recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MESH Wifi for bedre forbindelse i mit hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MESH Wifi for bedre forbindelse i mit hus

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Men hvis man kabler mesh enheder så vil de jo bare fungere som almindelige access points?

Korrekt. Så hvis det er tilfældet, så ville jeg nok kigge efter gode og billige accesspoints. 
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 14:55
Men hvis man kabler mesh enheder så vil de jo bare fungere som almindelige access points?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 13:45
At køre MESH enhederne kablet, vil kun give endnu bedre hastighed.

Vær dog opmærsom på at der kan være nogle ting du skal tage højde for under installationen.

Hvis det f.eks. er som med Google WiFi, så skal MESH-netværket sættes op trådløst, før man forbinder enheder til Ethernet.


Redigeret af Deschain - 28-Maj-2018 kl. 13:45
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 13:32
Kablet netværk at foretrække over trådløst, højere hastighed og lavere latency.

Hold dig fra repeatere.

Så længe de kablede og MESH enheder sidder på samme netværk (bag samme router), vil alle enheder kunne kommunikere.

Hvis du har en plantegning, hvor du kan indtegne hvor du havde tænkt dig at placere MESH Access Pointsene og uploader det her,s å er jeg sikker på at flere vil byde ind og give forslag til hvordan du skal få det bedste setup.
Til top
MRTN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MRTN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 11:49
Hej

Vi døjer med, at den router vi har fået fra vores internetudbyder slet ikke kan række ud i hele huset. Derfor har jeg googlet lidt og fundet frem til, at MESH wifi måske er den rigtige løsning.

Jeg har kigget lidt på TP-Link Deco M5, da anmeldelserne ser fine ud og prisen også er overkommelig. Der er dog lige et par ting.
- Vi har netværkstik på alle værelser, så jeg tænker om en anden løsning end MESH vil være at foretrække (altså til at forstærke vores WIFI)?
- Om vi stadig kan udnytte MESHs fordele, hvis jeg sætter alle enhederne til med stik (om de stadig laver det samme netværk)?

Håber I kan gøre mig lidt klogere. Jeg vil gerne have en god og stabil løsning, som ikke koster spidsen af en jetjager, men samtidig vil jeg jo også gerne udnytte de muligheder vi har.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu