger han skal nøjes med 8gb - men det er et bedre sted at spare end på eks. grafikkort for det er langt nemmere og billigere at opgradere til mere ram end at skifte til et bedre grafikkort senere. 

Kabinettet er valgt ikke for at imponere, men fordi det er et super godt kabinet både når vi taler bygge kvalitet og når vi taler indvendigt design i forhold til montering af enheder osv. (jeg bruger det selv til min gamer rig)  - uden at det koster mere end dårligere kabinetter. Vil man have et vindue i kan man vælge det i konfiguratoren for pc'en for yderligere 149,- og så kan man se det fine RGB lys som bundkortet er udstyret med default. Der mangler ikke en masse gejl indeni for det :) 


Redigeret af spawn - 11-April-2018 kl. 22:34
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lovet at hjælpe min den store Knight med en gamer PC. 
Prøv at se på dette link. ved godt at det er grund udgaven og den skal tilpasses. Men det svar jeg søger, kan han få noget bedre/ og evt. mere performes til færre pengeSmile og hvor du du/i evt opgradere/ tilpasse. 

Spillermaskiner er jeg sgu ikke så meget indsigt i.Cry


Den rig er ikke et dårligt bud, men den ligger jo også i den tunge økonomiske ende på 12K. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Sålænge det er de spil der er tale om og ikke f.eks. Destiny 2, så klarer han sig jo nok uden SSD - selv om vi er enige om at en gaming computer rettelig bør have SSD, så er grafikkortet forsat den vigtigste komponent i forhold til spil generelt og bredt betragtet - selv om man så skal vente længere på at de loader uden SSD.


Jeg kan slet ikke forestille mig en computer i dag uden SSD disk i. Livet er simpelthen for kort til at sidde og vente på en mekanisk dims ala traditionel disk eller hybrid. Bare det at starte OS op, har jeg ikke tålmodighed til. 
Alle mine maskiner har fået skiftet disk, og jeg går aldrig på kompromis med det igen. Så dyre er de jo heller ikke. Så kan man altid tilføje en hybrid disk til ligegyldige data og billeder af moster Oda´s 90 års fødselsdag Wink 

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Nå, jeg vil gå fra dette indrømmet lidt fremmede territorium tilbage og pakke min Vive Pro der lige er kommet med pakkeposten op og tilslutte den det Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti 11GB der sidder i mit selvbyggede I7 baserede system der så absolut ikke kunne mangle sin Samsung Pro M.2 SSD [<:o)]

Hehe, god fornøjelse LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

http://topdata.dk/product.asp?product=10938

Nyeste kvalitets komponenter, lækkert design, spiller alt.
Nyeste Coffeelake i5-8400 4ghz 6-core CPU, GTX1060-3GB Grafik, 8gb ram, Hurtig 240gb m2.ssd , Asus Z-370p bundkort, Corsair 80+ 550w PSU, Fractal Define-s kabinet (super kvalitet).   

6..999,- 

Du kan nærmest ikke bygge den billigere selv med de samme komponenter.
Samles med proffesionel kabelføring osv.
Købte min seneste gaming rig der og kan kun anbefale det.  


CPUén er efter min mening ikke de penge værd. Gå efter en 6 core model.
8GB RAM er også at spare hvor man ikke burde. Men 8GB kan da køre. 
Kabinettet er da okay, men hvorfor så dyrt et monster. Hvis man skal imponere, så mangler det i øvrigt et vindue og en masse gejl inde i LOL
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 19:51
Hej Potter.

Jeg håber at det er i orden at jeg låner denne tråd til at svare dig. Vi venter alle på næste generatin af nVidea nye hurtigere Grafikkort. De vil blive lavet i en mindre og derfor billigere process node. Jeg forventer at de kommer til sommer. Hvis det var mig ville jeg gøre alt for at udskyde anskaffelsen så at han kan få et af de nye grafikkort i den. Hvis i vil vide mere kan i prøve at google GTX 2080.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 11-April-2018 kl. 19:52
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Mere end han [aktuelt] har brug for, men et fint tilbud: Godt aktuelt tilbud på værdig entry-level gamer-PC



Maskinen er uden tvivl okay til behovet. Men det er rystende at den sælges som gaming PC med en hybrid disk. Der skal en SSD i den.

Til et budget på 6-7000,- ville jeg bygge en maskine selv.


Vi er slet ikke uenige, jeg er også selvbygger og ville også foretrække at håndplukke mine komponenter efter mit behov. Men det var det prismæssigt bedste tilbud jeg lige aktuelt kunne finde til spørger på en samlet PC med GTX1060 så også mange ANDRE spil ville kunne spilles fornuftigt på maskinen (brugeren stopper jo næppe med de 3 nævnte spil). Som sådan betragtet er det et godt/anbefaleligt tilbud på et færdigt/samlet system, såfremt vi ikke kan overbevise spørger om selvbyg eller f.eks. CSELL's tyske computer eller Spawn's 1000 kr dyrere med SSD (som jeg også selv ville anbefale, hvis spørger er parat til at give 1000 kr mere). Sålænge det er de spil der er tale om og ikke f.eks. Destiny 2, så klarer han sig jo nok uden SSD - selv om vi er enige om at en gaming computer rettelig bør have SSD, så er grafikkortet forsat den vigtigste komponent i forhold til spil generelt og bredt betragtet - selv om man så skal vente længere på at de loader uden SSD.


Nå, jeg vil gå fra dette indrømmet lidt fremmede territorium tilbage og pakke min Vive Pro der lige er kommet med pakkeposten op og tilslutte den det Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti 11GB der sidder i mit selvbyggede I7 baserede system der så absolut ikke kunne mangle sin Samsung Pro M.2 SSD [<:o)]
Jeg har lovet at hjælpe min den store Knight med en gamer PC. 
Prøv at se på dette link. ved godt at det er grund udgaven og den skal tilpasses. Men det svar jeg søger, kan han få noget bedre/ og evt. mere performes til færre pengeSmile og hvor du du/i evt opgradere/ tilpasse. 

Spillermaskiner er jeg sgu ikke så meget indsigt i.Cry

http://topdata.dk/product.asp?product=11815


Redigeret af Potter - 11-April-2018 kl. 19:23
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 19:04
Ikke brugt, MEN....

Hvad med refurbished, købt hos den lokale computerbiks. Så bør der vel ikke være nogen tvivl om, at det ikke virker.Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu