recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af lille subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af lille subwoofer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af lille subwoofer
    Sendt: 20-Juni-2018 kl. 19:08
hej alle , søger en lille subwoofer som har lidt mere power end min Kef htb2  , placeringen er ikke optimal , men kan ikke placeres anderledes , den nye sub må maks være 30cm bred 

Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2018 kl. 07:24
Jeg ville kigge på Earthquake MiniMe subwoofere. Små subwoofere har store begrænsninger men Earthwuale har gjort hvad der skal til for at overkomme det lille kabinet. 
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 10:18
Har du set Artcoustics? Jeg har den model med 2 stk 10" og er meget overrasket over hvad det lille kabinet kan levere. Den kan også hænge på væg. Søg på: artcoustic diablo x2 subwoofer
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 11:59
Prøv at se om der ikke er en forhandler i dit området der har en Dominion 108 fra JL Audio som du kan låne med hjem. Subben er af trykkammer typen og er nem at integrerer.

Har selv et par subs fra JL Audio, dog lidt i en større udgave.
Men størrelse vs ydelse var også et parameter i min opsætning, faktisk det vigtigste. Jeg havde faktisk et ret så bredt udvalg af subs med hjem for at lytte. Et rent helved i øvrigt men det bar frugt forskellen i mellem de forskellige subs var ret så omfattende.

Min stue er med stor udgang til køkken alrum i den ene side, og samtidigt har jeg loft til kip ca. 4.3m op og det giver lidt udfordring. Men det virker, og der er knald på.





Redigeret af Potter - 22-Juni-2018 kl. 12:01
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 12:44
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 14:11
Stemmer også på Arendalen selvom den fylder lidt mere. Har dog kun erfaring med deres sub 2, men den spiser B&W DB 1'ere til morgenmad.

Redigeret af armani-thomas - 22-Juni-2018 kl. 14:11
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 15:17
Det nytter jo ikke med en Arendalen når trådstarter skriver maks. 30cm i breddenWink
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 15:20
 JL Audio er måske ikke så kendte herhjemme, men det er subwoofere fra allerøverste hylde, og selvom de ikke er de billigste, leverer de absolut varen, også når man sætter ydelsen op mod prisen.
De bliver udviklet og fremstillet i USA, og de går konstant efter at være det bedste indenfor subwoofere og car-audio.
Det er dog en skam, der ikke er plads til mindst en 10", da det er her, det sjove rigtigt begynder...


Redigeret af Supergris - 22-Juni-2018 kl. 15:22
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 15:23
tak for input , er der nogen der kender til den lille 8" fra xtz ? Denvfra JL ser også spændene ud
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 16:06
Måske tager jeg fejl, men subwooferens placering er da ikke så vigtig?
Den kan da lige så godt stå ved sofaen
Så er det bare et længere kabel

Redigeret af jake51 - 22-Juni-2018 kl. 16:06
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det er dog en skam, der ikke er plads til mindst en 10", da det er her, det sjove rigtigt begynder...

En enkelt 10" og "sjov" hører da ikke til i samme sætningLOL så skal der brydes nogle naturlove førstWink
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Måske tager jeg fejl, men subwooferens placering er da ikke så vigtig?
Den kan da lige så godt stå ved sofaen
Så er det bare et længere kabel
Du tager fejl :) Subwooferplacering er ekstremt vigtig - når det så er sagt, kan det sagtens være, at subwooferen spiller bedre ved sofaen end den gør et andet sted. Så på den måde er placeringen ikke så "låst" som f.eks. venstre front.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu