recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik via bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik via bluetooth

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik via bluetooth
    Sendt: 14-Juli-2018 kl. 11:13
Hejse, når jeg lytter til musik i hjemmet, så er det enten på den gode gamle CD eller Streaming fra telefonen via min Argon BT2 reciver. På telefonen bruger jeg Telmore musik som kilde og det er så den løsning som mit spørgsmål drejer sig om. For lyden er bestemt ikke særlig super hos mig og så kom jeg til at tænke på hvad der kan løfte kvaliteten, er det den Argon dims som skal skiftes ud, eller er lyden fra Telmore bare ikke bedre (er stillet til det de kalder "HI-FI")...Er der nogen af jer som har prøvet om der er forskel på div. bluetooth enheder? 

Mvh Frank 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 12:27
Mon ikke det har noget at gøre med hvordan du har forbundet din bt2 enhed til dit anlæg? - det kan være du kan bruge noget af informationen fra det her review http://www.tweak.dk/review/Argon-BT-2-Bluetooth-receiver/2048/1/1 (hi-fi setting på din telefon skulle meget gerne være 320kbit/s - så såfremt det er encodet korrekt, så burde der være fuld transperans i forhold til en cd i kvaliteten der kommer fra telmore.


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Hejse, når jeg lytter til musik i hjemmet, så er det enten på den gode gamle CD eller Streaming fra telefonen via min Argon BT2 reciver. På telefonen bruger jeg Telmore musik som kilde og det er så den løsning som mit spørgsmål drejer sig om. For lyden er bestemt ikke særlig super hos mig og så kom jeg til at tænke på hvad der kan løfte kvaliteten, er det den Argon dims som skal skiftes ud, eller er lyden fra Telmore bare ikke bedre (er stillet til det de kalder "HI-FI")...Er der nogen af jer som har prøvet om der er forskel på div. bluetooth enheder? 

Mvh Frank 
Går ud fra at at lyden ikke er særlig super sammenholdt med din CD lyd. Jeg vil dele din signalvej op i 3. Kilde (Telmore) BT og lydudgang.

Kilde
     Prøv med samme lydfil på din telefon og i din cd. Ved ikke om din CD kan tage USB eller om du kan brande en CD skive.

BT Det er ikke sikkert at der forbindes med BT4.1 aptX og hvad der nu skal til for at få den bedste lyd
     Prøv samme lyd fil/kilde på en anden (ny) telefon

Lydudgang Hvordan for du lyden over i din forstærker (som er hvad?)
     Prøv den anden lydudgang digital/analog. Kan din CD bruges som DAC?
     Tag evt din CD og Argon BT med over til en ven der har det udstyr der skal til for at lave denne test.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 14:30
Hev lige lyslederkablet ud af tv'et og satte det i ryggen på Argon'en, der er "kun" en optisk tilslutning på min forforstærker og den var tildelt tv'et, da det kun har en optisk udgang.. 
 Ved ikke hvorfor jeg havde en naiv tro på at de to signaler ud af Agegon ville ligne hinanden. Men med digital tilslutning på forforstærkeren, som er en Lyngdorf DPA-1 skete der pludselig noget. Første lydchok var at den indgang som tv'et var tilsluttet, var hevet 12db op i styrke i forhold til min CD...nå men med det rettet ind, fandt jeg musik på Telmore som jeg også smed i CD'en og pludselig spillede Telmore jo musik uden tæppe over højtalerne, bassen kommer ud af kasserne, der er forskel på de to kilder, men med konen og knægten på 3 år i stuen, så må den virkelige lytte seance vente lidt. skal nok vende tilbage med hvad jeg syntes jeg nu oplever med telefon musikken. Foreløbig så tak for at i lige tog jer tid til at kaste lys over mit problem.
Mvh Frank
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

   *** Men med digital tilslutning på forforstærkeren, som er en Lyngdorf DPA-1 skete der pludselig noget.*** fandt jeg musik på Telmore som jeg også smed i CD'en og pludselig spillede Telmore jo musik uden tæppe over højtalerne, bassen kommer ud af kasserne, der er forskel på de to kilder,*** Foreløbig så tak ***
Det var så lidt. 

Dejligt at Lyngdorfen banker Argonen, men det var også forventet. Så skal du bare købe dig en Toslink/Spdif switch. Går ikke ud fra at du vil leve med en der blot blander dine lys lyd signaler, for så kan du ikke høre noget når de begge er tændt. Vil du så ikke have alle de fjernbetjeninger bør du se på en Logitech Harmony (plast men super) eller en NEEO (super fed). Der findes andet, men det er dem jeg har prøvet.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 17:06
Hvad for en CD har du ?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 22:01
Det er en Nad C516BEE som er tilsluttet via coax digitalt til forforstærkeren.
Mvh Frank 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2018 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Det er en Nad C516BEE som er tilsluttet via coax digitalt til forforstærkeren.
Mvh Frank 
Du kunne jo prøve at forbinde den med dem ledning du lige har brugt til din Argon. Det vil nok også give et tæppe Wink
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2018 kl. 14:01
Jeg har kun haft kort mulighed for at lave sammenligning af streaming/CD...men prøvede at sætte en skive på med Elton John, sleeping with the past, valgte den fordi at den er mat og kedelig i lyden. Så fandt jeg tvillingen på Telmore og sammenlignede. Nu er billedet pludselig vendt?? CD'en er mat som altid, men lyden fra nettet er klasser bedre... Det burde jo ikke være sådan, havde en klar forvetning til at CD'en ikke ville halte sådan efter. Den omtalte CD har altid lydt kedelig hos mig også på tidligere maskiner..jeg ved ikke om det er fordi at den skive jeg har, har en fejl. Men skal da sammenligne mange flere og prøve at sætte toslink til Nad'en og lave en a/b test af udgangene på den og ja, det vil være sjovt at prøve anolog udgangen for at se hvad den siger.. Men som man siger, man lære noget nyt hver dag Wink
Mvh Frank 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2018 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Så fandt jeg tvillingen på Telmore og sammenlignede.
Måske er de ikke så meget tvillinger alligevel, prøv med en anden.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Så fandt jeg tvillingen på Telmore og sammenlignede.
Måske er de ikke så meget tvillinger alligevel, prøv med en anden.
Så fik jeg tid til at prøve lidt forskelligt. A/B på CD er i mine øre identiske også i signalstyrke. Det er straks noget helt andet når jeg sammenligner på CD og Streaming, her spiller signalstyrken en del ind. En svag cd ligger i nogle tilfælde på nettet i stærkere styrke, så det skal der tages højde for og justeres ind for at finde forskellen i selve lyden. Jeg prøvede en skive med SkoTorp, nummeret "seen you fade away" valgte det fordi at det meste af nummeret bliver fulgt af en rytmisk trampelyd (gætter på det er en af musikkerne der tramper med) så vil da lige høre om det også findes på netlyden. Det gør det, men ikke nær så fremtræden, mere som når man ved den er der, så kan man høre det, hvor cd'en er mere fysisk. På andre sammenligninger hvor cd lyden er super, der lød cd'en bedst, gik dybere i bassen og stemmerne stod flottere end på nettet. Men så er der også de cd'er med dårlig lyd, som lyder væsentligt bedre på nettet. Så efter at mit netmusik er blevet digitalt tilsluttet, er det blevet sjovere at høre musik her Clap

Mvh Frank
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 18:24
Hej Frank
Ved godt tråden har stået stille i en uge. Men har du overvejet at prøve en Chromecast Audio, så du slipper for bluetooth protokollen?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu