recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny GPS, økonomimodel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny GPS, økonomimodel

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 05:44
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Har nu kørt i knap 2 år med TomTom på min Iphone.  Det fungerer perfekt - også med "Traffic", hvad enten det er på de daglige ture til/fra arbejde eller på ferien sydpå. Tror jeg gave ca 300.- for en 3årig licens - incl. kortopdateringer.


Du har givet 300,- for TomTom Software, til din iPhone der leveres med Apple maps, som netop er bygget på TomTom Kort. 

Jo jo, nogle firmaer kan åbenbart stadigvæk sælge sand i Sahara. Et er at man har brug for en selvstændig GPS, hvis man ikke kan betjene en smartphone. Men at købe kort software til en smartphone ClapClap


Det er ikke alle der er enige i det.

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 23:17
Lyder som om at man godt kan regne med opdatering af kort i en fornuftig periode. Så det bliver en TomTom...
Takker for svarene...Thumbs Up  
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Har nu kørt i knap 2 år med TomTom på min Iphone.  Det fungerer perfekt - også med "Traffic", hvad enten det er på de daglige ture til/fra arbejde eller på ferien sydpå. Tror jeg gave ca 300.- for en 3årig licens - incl. kortopdateringer.


Du har givet 300,- for TomTom Software, til din iPhone der leveres med Apple maps, som netop er bygget på TomTom Kort. 

Jo jo, nogle firmaer kan åbenbart stadigvæk sælge sand i Sahara. Et er at man har brug for en selvstændig GPS, hvis man ikke kan betjene en smartphone. Men at købe kort software til en smartphone ClapClap


måske ønsker man nogle funktioner der ikke findes i google Maps / apple maps.


Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Har nu kørt i knap 2 år med TomTom på min Iphone.  Det fungerer perfekt - også med "Traffic", hvad enten det er på de daglige ture til/fra arbejde eller på ferien sydpå. Tror jeg gave ca 300.- for en 3årig licens - incl. kortopdateringer.


Du har givet 300,- for TomTom Software, til din iPhone der leveres med Apple maps, som netop er bygget på TomTom Kort. 

Jo jo, nogle firmaer kan åbenbart stadigvæk sælge sand i Sahara. Et er at man har brug for en selvstændig GPS, hvis man ikke kan betjene en smartphone. Men at købe kort software til en smartphone ClapClap


Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Ser ud til at TomTom er en vinder.... 
Mange tak for svarene!

Ps.
Evt. nogen der ved noget om kortopdateringer/"levetid" for TT?

Jeg har en 6 år gammel TomTom som jævnligt får opdateret kortet.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Ps.
Evt. nogen der ved noget om kortopdateringer/"levetid" for TT?

Min TomTom (fra 2013) til min motorcykel, får stadig kortopdateringer og softwareopdateringer.


Redigeret af Deschain - 14-Juni-2018 kl. 17:09
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 17:04
Ser ud til at TomTom er en vinder.... 
Mange tak for svarene!

Ps.
Evt. nogen der ved noget om kortopdateringer/"levetid" for TT?
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 16:42
Har nu kørt i knap 2 år med TomTom på min Iphone.  Det fungerer perfekt - også med "Traffic", hvad enten det er på de daglige ture til/fra arbejde eller på ferien sydpå. Tror jeg gave ca 300.- for en 3årig licens - incl. kortopdateringer.

Edit
Som quakir siger Smile
Har iøvrigt build-in navi i bilen - som arbejder med TMC. Helt håbløst(og meget dyrt i kortopdateringer) ... men det var et sidespring Wink


Redigeret af minusop - 14-Juni-2018 kl. 16:44
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 15:47
Det som quarkir siger.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 10:44
Hvis det skal være en rigtig GPS og trafikinfo er vigtigt, er TomTom med LiveTraffic uovertruffen.
TMC er håbløst, både unøjagtigt og ofte forsinket ift. køerne.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 10:28
kan også købe Tomtom app til ens telefon. Så er der altid nye kort
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 10:25
Går helt klart efter modeller med trafikinfo, gerne via mobilen, men TMC virker vel også ok (selvom opdateringen måske er lidt langsommere?)

Jeg tænker også lidt på hvor længe man får kortopdateringer. Begge producenter skriver nogle uklare vendinger om "i hele produktets levetid". Så hvis man køber en GPS som er en ældre model (men helt ny), kan man risikere kun at få opdateringer i kort tid, hvis de mener at dens "levetid" er udløbet??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu