recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc vil ikke på netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pc vil ikke på netværk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pc vil ikke på netværk
    Sendt: 13-Maj-2018 kl. 18:27
Hej

Jeg har et mærkeligt problem med min svigerfars pc. Den vil ikke på hans wifi derhjemme. Vi har prøvet med en iPad, en iPhone og to Android-telefoner; de vil gerne gå på wifi.

På hans pc (Windows 10) kommer SSID på hans wifi ikke frem når vi søger.

Underligt nok dukker hans printer op som tilgængeligt netværk (Printeren har wifi, men det har ikke været sat op, han har den tilsluttet med USB. Jeg prøvede at sætte den op med wifi (for at prøve et eller andet), og den forsvandt fra listen af tilgængelige netværk, dog uden det afhjalp det oprindelige problem).

Pc og router (En Zyxel fra Fullrate) er selvfølgelig genstartet flere gange.

Jeg har så fået pc'en med hjem til fejlsøgning, og den hopper fint på mit wifi.

Er det så routeren der fejler, selv om de mobile enheder fint hopper på?

Hvad kan der være galt? Nogen indstillinger jeg har overset?

På forhånd tak.
/zemo/
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 18:52
Vil den gå på, med kabel?

Nogle computere har en lille afbryder, hvor man kan tænde/slukke for Wifi. For, at andre brugere kan komme med bud, hvilken PC er det? Modelnummer og navn.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 19:03
Tak for svar.

Den vil gerne gå på MIT wifi, så derfor undrer det mig at den ikke ser HANS wifi.

Vi har ikke prøvet med kabel.

Det er en Asus R510L.


Redigeret af zemo - 13-Maj-2018 kl. 19:04
/zemo/
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 19:11
Et skud i tågen:

Din far har kun 5GHz netværk, det har computeren ikke.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Et skud i tågen:

Din far har kun 5GHz netværk, det har computeren ikke.



Klaus

Han siger at det har virket i årevis, så det må i så fald være en indstilling der har ændret sig på routeren. Nu kan jeg ikke huske præcis hvad routeren hedder, men jeg husker at der på fronten var kontrollamper til både 2,4 og 5G, og de lyste begge to.

Hvordan ser jeg på pc'en om den evt. understøtter dual band?
/zemo/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 19:26
du kan jo bare skrive SSID'et på det pågældende netværk selv sammen med en eventuel kode hvis den er blevet bedt om at glemme netværket.

Det er vanskeligt at sige noget som helst om hvad der er gået galt. så mange data har du ikke givet os. Men det eneste jeg kan se med en R510L er at det har a,b,g,n netværk, men kan ikke se om det er med en enkelt antenne så det fx ikke kan gå på et 5ghz netværk, men kun 2,4 (det har min asus tx300ca nemlig) og hvis routeren er sat til noget specifikt, ja så kan det jo være det.
Men prøv nu med at starte med at skrive SSID manuelt ind og se om den connecter på den måde.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 19:58
Jeg kan se den, på mit netværk som den eneste enhed, er koblet på 2,4 GHz, så den understøtter nok ikke 5 GHz.

Men rigtig god idé at prøve at skrive SSID'et selv. Det bliver så først når jeg besøger ham igen i løbet af næste uge.

Angående at glemme netværk: jeg så en liste over netværk den gennem tiderne huskede, og trykkede "glem" til dem alle. Jeg troede at det bare var adgangskoden og netværksindstillinger der blev glemt. Ikke at navnet også bliver glemt, hvis det er rigtigt forstået ...
/zemo/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 20:54
det er selvfølgelig netværket den glemmer - incl alt
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2018 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er selvfølgelig netværket den glemmer - incl alt

Hmmm, jeg prøvede lige at slette/glemme mit netværk på pc'en. Efter en genstart poppede det op igen som et tilgængeligt netværk.

Men jeg vil ihvertfald prøve at indtaste SSID'en manuelt ...
/zemo/
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobbe104 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 00:02
Indeholder SSID specialtegn, som fx æ,ø,å eller lign?

Redigeret af jobbe104 - 14-Maj-2018 kl. 00:02
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af jobbe104 jobbe104 skrev:

Indeholder SSID specialtegn, som fx æ,ø,å eller lign?
Nej, det er et standard-SSID fra Fullrate.
/zemo/
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 11:55
Har I forsøgt at genstarte routeren? Jeg har selv oplevet sådanne udfordringer og man ender med at blive skaldet af alle de hår man hiver ud af hovedet.

Når jeg nu får læst ordentligt, kan jeg se, at det har I forsøgt flere gange. Så har jeg ikke flere forslag.. :(


Redigeret af kharder - 14-Maj-2018 kl. 11:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu