recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik via bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik via bluetooth

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 17:27
Har du fulgt vejledning i forbindelse med installation?

Jeg har aldrig haft noget tilsvarende problem, så jeg formoder, at der er problemer med hardware eller din installation af CCA.....
miri
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 18:38
Jep har fulgt vejledningen. Har prøvet at starte forfra og så virkede det, men så når jeg havde været væk i to timer, så kan telefonen ikke finde enheden. Det hele fungerede fint den første uge?

Frank
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Jep har fulgt vejledningen. Har prøvet at starte forfra og så virkede det, men så når jeg havde været væk i to timer, så kan telefonen ikke finde enheden. Det hele fungerede fint den første uge?

Frank
Er det en Huawei telefon?

De er kendt for, at deres strømbesparelses-styring er for agressiv og lukker alt muligt ned.

Jeg har ikke de problemer du beskriver med Galaxy S7 eller Ipad (jeg bruger Yousee musik og CCA)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 22:59
Jeg tror alligevel, at der er en fejl i opsætningen....
Det bør ikke være nødvendigt, at slå "deling" til. Deling er kun relevant, hvis der er enheder, der skal kunne anvende CCA uden at være på samme netværk, f.eks. gæster uden adgang til wifi...
Er du sikker på, at du ikke har pillet ved netværket eller har du tjekket om CCA faktisk er registreret som online på router?


Redigeret af miri - 22-August-2018 kl. 23:01
miri
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 06:00
@Jenc jeg trot du har ret, har omtalte mærke tlf. Har også en mistanke til at den spiller en rolle i det her. Min næste telefon bliver i hvert fald ikke fra dem, der er flere ting ved den som skuffer.. 
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 21:54
Jeg streamer også fra Telmore Musik via BT på min iPhone. Og døjer også med rigtig dårlig lyd. 🙄
Mistænker lidt det er min iPhone 6 som er for "gammel" og ikke understøtter god lyd. Mine højttalere har BT 4.0 aptX og det tvivler jeg på min gammel iPhone understøtte.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 07:45
Jeg har oplevet noget lignende før. En CC der ikke er til at få forbindelse med (hos svigermoren), og så snart jeg sætter den til herhjemme i stedet er der ikke noget problem.

Desværre har jeg ikke haft tid til at rode meget med det, men jeg er ret overbevist om at det skyldes netværket, hvor de enkelte enheder ikke får lov at se hinanden. Du bør i hvert fald lige tjekke din opsætning, om ikke det er her den hænger. Kan andre enheder på netværket se hinanden?
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

@Jenc jeg trot du har ret, har omtalte mærke tlf. Har også en mistanke til at den spiller en rolle i det her. Min næste telefon bliver i hvert fald ikke fra dem, der er flere ting ved den som skuffer.. 
Hvis du har mulighed for det, så test med en anden Android telefon. Og selvfølgelig en test hvor telefonen efter første OK-forbindelse til CCA, ligger stille/dvale i nogle timer hvor din plejer at miste forbindelsen, og se om den anden så også mister forbindelsen, eller fint hænger på.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 09:39
Oplever faktisk at tv'et ikke kan få forbindelse til nettet og det er tilsluttet med ledning. Så skal routeren slukkes/tændes for at der igen er forbindelse. Har godt læst at andre herinde oplever problemer med samme router som jeg har. Det var sgu nemmere i gamle dage, der var det kun skidt når kassetten lavede båndsalat Wink
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

@Jenc jeg trot du har ret, har omtalte mærke tlf. Har også en mistanke til at den spiller en rolle i det her. Min næste telefon bliver i hvert fald ikke fra dem, der er flere ting ved den som skuffer.. 
Hvis du har mulighed for det, så test med en anden Android telefon. Og selvfølgelig en test hvor telefonen efter første OK-forbindelse til CCA, ligger stille/dvale i nogle timer hvor din plejer at miste forbindelsen, og se om den anden så også mister forbindelsen, eller fint hænger på.
Jeg har faktisk bestilt en Samsung tlf, syntes denne kinafon jeg har er for mystisk. Så måske i weekenden kan jeg teste, hvis postnord er hurtige Tongue
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 19:54
Hej
Beklager det sene svar. Hoved årsagen til at jeg anbefalede Cca, var for at hæve lyd kvaliteten. Lyden bliver streamet direkte til din forstærker, og skal ikke kodes  om til det komprimerede Bluetooth format.


Redigeret af -claus- - 24-August-2018 kl. 19:55
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2018 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej
Beklager det sene svar. Hoved årsagen til at jeg anbefalede Cca, var for at hæve lyd kvaliteten. Lyden bliver streamet direkte til din forstærker, og skal ikke kodes  om til det komprimerede Bluetooth format.
Er også glad for at du foreslog chromecast til mig. Når man ser bort fra mine børnesygdomme med at få de forskellige enheder til at snakke sammen, så er det nu meget nemmere at få lyd ud af anlægget. Får ny telefon i dag og så tror jeg at det hele spiller Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu