recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Marantz AV7704 et godt køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Marantz AV7704 et godt køb

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Tak for dit svar. Kan du kort beskrive hvad der var hoved årsagen til at du solgte den efter kun et år, og hvad du købte i stedet for?

Jeg har 2 Emotiva XPA-5 og de har XLR ind ikke mange surround processorer har XLR ud, men det har Marantz. Men det er selvfølgelig ikke nok grund nok til at vælge en Marantz.

Jeg følte den havde en lyd som man oplever med godt grej fodret med lav kvalitet mp3 lyd. 

Oplevede det som da jeg havde en Nad M15 processor uden HD.
John Mayer koncerter blev derfor Dolby digital. Købte M15HD og så var lyden i orden med Dolby true HD. Det er samme klang forskel jeg følte med marantz.

Mine alternativer har være onkyo som jeg virkelig var glad for lydmæssigt. Havde pr-sc886 som er gammel nu men som havde HD formater. Parasound lyder også godt men tror de er færdige med surround. Integra har jeg hørt hos andre og det er lækkert.

Men prøv lidt forskelligt med hjem evt ?:)

Nu refererer du faktisk til en 6 - 7  år Gl. model når du udtaler dig om lydkvaliteten på Marantz produkter generelt og tillad mig lige at brokke mig  lidt over ensidigheden af din anmeldelse - jeg har haft produkter fra både  Yamaha, Onkyo og så naturligvis Marantz hvor jeg kører på min tredie model
Jeg har en AV7703 idag og er rigtigt godt tilfreds med dens performance og de features den har. - jeg har aldrig fortrudt skiftet til Marantz / Denon over de tidligere nævnte produkter - noget helt andet er det hvis man har råd til at bruge RIGTIGT mange penge på sit anlæg - så skulle man måske begrænse sig til at komme med konkret expert viden om disse komponenter som man selv har stået med imellem hænderne !! 🤔






Redigeret af Just Curious - 17-Juni-2018 kl. 16:18
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Lidt EQ og finjustering, så lyder en 20.000kr Yamaha, Marantz, Onkyo, anthem, NAD, fuldstændig ens. 

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, med mindre man slår alt EQ fra. De har afgjort hver deres måde, at gøre det på, og oven i det kommer utallige indstillinger brugeren kan lave, som også påvirker lyden.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 16:38
Ja, det er da helt i hegnet, at påstå at vidt forskellige rumtilpasnings- og eq-systemer lyder ens.
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Lidt EQ og finjustering, så lyder en 20.000kr Yamaha, Marantz, Onkyo, anthem, NAD, fuldstændig ens. 

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, med mindre man slår alt EQ fra. De har afgjort hver deres måde, at gøre det på, og oven i det kommer utallige indstillinger brugeren kan lave, som også påvirker lyden.

Du mener altså at de lyder ens UDEN justeringer i form af DSP og EQ..?
Jeg mente bare at man kan få dem til at lyde ens hvis man gider at bruge noget tid på manuelt at justere lyden ind. 

Men hovedsagen er at vi er enige. 



Redigeret af Practical - 17-Juni-2018 kl. 16:59
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 17:04
jeg har haft pioneer, onkyo og Yamaha og nu marantz
Marantzen er den dyrere og klasser over de andre. Lyden er så også klasser bedre end de andre i mine øre.

Hi-fi Freaks yder vist 30 dages returret. Køb dog den du har kig på og lever den tilbage hvis du ikke er tilfreds. Det tror jeg dog du bliver. Den forforstærker er så fed:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Lidt EQ og finjustering, så lyder en 20.000kr Yamaha, Marantz, Onkyo, anthem, NAD, fuldstændig ens. 

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, med mindre man slår alt EQ fra. De har afgjort hver deres måde, at gøre det på, og oven i det kommer utallige indstillinger brugeren kan lave, som også påvirker lyden.

Du mener altså at de lyder ens UDEN justeringer i form af DSP og EQ..?
Jeg mente bare at man kan få dem til at lyde ens hvis man gider at bruge noget tid på manuelt at justere lyden ind. 

Men hovedsagen er at vi er enige. 


Hvis man slår det hele fra og ellers laver alle indstillinger så ens som muligt, så skal man nok stå tidligt op for at høre forskel.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Tak for dit svar. Kan du kort beskrive hvad der var hoved årsagen til at du solgte den efter kun et år, og hvad du købte i stedet for?

Jeg har 2 Emotiva XPA-5 og de har XLR ind ikke mange surround processorer har XLR ud, men det har Marantz. Men det er selvfølgelig ikke nok grund nok til at vælge en Marantz.

Jeg følte den havde en lyd som man oplever med godt grej fodret med lav kvalitet mp3 lyd. 

Oplevede det som da jeg havde en Nad M15 processor uden HD.
John Mayer koncerter blev derfor Dolby digital. Købte M15HD og så var lyden i orden med Dolby true HD. Det er samme klang forskel jeg følte med marantz.

Mine alternativer har være onkyo som jeg virkelig var glad for lydmæssigt. Havde pr-sc886 som er gammel nu men som havde HD formater. Parasound lyder også godt men tror de er færdige med surround. Integra har jeg hørt hos andre og det er lækkert.

Men prøv lidt forskelligt med hjem evt ?:)

Nu refererer du faktisk til en 6 - 7  år Gl. model når du udtaler dig om lydkvaliteten på Marantz produkter generelt og tillad mig lige at brokke mig  lidt over ensidigheden af din anmeldelse - jeg har haft produkter fra både  Yamaha, Onkyo og så naturligvis Marantz hvor jeg kører på min tredie model
Jeg har en AV7703 idag og er rigtigt godt tilfreds med dens performance og de features den har. - jeg har aldrig fortrudt skiftet til Marantz / Denon over de tidligere nævnte produkter - noget helt andet er det hvis man har råd til at bruge RIGTIGT mange penge på sit anlæg - så skulle man måske begrænse sig til at komme med konkret expert viden om disse komponenter som man selv har stået med imellem hænderne !! 🤔

Jeg læste min indlæg igen og udtrykker mig kun om udstyr jeg selv har haft på nær integra som jeg skriver er hørt hos andre.
Marantz 8801 er nogle år gammel men 8802 var kun ændret på nogle komponenter ifølge marantz selv så er nok ikke dag og nat. 
Generelt er det jo ingen hemmelighed at mærker har præferencer for lyd og komponenter i deres udstyr på tværs af modeller. 
Så tror nu godt man kan tale om en type lyd hos et mærke. Og er deres top model ikke i skabet er modeller under nok ikke bedre :)

At du ikke er enig er helt okay




Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Marantzen er den dyrere og klasser over de andre. Lyden er så også klasser bedre end de andre i mine øre.

Det er vist ikke på finish at Marantz er klasser over de andre. Har den pre også plastik front, ligesom receiverne har? Utrolig lavsigt i prisklassen langt over 10000.


Redigeret af Flippo - 17-Juni-2018 kl. 17:26
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Marantzen er den dyrere og klasser over de andre. Lyden er så også klasser bedre end de andre i mine øre.

Det er vist ikke på finish at Marantz er klasser over de andre. Har den pre også plastik front, ligesom receiverne har? Utrolig lavsigt i prisklassen langt over 10000.

Jeg snakker kun om lyd. Det fremgik ikke ordentligt.
Benærk dog at jeg kun snakker for mig selv når jeg skriver at jeg til en hver tid vil vælge marantz over de tidligere nævnte, uanset prisklasse.

Dog vil jeg helst have den Anthem du nævnte i et tidligere indlæg.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 17:35
Har i øvrigt aldrig haft to enheder det lød ens.

Hverken pre, effekt eller højtalere:)
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Jeg har 7704 og er overordentlig tilfreds med den..Lyden er superb,men det afhænger jo af mange faktorer,hvilke højtalere,dit rum og opsætning og mange andre ting..
Så kun du kan afgøre om den er i orden til det du skal bruge den til..
Efter mange år med Denon og Onkyo er 7704 nok den bedste enhed jeg har haft siden den legendariske Denon AVC-A1D..Bygge kvaliteten er dog billig i forhold til prisen,med plastik front,men det er det indvendige der tæller hos mig,er 100% ligeglad med det ydre.

Jeg er totalt enig - super kvali lyd og features, gir virkelig meget value for pengene. 😁
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Martin-Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2018
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 11:57
Hej Tak for det alle sammen. Er lidt skuffet over at AV7704 har plastic front, min AV7005 er lavet af metal og prisen for 4-5 år siden var cirka den samme som AV7704 i dag.

Men ellers lyder det som om at AV7704 er et godt køb. Smile
Fungere Tidal og Spotify streaming godt med helios? og er lyden i top?
En anden ting er XT32 væsentligt bedre end XT?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu